تو چرا نه؟
2- اقناع‌سازی

تو چرا نه؟

سرکار خانم مروجی از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای اقناع فعالین فرهنگی برای همراهی در طرح رضوان از تکنیک «استفاده از مثال‌ها و تجارب عملیاتی در موضوع» و « حلاوت اثرگذاری» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

بعضا با افرادی مرتبط می‌شویم که خود مجموعه‌دار هستند و در عرصه میدان‌داری ید طولایی دارند.

وقتی افراد را شناسایی می‌کنیم و راغب می‌شوند، خودم به جلسات و مجموعه‌هایشان می‌روم. هم به کار آشنا می‌شوند و هم بعضاً می‌بینند و  می‌شنوند که کسانی که با من کار کرده‌اند، نسبت به ۶ ماه قبل خودشان توانمندتر شده‌اند؛ هم از نظر گفتمانی و هم از نظر ظرفیتی که برای کار تشکیلاتی پیدا کرده‌اند. این باعث می‌شد که دیگران هم گرایش پیدا کنند و بیایند و هم‌گام شوند.

مجری طرح:
تصویر آواتار عشرت مروجی
خانم عشرت مروجی
8 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
مسجد؛ پایگاه حرکت مسجد؛ پایگاه حرکت 1- شناسایی
 درمسجدمحله‌مان کار می‌کنم؛ سعی کردیم برای خانم‌ها کارگروه‌هایی را ایجاد کنیم. این‌ها خانم‌هایی بودند که نمازگزار ب...
محافظین مرتع محافظین مرتع 2- اقناع‌سازی
میزان اشتغال به دامداری از اشتغال به کشاورزی در روستای ما بیشتر است. کریم‌آباد ۸۴۰۰ هکتار اراضی ملی دارد. یک قسمت ا...
اقناع برای آغازی ساده اقناع برای آغازی ساده 2- اقناع‌سازی
 بانوان در خانواده‌ها نقش کلیدی‌تر و اثرگذارتری دارند. یکی از کارهای خوبی که با کمک آن‌ها انجام شد، حذف رسم بی‌پایه...
رهنمود از رهبران محلی رهنمود از رهبران محلی 2- اقناع‌سازی
در ابتدای تشکیل باشگاه کشاورزان جوان، چون هنوز به خروجی ملموسی برای روستا نرسیده بودیم، کار سختی برای اقناع افراد و...
ما کمک می‌خواهیم! ما کمک می‌خواهیم! 1- شناسایی
خیلی از اتفاقاتی که در ادامه کار رقم خورد، حاصل برخورد ما با چالش‌ها و مشکلات گوناگون در طول مسیر بود و به همین واس...