
مربیپروری در محدودیت
سرکار خانم حاجیان از فعالین حلقهی میانی در توضیح فعالیتهای خود در شاخهی «توانمندسازی» اینگونه بیان میکنند:
فعالیت تربیتی در حوزه دانشآموزی موجب میشود که مربیان متعددی داشتهباشیم؛ با نوجوانان ارتباط داریم و حلقات معرفتی هم برگزار مینماییم.
تشکیلات ما از جهت حمایتهای مالی ضعف دارد و بالاخره این ضعف در نهادهای فرهنگی وجود دارد و نمیتوانیم حمایت ۱۰۰درصدی داشته باشیم. در عوض تمام تلاشمان این است که محتواهایی که مورد نیاز مربیانمان است را به صورت جزوات، سی دی، فایلهای محتوایی و ... در اختیارشان بگذاریم. ولی قطعاً یکسری محتواها جهت به روز شدن ویژهترِ مربیان نیاز است. مهارتهایی لازم است که مربیهای حال حاضر باید بیشتر با آن دست و پنجه نرم کنند.
در عین حال در کنار مهارتها، مربی باید مجموعهای از ایدهها و بازیهایی بلد باشد که نوجوان را به کنشگری و فعالیت وادار کند. ما همه را داریم فقط باید یک مقدار سطح آن بالاتر برود. شاید ما ۷۰ مدل بازی به نام مهرانه در اختیار داریم که بازیهای گروهی است و بچهها با هم بازی میکنند ولی هدفگذاری شده است. هدف یادگرفتن یک مطلب است، مثلاً امید، بُعد معنوی.
