حلقه‌های دانش‌آموزی
4- عملیات

حلقه‌های دانش‌آموزی

آقای یارمحمودی از فعالین حلقه‌ی میانی در توضیح فعالیت‌های خود در شاخه‌ی «عملیات» این‌گونه بیان می‌کنند:

در راستای ایجاد تحول فرهنگی در شهر در بین دانش‌آموزان نیز ورود کردیم. ابتدا به سراغ آموزش پرورش رفتیم، چندین جلسه با مدیریت آموزش و پرورش و مدیران مدارس برگزار کردیم و از آن­ها نظر خواستیم و تبادل نظر انجام شد و ظرفیت‌­ها را شناسایی کردیم. در بین دانش‌آموزان نیز نخبه‌های علمی، هنری و دانش‌آموزانی که در المپیادهای ورزشی و علمی شرکت کرده بودند را شناسایی کردیم. سپس با برگزاری نشست­‌هایی با نخبگان و دانش‌آموزن آنها را به مجموعه جذب کردیم.

در این نشست‌ها از دانش‌آموزان خواستیم به سراغ دانش آموزان دیگر بروند و از توانمندی و ظرفیت­‌های خودشان بگویند که بتوانیم جوانان و نوجوانان و دانش آموزان دیگر را هم جذب این مجموعه کنیم. در مدارس دختران و پسران این اتفاق رقم خورد و دانش آموزان نخبه شناسایی شدند و به مجموعه کمک کردند.

کارگروه دختران و پسران شکل گرفت که هدف آنان ابن بود که به سراغ دانش آموزان در مدارس بروند و نخبه‌­های عرصه­‌های مختلف را شناسایی کنند و به میدان بیاورند. دانش‌آموزان حلقاتی از دوستان و رفقای خود تشکیل می‌دادند و در طرح ایجاد تحول فرهنگی نقش ایفا می‌کردند و در برنامه‌ها همراه می‌شدند.  

یکی از خروجی‌های فعالیت در حوزه‌ی دانش‌آموزان این بود که اعتکاف بزرگ دانش آموزی در شهرستان پاسارگاد برای اولین بار توسط همین حلقه‌های دانش‌آموزی و با همکاری آموزش و پرورش شکل گرفت. در اعتکاف سه روزه که دانش آموزان حضور داشتند، مربیان آموزش دیده و اساتید ما سراغ دانش آموزان رفتند و گفتگو کردند. جلسات و حلقه‌­های گفتگوی چهره به چهره و تبادل نظر در مسائل روز دنیا و مسائل احکام و... داشتند.

در ادامه همین دانش‌آموزان خودشان یک محور و منبعی شدند که سراغ دانش‌آموزان و دوستان خودشان در آموزش و پرورش، مدارس و کلاس‌­های خودشان بروند و آنها را دعوت کنند و حلقات چهار نفره، پنج نفره را شکل دهند و در مجموعه بیاورند. به این ترتیب دانش‌آموزان خودشان به عنوان سر حلقه شروع به شناسایی و دعوت دانش‌آموزان به طرح کردند.

این تجربه متعلق به طرح «قرارگاه سیدالشهدا» با 9 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار علی‌اکبر یارمحمودی
آقای علی‌اکبر یارمحمودی
9 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
به سوی تیم شدن به سوی تیم شدن 3- تیم‌سازی
در همه مراتب حلقه صالحین فعال بوده‌ام و به تبع با طیف وسیعی از افراد ارتباط داشتم. حالا قرار بود خودم آغاز کننده مس...
دوره مربیگری و برنامه‌سازی دوره مربیگری و برنامه‌سازی 5- توانمندسازی
برنامه‌سازی و اجرای برنامه‌های تربیتی تخصص می‌خواهد. مربی باید گفتمان و منطق حاکم بر برنامه را متوجه باشد و بتواند...
انجمن اسلامی؛ شبکه‌ای از یاران قدیم انجمن اسلامی؛ شبکه‌ای از یاران قدیم 1- شناسایی
من دبیر بودم. در کلاس با بچه‌ها دوست می‌شدم و در مورد مسائل متعدد صحبت می‌کردیم. بعد که خوب با هم دوست شدیم به آن‌ه...
توانمندسازی تا خط مقدم فرهنگی توانمندسازی تا خط مقدم فرهنگی 5- توانمندسازی
چون دبیر بودم در کلاس با بچه‌ها ارتباط دوستی خوبی داشتم و از دورهمی‌ها، حلقه‌ها و برنامه‌ها می‌گفتم و عده زیادی جذب...
توسعه و رشد در کنار ما توسعه و رشد در کنار ما 2- اقناع‌سازی
فعالیت ما در حوزه‌ی برنامه‌سازی تربیتی در بخش خواهران با هشت مجموعه مسجدمحور شروع شد. این هشت مجموعه قرار بود با تو...