مسجد چهار فصل
آقای گران از فعالین حلقهی میانی برای جذب دانشآموزان به مسجد از تکنیک «ترسیم دورنگار» و «ارائه خدمات» استفاده کرده و بیان میکنند:
برای افزایش جذب و ترغیب دانشآموزان جهت حضور در برنامههای مسجد با تعدادی از دانشآموزان که در طرحهای تابستانهی مسجد شرکت کرده بودند ارتباط گرفتم و به آنها میگفتم: «بیایید ما یک طرح داریم به نام پاییز همراه مسجد که استخر، اردو و سالن فوتسال میبریم» و به این ترتیب آنها را جذب میکردم.
کار را با دانشآموزان کلاسهای چهارم تا ششم شروع کردیم. پس از مدتی از دو نفر به ۶۰ دانشآموز رسیدیم. شهرمان دو آموزشگاه زبان و چند آموزشگاه خصوصی برای کلاسهای درسی فوقبرنامه و تقویتی دارد؛ ولی ضعیف هستند و مربی خوبی ندارد. ما از این فرصت استفاده کردیم. برای اینکه اعتماد خانوادهها را جلب کنیم، کلاسهای علمی و آموزشی گذاشتیم؛ چون دغدغه اصلی خانوادهها درس فرزندانشان بود.
سه ماه اول فقط کلاس درسی گذاشتیم. به مرور برنامههای دیگر را نیز آغاز کردیم. برای تفریح بچهها سالن ورزشی، استخر، اردو، جایزه، مسابقه، هیئت هفتگی و... را در نظر گرفتیم. طرحهای فصلی برگزار میکردیم و برای سه ماه برنامه میچیدیم؛ پاییز همراه مسجد، زمستان گرم در مسجد، بهاری با نشاط با مسجد و تابستان با مسجد.