منجم‌های مربی‌یاب
1- شناسایی

منجم‌های مربی‌یاب

سرکار خانم حاجیان از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای شناسایی ظرفیت‌هایی برای مربی بودن از روش «بانک اطلاعاتی» و «فراخوان» و «رصد افراد شرکت‌کننده در مراسم و مراکز مذهبی» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

ایده‌ی ما برای رشد نیرو در مقطع متوسطه اول دوم به یک مدل از کار تربیتی منجر شده است؛ مدل حلقات تربیتی که به فراخور هر تعداد از دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند، نیازمند مربی هستیم.

برای دسترسی به افرادی که امکان مربی شدن دارند ما چند راه داریم؛ یکی این‌که اصلاً از فارغ‌التحصیلان خودمان استفاده کنیم. درس‌شان تمام شده و به دانشگاه یا حوزه رفته‌اند و تحصیلات دانشگاهی و حوزوی دارند و دوباره به مجموعه برمی‌گردند. یکسری هم از طریق فراخوان‌هایی که به حوزه و نهادهای فرهنگی می‌دهیم شناسایی می‌شوند. همچنین در جمع‌های مذهبی و فرهنگی و جمع‌هایی که می‌توان نیروها را در آن جا شناسایی و جذب کرد نیز تبلیغات می‌کنیم.

نیروهای داوطلب را شناسایی می‌کنیم، مصاحبه و گزینش انجام می‌شود و بعد ان‌شاءالله به حلقه مربیان‌مان ورود پیدا می‌کنند. 

این تجربه متعلق به طرح «چرخه مربی‌پروری» با 4 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار حاجیان
خانم حاجیان
4 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
مربی‌پروری در محدودیت مربی‌پروری در محدودیت 5- توانمندسازی
فعالیت تربیتی در حوزه دانش‌آموزی موجب می‌شود که مربیان متعددی داشته‌باشیم؛ با نوجوانان ارتباط داریم و حلقات معرفتی...
اردو، دریچه شناخت اردو، دریچه شناخت 1- شناسایی
اردو یکی از طرح‌هایی بود که چند ماه یکبار یا فصلی انجام می‌شد. بعد از برگزاری چند اردو، به این نتیجه رسیدیم که در ف...
تکثیر و گسترش تکثیر و گسترش 4- عملیات
طرح شهید بهنام که در سپاه شکل گرفت، یک میلیون دانش‌آموز را تحت پوشش خود قرار داد. کمیته‌ای محتوایی در تهران داشتند...
شهریار نخبگان کرمان شهریار نخبگان کرمان 4- عملیات
ما کار تربیت را از کوچه‌ پس‌ کوچه‌های محلات کم‌برخوردار کرمان و با بچه‌هایی که الگویی جز چاقوکش‌ها و موادفروش‌های م...
فایده ایجاد کن، نیرو جذب کن فایده ایجاد کن، نیرو جذب کن 1- شناسایی
هسته اولیه مجموعه «دختران بصیرا» توسط یکی از دوستان در سال ۹۵ شکل گرفت؛ به این صورت که در محله خودشان با ۷، ۸ دختر...