به دنبال کنشگر
1- شناسایی

به دنبال کنشگر

آقای حسین‌آبادی از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای شناسایی رابط محلات از تکنیک «حضور میدانی» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

ما به حاشیه شهر کرمان رفت و آمد می‌کردیم و نیازمندان را شناسایی کرده بودیم و لیستشان را داشتیم. لذا شروع کردیم به ارتباط گرفتن با افراد ساکن این محلات، از یک طرف بچه‌های هیئتی و مسجدی را جذب می کردیم و از طرف دیگر افرادی که به قولی لات محله محسوب می شوند؛ در واقع افرادی را شناسایی می کردیم که در محله نقش بزرگتر را داشته باشند و ساکنین آنجا حرف وعملش را بپذیرند و فرد قابل اعتمادی باشد که فردا برای خودش حکومت بر پا نکند و مشکل‌ساز شود.

حدودا با ۳۰-۲۰ نفر ارتباط برقرار کردیم و از میان آنها کسانی که بیشتر دل به کار می‌دادند و خودشان پیگیر بودند را حفظ می‌کردیم. چون آدمی که برای پیگیری مسائل محله بیشتر از سایرین دوندگی می‌کرد، در میان افراد محله نیز مقبولیتش بیشتر می‌شد. به این ترتیب توانستیم در هر محله یک نفر را به عنوان رابط و رهبر انتخاب کنیم تا با همکاری افرادی که در محله خود جذب می کند، پیگیری مسائل و مشکلات باشند.

تجربه‌ای که من با دوستان هیئت و مرکز نیکوکاری در منطقه‌ی پشت‌بند و سیدی داشتم به ما کمک کرد که به بچه‌ها یاد بدهیم چطور افراد را شناسایی و جذب کنند یا با ارگان‌ها و سازمان‌ها ارتباط بگیرند.

این تجربه متعلق به طرح «محله مهربانی» با 12 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار مهران کدخدا حسین‌آبادی
آقای مهران کدخدا حسین‌آبادی
13 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
شناسایی پلاک به پلاک شناسایی پلاک به پلاک 1- شناسایی
ما در محله‌ی خود برای شناسایی ظرفیت‌ها و نیروهای مستعد پلاک به پلاک پیش رفتیم تا آنها را در جهت خدمت به خود مردم فع...
دغدغه‌ی محلات پر آسیب دغدغه‌ی محلات پر آسیب 2- اقناع‌سازی
ما طرح رضوان و برگزاری روضه‌های خانگی را در محله‌های پر آسیب نیز اجرا کردیم بود. خیلی‌ها می‌ترسند وارد این محلات شو...
باشگاه کشاورزان جوان باشگاه کشاورزان جوان 4- عملیات
تصمیم گرفته بودیم، روی عمران، آبادانی، هویت و فرهنگ روستا کار کنیم تا شرایط را برای بازگشت و مهاجرت معکوس به روستا...
تدوین سند تدوین سند 4- عملیات
ما در نظر داشتیم برنامه‌ای مدون و یک نقشه پیشرفت جامع بنویسیم و افقی بیست ساله را برای روستا تدوین نماییم‌. همچنین...
اعتمادسازی اعتمادسازی 2- اقناع‌سازی
در ابتدا افراد معتمد و فعال منطقه را جمع و جلسه گذاشتیم و بررسی کردیم که اگر بخواهیم به صورت محله محوری کار کنیم کد...