منجم‌های مربی‌یاب
1- شناسایی

منجم‌های مربی‌یاب

سرکار خانم حاجیان از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای شناسایی ظرفیت‌هایی برای مربی بودن از روش «بانک اطلاعاتی» و «فراخوان» و «رصد افراد شرکت‌کننده در مراسم و مراکز مذهبی» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

ایده‌ی ما برای رشد نیرو در مقطع متوسطه اول دوم به یک مدل از کار تربیتی منجر شده است؛ مدل حلقات تربیتی که به فراخور هر تعداد از دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند، نیازمند مربی هستیم.

برای دسترسی به افرادی که امکان مربی شدن دارند ما چند راه داریم؛ یکی این‌که اصلاً از فارغ‌التحصیلان خودمان استفاده کنیم. درس‌شان تمام شده و به دانشگاه یا حوزه رفته‌اند و تحصیلات دانشگاهی و حوزوی دارند و دوباره به مجموعه برمی‌گردند. یکسری هم از طریق فراخوان‌هایی که به حوزه و نهادهای فرهنگی می‌دهیم شناسایی می‌شوند. همچنین در جمع‌های مذهبی و فرهنگی و جمع‌هایی که می‌توان نیروها را در آن جا شناسایی و جذب کرد نیز تبلیغات می‌کنیم.

نیروهای داوطلب را شناسایی می‌کنیم، مصاحبه و گزینش انجام می‌شود و بعد ان‌شاءالله به حلقه مربیان‌مان ورود پیدا می‌کنند. 

این تجربه متعلق به طرح «چرخه مربی‌پروری» با 4 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار حاجیان
خانم حاجیان
4 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
صید در مسابقه صید در مسابقه 1- شناسایی
به این نتیجه رسیده بودیم که اگر واقعا می‌خواهیم کار دانش‌آموزی کنیم باید سه بازه زمانی برایش در نظر بگیریم که این م...
به سوی تیم شدن به سوی تیم شدن 3- تیم‌سازی
در همه مراتب حلقه صالحین فعال بوده‌ام و به تبع با طیف وسیعی از افراد ارتباط داشتم. حالا قرار بود خودم آغاز کننده مس...
اردو، رزم‌گاه شناخت اردو، رزم‌گاه شناخت 1- شناسایی
پس از مدتی فعالیت در فضای مجازی با بهتر شدن شرایط کرونا برای شروع فعالیت‌ها در فضای حقیقی به این نتیجه رسیدیم که به...
کانون مربی‌پروری کانون مربی‌پروری 4- عملیات
ما یک کانون فرهنگی تربیتی داریم. این کانون در بخش‌های مختلف خود فعالیت‌های متفاوتی انجام می‌دهد. در بخشی که بنده در...
تکثیر و گسترش تکثیر و گسترش 4- عملیات
طرح شهید بهنام که در سپاه شکل گرفت، یک میلیون دانش‌آموز را تحت پوشش خود قرار داد. کمیته‌ای محتوایی در تهران داشتند...