توانمندسازی تا خط مقدم فرهنگی
5- توانمندسازی

توانمندسازی تا خط مقدم فرهنگی

سرکار خانم شریعتی از فعالین حلقه‌ی میانی در توضیح فعالیت‌های خود در شاخه‌ی «توانمندسازی» این‌گونه بیان می‌کنند:

چون دبیر بودم در کلاس با بچه‌ها ارتباط دوستی خوبی داشتم و از دورهمی‌ها، حلقه‌ها و برنامه‌ها می‌گفتم و عده زیادی جذب شدند. این ارتباط آنقدر ادامه‌دار شد که دیگر دانشجو و طلبه شدند، ازدواج کردند و آن نسل پی کارشان رفتند. زمانی که در انجمن اسلامی هم بودم چه در زمان کرونا به صورت مجازی و چه در زمان اغتشاشات ۱۴۰۱ جلسات داشتیم و کار می‌کردیم و دیگر آن دانش‌آموزان قدیم شده بودند مربی‌های امروز.

 حسابی از نظر محتوایی و مبانی تقویتشان کردیم. خدا را شکر بنده حقیر هم دوره‌های مختلفی شرکت کرده‌بودم. از این دست فعالیت‌ها داریم، جمع‌خوانی داریم و کتاب‌ها را تورق می‌کنیم و مسیر مطالعاتی داریم. بچه‌ها را وادار به تحلیل سیاسی و روایتگری می‌کنیم تا در عرصه ارایه نیز متبحر شوند.

این تجربه متعلق به طرح «نسل سوم در خط مقدم» با 4 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار شریعتی
خانم شریعتی
4 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
طلسم‌شکنِ تردیدها طلسم‌شکنِ تردیدها 2- اقناع‌سازی
بخش بنده در کانون فرهنگی تربیتی برگزاری دوره‌های تربیت مربی است. اکثر خواهران دانشجو طلبه و یا از طلاب هستند و قبلا...
گام متقابل گام متقابل 2- اقناع‌سازی
ما برای جلب اعتماد خانواده‌های دانش‌آموزان برنامه‌های متفاوتی در نظر می‌گرفتیم، مثلا روز مادر از مادرهای دانش‌آموزا...
نسل‌سازان تربیتی نسل‌سازان تربیتی 4- عملیات
در حوزه دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم فعالیت می‌کنیم؛ با نوجوانان ارتباط داریم، مربیان متعددی داریم و حلقات معرفتی ه...
ظرفیت نوجوانان ظرفیت نوجوانان 4- عملیات
برای فعال کردن و پای‌کار آوردن نوجوانان در بحث‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، اولین قدم و نشستی که داشتیم با خود نوجوانان...
تیم تربیتی غدیر تیم تربیتی غدیر 3- تیم‌سازی
برای تشکیل ستاد تربیتی غدیر که هدف آن عملیاتی کردن پژوهش‌های تربیتی بود، می‌خواستم مجموعه‌ای از افراد را داشته باشی...