منجم‌های مربی‌یاب
1- شناسایی

منجم‌های مربی‌یاب

سرکار خانم حاجیان از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای شناسایی ظرفیت‌هایی برای مربی بودن از روش «بانک اطلاعاتی» و «فراخوان» و «رصد افراد شرکت‌کننده در مراسم و مراکز مذهبی» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

ایده‌ی ما برای رشد نیرو در مقطع متوسطه اول دوم به یک مدل از کار تربیتی منجر شده است؛ مدل حلقات تربیتی که به فراخور هر تعداد از دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند، نیازمند مربی هستیم.

برای دسترسی به افرادی که امکان مربی شدن دارند ما چند راه داریم؛ یکی این‌که اصلاً از فارغ‌التحصیلان خودمان استفاده کنیم. درس‌شان تمام شده و به دانشگاه یا حوزه رفته‌اند و تحصیلات دانشگاهی و حوزوی دارند و دوباره به مجموعه برمی‌گردند. یکسری هم از طریق فراخوان‌هایی که به حوزه و نهادهای فرهنگی می‌دهیم شناسایی می‌شوند. همچنین در جمع‌های مذهبی و فرهنگی و جمع‌هایی که می‌توان نیروها را در آن جا شناسایی و جذب کرد نیز تبلیغات می‌کنیم.

نیروهای داوطلب را شناسایی می‌کنیم، مصاحبه و گزینش انجام می‌شود و بعد ان‌شاءالله به حلقه مربیان‌مان ورود پیدا می‌کنند. 

این تجربه متعلق به طرح «چرخه مربی‌پروری» با 4 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار حاجیان
خانم حاجیان
4 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
ظرفیت نوجوانان ظرفیت نوجوانان 4- عملیات
برای فعال کردن و پای‌کار آوردن نوجوانان در بحث‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، اولین قدم و نشستی که داشتیم با خود نوجوانان...
پیش‌نیاز پیش‌نیاز 2- اقناع‌سازی
چند سالی است که در حلقات صالحین فعالیت می‌کنم و اکنون سرمربی صالحین هستم. جلسات عمومی و تخصصی زیادی در موضوعات تربی...
اردو، رزم‌گاه شناخت اردو، رزم‌گاه شناخت 1- شناسایی
پس از مدتی فعالیت در فضای مجازی با بهتر شدن شرایط کرونا برای شروع فعالیت‌ها در فضای حقیقی به این نتیجه رسیدیم که به...
توسعه و رشد در کنار ما توسعه و رشد در کنار ما 2- اقناع‌سازی
فعالیت ما در حوزه‌ی برنامه‌سازی تربیتی در بخش خواهران با هشت مجموعه مسجدمحور شروع شد. این هشت مجموعه قرار بود با تو...
نمک پروردگان حسنی نمک پروردگان حسنی 4- عملیات
در نیمه‌ی ماه رمضان، جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام را داشتیم که آن را با عنوان (نمک پروردگان حسنی) برگزار نم...