توانمندسازی تا خط مقدم فرهنگی
5- توانمندسازی

توانمندسازی تا خط مقدم فرهنگی

سرکار خانم شریعتی از فعالین حلقه‌ی میانی در توضیح فعالیت‌های خود در شاخه‌ی «توانمندسازی» این‌گونه بیان می‌کنند:

چون دبیر بودم در کلاس با بچه‌ها ارتباط دوستی خوبی داشتم و از دورهمی‌ها، حلقه‌ها و برنامه‌ها می‌گفتم و عده زیادی جذب شدند. این ارتباط آنقدر ادامه‌دار شد که دیگر دانشجو و طلبه شدند، ازدواج کردند و آن نسل پی کارشان رفتند. زمانی که در انجمن اسلامی هم بودم چه در زمان کرونا به صورت مجازی و چه در زمان اغتشاشات ۱۴۰۱ جلسات داشتیم و کار می‌کردیم و دیگر آن دانش‌آموزان قدیم شده بودند مربی‌های امروز.

 حسابی از نظر محتوایی و مبانی تقویتشان کردیم. خدا را شکر بنده حقیر هم دوره‌های مختلفی شرکت کرده‌بودم. از این دست فعالیت‌ها داریم، جمع‌خوانی داریم و کتاب‌ها را تورق می‌کنیم و مسیر مطالعاتی داریم. بچه‌ها را وادار به تحلیل سیاسی و روایتگری می‌کنیم تا در عرصه ارایه نیز متبحر شوند.

این تجربه متعلق به طرح «نسل سوم در خط مقدم» با 4 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار شریعتی
خانم شریعتی
4 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
کانون مربی‌پروری کانون مربی‌پروری 4- عملیات
ما یک کانون فرهنگی تربیتی داریم. این کانون در هر بخش‌ مختلف خود، فعالیت مختص آن بخش را انجام می‌دهد. در بخشی که بند...
گام متقابل گام متقابل 2- اقناع‌سازی
ما برای جلب اعتماد خانواده‌های دانش‌آموزان برنامه‌های متفاوتی در نظر می‌گرفتیم، مثلا روز مادر از مادرهای دانش‌آموزا...
دختران بصیرا دختران بصیرا 4- عملیات
با جمعی از دوستان دغدغه‌مند در یکی از شهرک‌های پر آسیب که بیشتر آنها مهاجر هستند شروع به فعالیت فرهنگی کردیم. بر حس...
مربی‌پروری در محدودیت مربی‌پروری در محدودیت 5- توانمندسازی
فعالیت تربیتی در حوزه دانش‌آموزی موجب می‌شود که مربیان متعددی داشته‌باشیم؛ با نوجوانان ارتباط داریم و حلقات معرفتی...
بر فرکانس مخاطب بر فرکانس مخاطب 2- اقناع‌سازی
یکی از کارهای ما احیاء نمازخانه مدرسه بود و هفته‌ای چند جلسه، نماز برگزار می‌کردیم. در مدرسه این‌گونه بود که یک زنگ...