تو چرا نه؟
2- اقناع‌سازی

تو چرا نه؟

سرکار خانم مروجی از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای اقناع فعالین فرهنگی برای همراهی در طرح رضوان از تکنیک «استفاده از مثال‌ها و تجارب عملیاتی در موضوع» و « حلاوت اثرگذاری» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

بعضا با افرادی مرتبط می‌شویم که خود مجموعه‌دار هستند و در عرصه میدان‌داری ید طولایی دارند.

وقتی افراد را شناسایی می‌کنیم و راغب می‌شوند، خودم به جلسات و مجموعه‌هایشان می‌روم. هم به کار آشنا می‌شوند و هم بعضاً می‌بینند و  می‌شنوند که کسانی که با من کار کرده‌اند، نسبت به ۶ ماه قبل خودشان توانمندتر شده‌اند؛ هم از نظر گفتمانی و هم از نظر ظرفیتی که برای کار تشکیلاتی پیدا کرده‌اند. این باعث می‌شد که دیگران هم گرایش پیدا کنند و بیایند و هم‌گام شوند.

مجری طرح:
تصویر آواتار عشرت مروجی
خانم عشرت مروجی
8 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
نه به چشم و هم‌چشمی نه به چشم و هم‌چشمی 4- عملیات
بانوان ما از آقایان فعال‌تر هستند و گام‌های موثری در اصلاح فرهنگ روستا برداشته‌اند. بانوان درخانواده‌ها نقش کلیدی‌ت...
وفاق و همدلی وفاق و همدلی 2- اقناع‌سازی
تا پیش از شروع به کار ما، دو دستگی در روستا وجود داشت و این اختلاف‌ها هیئت، جشن و عروسی و نزاع‌های سیاسی را شامل می...
روحانی روستا روحانی روستا 2- اقناع‌سازی
من عالم دینی و مجتهد نیستم و خیلی توان دخالت در امورات مذهبی را ندارم؛ لکن این موضوع را درک می‌کردم که برخی از اعما...
اعتمادسازی اعتمادسازی 2- اقناع‌سازی
در ابتدا افراد معتمد و فعال منطقه را جمع و جلسه گذاشتیم و بررسی کردیم که اگر بخواهیم به صورت محله محوری کار کنیم کد...
همگی در صحنه همگی در صحنه 4- عملیات
از زمانی که عضو شورا شدم بعضی درها برایم باز می‌شد ولی از طرف دیگر معایبی هم داشت مثلا همین که اجازه نمی‌دادند من ه...