جذب در عملیات
1- شناسایی

جذب در عملیات

آقای حسین‌آبادی از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای شناسایی افراد فعال و دغدغه‌مند محله از تکنیک «ارائه خدمات» و «رصد در فضای مجازی» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

در ابتدا هسته‌ی پنج نفری در هیئت تشکیل شد و هدف ما شناسایی خانواده‌هایی بود که کودکانشان به دلیل مشکلات مالی از ادامه‌ی تحصیل محروم می‌مانند. طی همین شناسایی‌ها متوجه دیگر مشکلاتی که گریبان‌گیر این خانواده‌ها بود، شدیم و ما برای رفع مشکلات هر محله با همان جمع پنج نفری به تناسب مطالباتی که وجود داشت به ارگانهای مختلف مراجعه می‌کردیم یا نامه می‌فرستادیم، با مسئولین شهرداری یا شورای شهر جلسه می‌گذاشتیم و تقاضا می‌کردیم تا بیایند از نزدیک این مشکلات را رصد کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

با نتایجی که از این پیگیری‌ها حاصل شد، توانستیم محلات را تقسیم‌بندی کنیم. خیابان‌های اصلی آسفالت شد و کوچه و خیابان‌ها به‌طور دقیق نامگذاری شد. در حین همین پیگیری‌ها افرادی که در محلات کارهای ساده و اولیه انجام می دادند را نیز شناسایی کردیم و به آنها هویت بخشیدیم و مسئولیت پیگیری اموری را به آنها می‌سپردیم.

یک سری افراد را هم از طریق فضای مجازی جذب می‌کردیم. بعضی بچه‌هایی که استوری‌ و فعالیت‌های ما را در این فضا می‌دیدند ارتباط می‌گرفتند. و به همین منوال توانستیم جمعی از خیرین را نیز با خود همراه کنیم. مثلا یکی شرکت ساختمانی یا توزیع کالا داشت، یک نفر شیرینی‌پزی یا رستوران داشت. کمکی که اینها به ما می‌کردند در جهت اشتغال‌زایی افراد بود.

این تجربه متعلق به طرح «محله مهربانی» با 13 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار مهران کدخدا حسین‌آبادی
آقای مهران کدخدا حسین‌آبادی
14 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
یک‌جا کشتی یک‌جا کشتی 4- عملیات
سال  ۸۲، قنات روستا کمی به آب افتاده بود؛ اما این آب کفاف کشاورزی کل روستا را نمی‌داد. حفر چاه می‌توانست کار کشاورز...
یک تیم برای گردان یک تیم برای گردان 3- تیم‌سازی
به ذهنم رسید که فکر کنم در حال اداره جنگ نرم هستم یا مسئول یک پایگاه معمولی‌؟ من نگاه کلان را ترجیح می‌دهم! اگر بخو...
رئیس‌جمهور کشور کریم‌آباد رئیس‌جمهور کشور کریم‌آباد 2- اقناع‌سازی
ما به دنبال این بودیم تا برای روستا شعاری درست کنیم که به مردم بگوییم کوچک بودنمان مایه افتخار است، نه مایه شرم و خ...
حلاوت اثرگذاری حلاوت اثرگذاری 2- اقناع‌سازی
اهالی محل، ریش سفیدها و بزرگان مسجد را در جریان موضوعات قرار می‌دادیم و این کار باعث می‌شد افرادی که موضع منفعلانه‌...
ایجاد تحول فرهنگی در شهر ایجاد تحول فرهنگی در شهر 4- عملیات
در راستای ایجاد تحول فرهنگی در شهر ابتدا فعالین فرهنگی و افراد تاثیرگذار را شناسایی کردیم تا هر کدام در محلات خود ف...