منجم‌های مربی‌یاب
1- شناسایی

منجم‌های مربی‌یاب

سرکار خانم حاجیان از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای شناسایی ظرفیت‌هایی برای مربی بودن از روش «بانک اطلاعاتی» و «فراخوان» و «رصد افراد شرکت‌کننده در مراسم و مراکز مذهبی» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

ایده‌ی ما برای رشد نیرو در مقطع متوسطه اول دوم به یک مدل از کار تربیتی منجر شده است؛ مدل حلقات تربیتی که به فراخور هر تعداد از دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند، نیازمند مربی هستیم.

برای دسترسی به افرادی که امکان مربی شدن دارند ما چند راه داریم؛ یکی این‌که اصلاً از فارغ‌التحصیلان خودمان استفاده کنیم. درس‌شان تمام شده و به دانشگاه یا حوزه رفته‌اند و تحصیلات دانشگاهی و حوزوی دارند و دوباره به مجموعه برمی‌گردند. یکسری هم از طریق فراخوان‌هایی که به حوزه و نهادهای فرهنگی می‌دهیم شناسایی می‌شوند. همچنین در جمع‌های مذهبی و فرهنگی و جمع‌هایی که می‌توان نیروها را در آن جا شناسایی و جذب کرد نیز تبلیغات می‌کنیم.

نیروهای داوطلب را شناسایی می‌کنیم، مصاحبه و گزینش انجام می‌شود و بعد ان‌شاءالله به حلقه مربیان‌مان ورود پیدا می‌کنند. 

این تجربه متعلق به طرح «چرخه مربی‌پروری» با 4 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار حاجیان
خانم حاجیان
4 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
مثبت جذب مثبت جذب 1- شناسایی
ما برای گروه دختران بصیرا برنامه‌های متفاوتی مثل اردو، اعتکاف و... برگزار می‌کردیم. در حین برگزاری همین برنامه‌ها ا...
اردو، دریچه شناخت اردو، دریچه شناخت 1- شناسایی
اردو یکی از طرح‌هایی بود که چند ماه یکبار یا فصلی انجام می‌شد. بعد از برگزاری چند اردو، به این نتیجه رسیدیم که در ف...
پرورش در جهت گسترش پرورش در جهت گسترش 4- عملیات
هدف ما در کارگروه تربیت و آموزش، تربیت نیروهایی در تراز انقلاب اسلامی است. نیروی‌های که بتواند در قالب گروه‌های جها...
اعتکاف، واسطه‌ی وصل اعتکاف، واسطه‌ی وصل 1- شناسایی
در مجموعه‌ی دختران بصیرا، برنامه‌های متفاوتی برای نوجوانان تدارک می‌دیدیم. برای مثال دو سال پیش برای اولین بار برنا...
تیم تربیتی غدیر تیم تربیتی غدیر 3- تیم‌سازی
برای تشکیل ستاد تربیتی غدیر که هدف آن عملیاتی کردن پژوهش‌های تربیتی بود، می‌خواستم مجموعه‌ای از افراد را داشته باشی...