جذب در عملیات
1- شناسایی

جذب در عملیات

آقای حسین‌آبادی از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای شناسایی افراد فعال و دغدغه‌مند محله از تکنیک «ارائه خدمات» و «فضای مجازی» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

در ابتدا هسته‌ی پنج نفری در هیئت تشکیل شد و هدف ما شناسایی خانواده‌هایی بود که کودکانشان به دلیل مشکلات مالی از ادامه‌ی تحصیل محروم می‌مانند. طی همین شناسایی‌ها متوجه دیگر مشکلاتی که گریبان‌گیر این خانواده‌ها بود، شدیم و ما برای رفع مشکلات هر محله با همان جمع پنج نفری به تناسب مطالباتی که وجود داشت به ارگانهای مختلف مراجعه می‌کردیم یا نامه می‌فرستادیم، با مسئولین شهرداری یا شورای شهر جلسه می‌گذاشتیم و تقاضا می‌کردیم تا بیایند از نزدیک این مشکلات را رصد کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

با نتایجی که از این پیگیری‌ها حاصل شد، توانستیم محلات را تقسیم‌بندی کنیم. خیابان‌های اصلی آسفالت شد و کوچه و خیابان‌ها به‌طور دقیق نامگذاری شد. در حین همین پیگیری‌ها افرادی که در محلات کارهای ساده و اولیه انجام می دادند را نیز شناسایی کردیم و به آنها هویت بخشیدیم و مسئولیت پیگیری اموری را به آنها می‌سپردیم.

یک سری افراد را هم از طریق فضای مجازی جذب می‌کردیم. بعضی بچه‌هایی که استوری‌ و فعالیت‌های ما را در این فضا می‌دیدند ارتباط می‌گرفتند. و به همین منوال توانستیم جمعی از خیرین را نیز با خود همراه کنیم. مثلا یکی شرکت ساختمانی یا توزیع کالا داشت، یک نفر شیرینی‌پزی یا رستوران داشت. کمکی که اینها به ما می‌کردند در جهت اشتغال‌زایی افراد بود.

این تجربه متعلق به طرح «محله مهربانی» با 12 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار مهران کدخدا حسین‌آبادی
آقای مهران کدخدا حسین‌آبادی
13 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
هر مناسبت، یک فرصت تبیینی هر مناسبت، یک فرصت تبیینی 5- توانمندسازی
با توجه به اینکه عامه مردم را به میدان آورده‌بودیم، به صورت ملموسی نیاز داشتیم که افراد را توانمند کنیم. باید در جه...
صدقه جاریه صدقه جاریه 4- عملیات
ما در محله‌ی خود یک موضوع اجتماعی را تبدیل به فرصت کردیم، در شهر ما افراد بسیاری برای مراسم عزاداری عزیزانی که از د...
همینطوره که میگی همینطوره که میگی 2- اقناع‌سازی
با توجه به فعالیت های گسترده‌ای که در سطح شهرستان داریم و افراد متعددی که با آن ها سر و کار داریم، به تبع برای هرکد...
نه به چشم و هم‌چشمی نه به چشم و هم‌چشمی 4- عملیات
بانوان ما از آقایان فعال‌تر هستند و گام‌های موثری در اصلاح فرهنگ روستا برداشته‌اند. بانوان درخانواده‌ها نقش کلیدی‌ت...
کلامی والا، تضمین حرف ما کلامی والا، تضمین حرف ما 2- اقناع‌سازی
پس از راه‌اندازی باشگاه کشاورزان جوان، وقتی برای کار یا موضوعی به ادارات مراجعه می‌کردیم، یکی از مشکلات ما عدم آشنا...