منجم‌های مربی‌یاب
1- شناسایی

منجم‌های مربی‌یاب

سرکار خانم حاجیان از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای شناسایی ظرفیت‌هایی برای مربی بودن از روش «بانک اطلاعاتی» و «فراخوان» و «رصد افراد شرکت‌کننده در مراسم و مراکز مذهبی» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

ایده‌ی ما برای رشد نیرو در مقطع متوسطه اول دوم به یک مدل از کار تربیتی منجر شده است؛ مدل حلقات تربیتی که به فراخور هر تعداد از دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند، نیازمند مربی هستیم.

برای دسترسی به افرادی که امکان مربی شدن دارند ما چند راه داریم؛ یکی این‌که اصلاً از فارغ‌التحصیلان خودمان استفاده کنیم. درس‌شان تمام شده و به دانشگاه یا حوزه رفته‌اند و تحصیلات دانشگاهی و حوزوی دارند و دوباره به مجموعه برمی‌گردند. یکسری هم از طریق فراخوان‌هایی که به حوزه و نهادهای فرهنگی می‌دهیم شناسایی می‌شوند. همچنین در جمع‌های مذهبی و فرهنگی و جمع‌هایی که می‌توان نیروها را در آن جا شناسایی و جذب کرد نیز تبلیغات می‌کنیم.

نیروهای داوطلب را شناسایی می‌کنیم، مصاحبه و گزینش انجام می‌شود و بعد ان‌شاءالله به حلقه مربیان‌مان ورود پیدا می‌کنند. 

این تجربه متعلق به طرح «چرخه مربی‌پروری» با 4 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار حاجیان
خانم حاجیان
4 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
از حلقه معرفتی تا عملیات میدانی از حلقه معرفتی تا عملیات میدانی 4- عملیات
من رابط حلقه میانی شهرستان‌مان هستم و با قرارگاه قدس، بخش روشنا و خانم دکتر گریوانی کار می‌کنم. ما کارگروه‌هایی از...
توانمندسازی تا خط مقدم فرهنگی توانمندسازی تا خط مقدم فرهنگی 5- توانمندسازی
چون دبیر بودم در کلاس با بچه‌ها ارتباط دوستی خوبی داشتم و از دورهمی‌ها، حلقه‌ها و برنامه‌ها می‌گفتم و عده زیادی جذب...
امت امام امت امام 4- عملیات
وقتی دانش‌آموز بودم با دوستانم جمعی تشکیل دادیم؛ هسته اصلی بیست سی نفر از بچه‌ها بودیم که صمیمیت زیادی بینمان حاکم...
شناسایی در مسیر آموزش شناسایی در مسیر آموزش 1- شناسایی
پس از اینکه برنامه‌سازی را در ستاد تربیتی غدیر شروع کردیم، چند برنامه تربیتی نیز تولید کرده و در اختیار مربیان مجمو...
مجموعه دخترانه‌ی طهورا مجموعه دخترانه‌ی طهورا 4- عملیات
ما برای گروه دختران بصیرا برنامه‌های متفاوتی مثل اردو، اعتکاف و... برگزار می‌کردیم. در حین برگزاری همین برنامه‌ها ا...