مربی‌پروری در محدودیت
5- توانمندسازی

مربی‌پروری در محدودیت

سرکار خانم حاجیان از فعالین حلقه‌ی میانی در توضیح فعالیت‌های خود در شاخه‌ی «توانمندسازی» این‌گونه بیان می‌کنند:

فعالیت تربیتی در حوزه دانش‌آموزی موجب می‌شود که مربیان متعددی داشته‌باشیم؛ با نوجوانان ارتباط داریم و حلقات معرفتی هم برگزار می‌نماییم.

تشکیلات ما از جهت حمایت‌های مالی ضعف دارد و بالاخره این ضعف در نهادهای فرهنگی وجود دارد و نمی‌توانیم حمایت ۱۰۰درصدی داشته باشیم. در عوض تمام تلاشمان این است که محتواهایی که مورد نیاز مربیان‌مان است را به صورت جزوات، سی دی، فایل‌های محتوایی و ... در اختیارشان بگذاریم. ولی قطعاً یک‌سری محتواها جهت به روز شدن ویژه‌ترِ مربیان نیاز است. مهارت‌هایی لازم است که مربی‌های حال حاضر باید بیشتر با آن دست و پنجه نرم کنند.

 در عین حال در کنار مهارت‌ها، مربی باید مجموعه‌ای از ایده‌ها و بازی‌هایی بلد باشد که نوجوان را به کنشگری و فعالیت وادار کند. ما همه را داریم فقط باید یک مقدار سطح آن بالاتر برود. شاید ما ۷۰ مدل بازی به نام مهرانه در اختیار داریم که بازی‌های گروهی است و بچه‌ها با هم بازی می‌کنند ولی هدف‌گذاری شده است. هدف یادگرفتن یک مطلب است، مثلاً امید، بُعد معنوی. 

 

 

 

این تجربه متعلق به طرح «چرخه مربی‌پروری» با 4 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار حاجیان
خانم حاجیان
4 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
شهریار نخبگان کرمان شهریار نخبگان کرمان 4- عملیات
ما کار تربیت را از کوچه‌ پس‌ کوچه‌های محلات کم‌برخوردار کرمان و با بچه‌هایی که الگویی جز چاقوکش‌ها و موادفروش‌های م...
خانه قرآن خانه قرآن 4- عملیات
خانه قرآن زیرمجموعه‌ی کارهای تربیتی است که در طرح بچه‌های مسجد انجام می‌دهیم. چهارشنبه‌های هر هفته، بعد از نماز مغر...
ما ریشه‌دواندیم ما ریشه‌دواندیم 1- شناسایی
۷، ۸ سالی است که در حلقات صالحین فعالیت می‌کنم و جلسات آموزشی مختلفی در حوزه خانواده و تربیت، تفسیر قرآن، گفتمان ان...
مجموعه دخترانه‌ی طهورا مجموعه دخترانه‌ی طهورا 4- عملیات
ما برای گروه دختران بصیرا برنامه‌های متفاوتی مثل اردو، اعتکاف و... برگزار می‌کردیم. در حین برگزاری همین برنامه‌ها ا...
ظرفیت نوجوانان ظرفیت نوجوانان 4- عملیات
برای فعال کردن و پای‌کار آوردن نوجوانان در بحث‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، اولین قدم و نشستی که داشتیم با خود نوجوانان...