مجموعه تربیتی خواهران
4- عملیات

مجموعه تربیتی خواهران

آقای موذنی از فعالین حلقه‌ میانی در توضیح فعالیت‌های خود در شاخه‌ «عملیات» این‌گونه بیان می‌کنند:

ما در مجموعه تربیتی غدیر برای جذب و آموزش مربیان در راستای پیاده‌سازی و اجرای برنامه‌های تولید شده، خیلی جنسیت برایمان اهمیت نداشت؛ اما تا سال ۱۴۰۰، توسعه فعالیت بیشتر در مجموعه برادران بود. در اواخر سال ۱۴۰۰ جمع خواهران شکل پیدا کرد.‌ در ابتدا با هم‌فکری و همکاری جبهه فرهنگی به «زینبیه» در شرق اصفهان رسیدیم. سپس با همکاری مجموعه آلاء و جبهه فرهنگی کار را در این منطقه شروع کردیم.

برای شروع کار مجموعه‌های مختلفی را در یک رویداد به حرم «زینبیه» که وجاهتی در منطقه داشت، دعوت کرده و آنها را نسبت به کار توجیه کردیم. کار در بخش خواهران با هشت مجموعه مسجدمحور شروع شد. این هشت مجموعه قرار بود با توجه به طرح کلانی که ما برای این منطقه نوشته بودیم، برنامه‌های مختلف تولید شده را پیاده‌سازی و اجرا کنند.

بخشی از طرح کلان این بود که چطور این افراد را نسبت به یک کار جدی تربیتی که نیاز به آموزش و رفت‌وآمد داشت، انگیزه‌دار کنیم. افرادی که خودشان مجموعه‌های مستقلی داشتند و ما تأمین‌کننده مالی آن‌ها نبودیم و اشراف و تصدی هم نسبت به آنها نداشتیم. پس باید آنها را به این نتیجه می‌رساندیم که بودنشان در کنار ستاد تربیتی غدیر، می‌تواند کمکشان کند، کارشان را توسعه دهد، عمیق‌تر و هدفمندتر کند و باعث شود تا مسائل داخلی خودشان را هم بهتر مدیریت کنند. در رویداد یک روزه ابتدایی و پس از آن در فرایندی شش ماهه و سپس فرایندی یک ساله و بعداز آن هم در فرایند یک ساله دیگری سعی کردیم تا به چیزی که می‌خواستیم برسیم.

این نقطه عطفی برای توسعه کار در مجموعه خواهران بود؛ به‌طوری که الان بیش از ۱۰۰ مجموعه خواهران در شهر اصفهان و شهرستان‌های اطراف آن تحت پوشش هستند و برنامه‌های تربیتی را دریافت و در مجموعه‌های خود پیاده‌سازی و اجرا می‌کنند.

این تجربه متعلق به طرح «ستاد تربیتی غدیر» با 12 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار محسن موذنی
آقای محسن موذنی
12 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
مدرسه فوتبال مدرسه فوتبال 1- شناسایی
ما برای جذب جوانان و نوجوانان به مجموعه‌های خود در راستای ایجاد تحول فرهنگی در شهر، به این نتیجه رسیدیم بهترین چیزی...
صید در مسابقه صید در مسابقه 1- شناسایی
به این نتیجه رسیده بودیم که اگر واقعا می‌خواهیم کار دانش‌آموزی کنیم باید سه بازه زمانی برایش در نظر بگیریم که این م...
اردو، دریچه شناخت اردو، دریچه شناخت 1- شناسایی
اردو یکی از طرح‌هایی بود که چند ماه یکبار یا فصلی انجام می‌شد. بعد از برگزاری چند اردو، به این نتیجه رسیدیم که در ف...
حلقه‌های دانش‌آموزی حلقه‌های دانش‌آموزی 4- عملیات
در راستای ایجاد تحول فرهنگی در شهر در بین دانش‌آموزان نیز ورود کردیم. ابتدا به سراغ آموزش پرورش رفتیم، چندین جلسه ب...
دانش‌آموزان کنشگر دانش‌آموزان کنشگر 4- عملیات
پس از تولید برنامه‌های تربیتی در ستاد تربیتی غدیر برای اجرای برنامه‌ها به مجموعه‌های تربیتی یا مدارسی با رویکرد ترب...