به دنبال کنشگر
1- شناسایی

به دنبال کنشگر

آقای حسین‌آبادی از فعالین حلقه‌ میانی در راستای شناسایی رابط محلات از تکنیک «حضور میدانی» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

ما به حاشیه شهر کرمان رفت‌و‌آمد می‌کردیم و نیازمندان را شناسایی کرده بودیم و لیست‌شان را داشتیم. لذا شروع کردیم به ارتباط گرفتن با افراد ساکن این محلات، از یک طرف بچه‌های هیئتی و مسجدی را جذب می‌کردیم و از طرف دیگر افرادی که به قولی لات محله محسوب می‌شوند؛ در واقع افرادی را شناسایی می‌کردیم که در محله نقش بزرگتر را داشته باشند و ساکنین آنجا حرف و عملش را بپذیرند و فرد قابل اعتمادی باشد که فردا برای خودش حکومت برپا نکند و مشکل‌ساز شود.

حدودا با بیست الی سی نفر ارتباط برقرار کردیم و از میان آنها کسانی که بیشتر دل به کار می‌دادند و خودشان پیگیر بودند را حفظ می‌کردیم. چون آدمی که برای پیگیری مسائل محله بیشتر از سایرین دوندگی می‌کرد، در میان افراد محله نیز مقبولیتش بیشتر می‌شد. به این ترتیب توانستیم در هر محله یک نفر را به عنوان رابط و رهبر انتخاب کنیم تا با همکاری افرادی که در محله خود جذب می‌کند، پیگیر مسائل و مشکلات باشند.

تجربه‌ای که من با دوستان هیئت و مرکز نیکوکاری در منطقه‌ پشت‌بند و سیدی داشتم به ما کمک کرد که به بچه‌ها یاد بدهیم چطور افراد را شناسایی و جذب کنند یا با ارگان‌ها و سازمان‌ها ارتباط بگیرند.

این تجربه متعلق به طرح «محله مهربانی» با 13 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار مهران کدخدا حسین‌آبادی
آقای مهران کدخدا حسین‌آبادی
14 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
انتشار فعالیت، انتقال دغدغه انتشار فعالیت، انتقال دغدغه 2- اقناع‌سازی
ما در محلات مختلف برای دغدغه‌مند کردن و پای‌کار آوردن مردم فعالیت‌های انجام‌ شده را در فضای مجازی منتشر می‌کردیم. ا...
شناسایی پلاک به پلاک شناسایی پلاک به پلاک 1- شناسایی
ما در محله‌ی خود برای شناسایی ظرفیت‌ها و نیروهای مستعد پلاک به پلاک پیش رفتیم تا آنها را در جهت خدمت به خود مردم فع...
جذب در عملیات جذب در عملیات 1- شناسایی
در ابتدا هسته‌ی پنج نفری در هیئت تشکیل شد و هدف ما شناسایی خانواده‌هایی بود که کودکانشان به دلیل مشکلات مالی از ادا...
هر محله یک پرچم مهربانی هر محله یک پرچم مهربانی 4- عملیات
پس از شناسایی و فعال شدن بچه‌ها در محله‌های حاشیه‌ی شهر، فضای کار را طوری مدیریت می‌کنیم که دیگر بچه‌ها احساس کنند...
رویدادی برای اقناع رویدادی برای اقناع 2- اقناع‌سازی
ما طرح پاتوق محله‌ی سجاد را تا اینجا پیش بردیم که ظرفیت‌های محله را شناسایی و هرکدام را با توجه به استعداد و توانای...