حلقههای دانشآموزی
آقای یارمحمودی از فعالین حلقهی میانی در توضیح فعالیتهای خود در شاخهی «عملیات» اینگونه بیان میکنند:
در راستای ایجاد تحول فرهنگی در شهر در بین دانشآموزان نیز ورود کردیم. ابتدا به سراغ آموزش پرورش رفتیم، چندین جلسه با مدیریت آموزش و پرورش و مدیران مدارس برگزار کردیم و از آنها نظر خواستیم و تبادل نظر انجام شد و ظرفیتها را شناسایی کردیم. نخبگانی را داشتیم، نخبه علمی، نخبه هنری، نخبه دانش آموزی که در المپیادهای ورزشی و علمی شرکت کرده بود را شناسایی کردیم، به این واسطه نشستهایی با نخبگان و دانش آموزان داشتیم و به مجموعه جذبشان کردیم.
از آنها خواستیم به سراغ دانش آموزان دیگر بروند و از توانمندی و ظرفیتهای خودشان بگویند که بتوانیم جوانان و نوجوانان و دانش آموزان دیگر را هم جذب این مجموعه کنیم. هم واحد دختران و هم پسران این اتفاق رقم خورد و دانش آموزان نخبه شناسایی شدند و به مجموعه کمک کردند، کارگروه دختران و پسران شکل گرفت که عملکرد و اهداف این بود که سراغ دانش آموزان به خصوص در مدارس بروند و نخبههای عرصههای مختلف را شناسایی کنند و به میدان بیاورند تا آنها هم بروند و یکسری حلقاتی را از دوستان و رفقای خودشان شکل دهند تا در طرح ایجاد تحول فرهنگی در برنامهها همراه شوند.
یکی از خروجیهای فعالیت در حوزهی دانشآموزان این بود که اعتکاف بزرگ دانش آموزی در شهرستان پاسارگاد برای اولین بار توسط همین حلقههای دانشآموزی و با همکاری آموزش و پرورش شکل گرفت. در اعتکاف سه روزه که دانش آموزان حضور داشتند، مربیان آموزش دیده و اساتید ما سراغ دانش آموزان رفتند و گفتگو کردند، جلسات و حلقههای گفتگوی چهره به چهره و تبادل نظر در مسائل روز دنیا و مسائل احکام و... داشتند و خودشان یک محور و منبعی شدند که سراغ دانش آموزان و رفقا و دوستان خودشان در آموزش و پرورش و مدارس و کلاسهای خودشان بروند و دوستانشان را دعوت کنند و حلقات چهار نفره، پنج نفره را شکل دهند و در مجموعه بیاورند و خودشان به عنوان سر حلقه شروع به شناسایی و دعوت دانش آموزان به طرح کردند.