صید در مسابقه
1- شناسایی

صید در مسابقه

آقای گران از فعالین حلقه‌ی میانی برای شناسایی و جذب دانش‌آموزان از تکنیک «فراخوان» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

به این نتیجه رسیده بودیم که اگر واقعا می‌خواهیم کار دانش‌آموزی کنیم باید سه بازه زمانی برایش در نظر بگیریم که این موضوع در دفترچه طرح بهنام محمدی هم وجود داشت؛ اما قبل از اینکه این طرح بیاید، خودمان ترسیم کرده بودیم. یک دوره جذب دانش‌آموز که با یک اطلاعیه و پوستر کلاس یا مسابقه، فراخوان داده و دانش‌آموز جذب می‌شود.

برای روند جذب، بازه زمانی یک ماه تا  ۴۵ روز را درنظر گرفتیم. مثلا در دو مدرسه یک اطلاعیه می‌زنیم؛ مسابقه فوتسال جام بسیج، ویژه هفته دفاع مقدس، جایزه تیم اول پانصدهزار تومان. روز بعد دانش‌آموزان زیادی در دفتر مسجد یا دفتر مدرسه، ثبت‌نام می‌کردند. دوره دوم بعد از ۴۵ روز شروع می‌شود و دانش‌آموز با فعالیت‌های مختلف، در فضای مجموعه ما می‌ماند و عضو مسجد و کانون می‌شود.

زمان سه سال را برای این مرحله درنظر گرفتیم. سومین دوره بازه زمانی سه تا هفت سال می‌باشد که دوره تثبیت بچه‌هاست. در این بازه، بچه‌ها مسئولیت و نقش می‌گیرند. البته سال‌های اول نقش‌ها متغیر است و بعد تعدادی به ثبات می‌رسند.

این تجربه متعلق به طرح «بچه‌های مسجد» با 10 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار ابوالفضل گران
آقای ابوالفضل گران
36 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
تیم تربیتی غدیر تیم تربیتی غدیر 3- تیم‌سازی
برای تشکیل ستاد تربیتی غدیر که هدف آن عملیاتی کردن پژوهش‌های تربیتی بود، می‌خواستم مجموعه‌ای از افراد را داشته باشی...
همراهی برای آینده همراهی برای آینده 2- اقناع‌سازی
ما برای همراه کردن امام جماعت و هیئت امنا در جهت برپایی گلخانه کودکان مسجد، ابتدا طرح را با جزئیات برای آنها توضیح...
امت امام امت امام 4- عملیات
وقتی دانش‌آموز بودم با دوستانم جمعی تشکیل دادیم؛ هسته اصلی بیست سی نفر از بچه‌ها بودیم که صمیمیت زیادی بینمان حاکم...
مجموعه دخترانه‌ی طهورا مجموعه دخترانه‌ی طهورا 4- عملیات
ما برای گروه دختران بصیرا برنامه‌های متفاوتی مثل اردو، اعتکاف و... برگزار می‌کردیم. در حین برگزاری همین برنامه‌ها ا...
شناسایی از دل جامعه شناسایی از دل جامعه 1- شناسایی
یکی از روش‌هایی که برای شناسایی و جذب افراد به‌منظور گسترش «گلخانه‌های کودکان مسجد» به‌کار می‌بردم، برقراری ارتباط...