توانمندسازی تا خط مقدم فرهنگی
5- توانمندسازی

توانمندسازی تا خط مقدم فرهنگی

سرکار خانم شریعتی از فعالین حلقه‌ی میانی در توضیح فعالیت‌های خود در شاخه‌ی «توانمندسازی» این‌گونه بیان می‌کنند:

چون دبیر بودم در کلاس با بچه‌ها ارتباط دوستی خوبی داشتم و از دورهمی‌ها، حلقه‌ها و برنامه‌ها می‌گفتم و عده زیادی جذب شدند. این ارتباط آنقدر ادامه‌دار شد که دیگر دانشجو و طلبه شدند، ازدواج کردند و آن نسل پی کارشان رفتند. زمانی که در انجمن اسلامی هم بودم چه در زمان کرونا به صورت مجازی و چه در زمان اغتشاشات ۱۴۰۱ جلسات داشتیم و کار می‌کردیم و دیگر آن دانش‌آموزان قدیم شده بودند مربی‌های امروز.

 حسابی از نظر محتوایی و مبانی تقویتشان کردیم. خدا را شکر بنده حقیر هم دوره‌های مختلفی شرکت کرده‌بودم. از این دست فعالیت‌ها داریم، جمع‌خوانی داریم و کتاب‌ها را تورق می‌کنیم و مسیر مطالعاتی داریم. بچه‌ها را وادار به تحلیل سیاسی و روایتگری می‌کنیم تا در عرصه ارایه نیز متبحر شوند.

این تجربه متعلق به طرح «نسل سوم در خط مقدم» با 4 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار شریعتی
خانم شریعتی
4 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
رویداد، فرصتی برای آشنایی رویداد، فرصتی برای آشنایی 1- شناسایی
برگزاری دوره‌های آموزشی یکی از راه‌های شناسایی افراد علاقه‌مند و مستعد برنامه‌سازی بود اما با فراگیر شدن کرونا مجبو...
دانش‌آموزان و مسجد دانش‌آموزان و مسجد 2- اقناع‌سازی
دو نفر از دانش‌آموزان جذب مسجد شده بودند. از آنها پرسیدم: «بچه‌ها درستان چطور است؟» گفتند ضعیف است. گفتم: «من برایت...
دوره مربیگری و برنامه‌سازی دوره مربیگری و برنامه‌سازی 5- توانمندسازی
برنامه‌سازی و اجرای برنامه‌های تربیتی تخصص می‌خواهد. مربی باید گفتمان و منطق حاکم بر برنامه را متوجه باشد و بتواند...
حلقه‌های دانش‌آموزی حلقه‌های دانش‌آموزی 4- عملیات
در راستای ایجاد تحول فرهنگی در شهر در بین دانش‌آموزان نیز ورود کردیم. ابتدا به سراغ آموزش پرورش رفتیم، چندین جلسه ب...
شهریار نخبگان کرمان شهریار نخبگان کرمان 4- عملیات
ما کار تربیت را از کوچه‌ پس‌ کوچه‌های محلات کم‌برخوردار کرمان و با بچه‌هایی که الگویی جز چاقوکش‌ها و موادفروش‌های م...