فراخوان موکب رسانه‌ای
1- شناسایی

فراخوان موکب رسانه‌ای

آقای مهرزاد از حلقه‌های میانی فعال، در راستای شناسایی افرادی که توانایی کار رسانه‌ای دارند از تکنیک «فراخوان» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

ما موکبی رسانه‌ای به نام فجر تشکیل دادیم که چهار نفر عضو داشت. در ابتدا برای شناسایی افرادی که در فعالیت‌های رسانه‌ای ما را همراهی کنند، فراخوان دادیم تا کسانی که توانایی کار رسانه‌ای دارند، اعلام کنند.
افرادی که آمدند، هنرمند یا کارگردان صدا‌و‌سیما بودند، این افراد هزینه‌ خودشان را می‌دادند و هزینه‌ دیگران را هم تقبل می‌کردند. چون اعضا خودشان آمده‌ بودند لذا چالشی به عنوان فعالان این عرصه وجود نداشت، اگر چالشی هم بود مربوط به دستگاه حاکمیتی بود.

کار ما متوقف به اربعین نشد. بعضی از کارها در صداوسیما نیز پخش شد، علت اینکه کار رسانه‌ای ما مورد توجه واقع شد، این بود که به زبان خود مردم تهیه‌ شده‌بود و خود مردم هم آن را پوشش رسانه‌ای می‌دادند که این‌گونه زیباتر می‌شد.

این تجربه متعلق به طرح «موکب رسانه‌ای فجر» با 4 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار مهرزاد
آقای مهرزاد
4 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
آموزش در حین عملیات آموزش در حین عملیات 5- توانمندسازی
در موکب رسانه‌ای فجر برای نیروهایی که می‌خواهند به‌صورت تخصصی فعالیت کنند، کارگاه آموزشی برگزار می‌کنیم. در این کار...
موکب رسانه‌ای فجر موکب رسانه‌ای فجر 4- عملیات
در ایام اربعین اکثر موکب‌ها به ارائه خدمات عمومی مثل اسکان و تغذیه می‌پردازند اما ما تلاش کردیم با همراه کردن نیروه...
خدمت‌رسانی پلی برای آشنایی خدمت‌رسانی پلی برای آشنایی 1- شناسایی
در موکب رسانه‌ای فجر برای فعالین رسانه‌ای خدمات تخصصی در نظر می‌گرفتیم؛ برای مثال برای ۷۰ نفر از فعالین رسانه‌ای، ک...
جذب ناکتاب‌ها به دنیای کتاب جذب ناکتاب‌ها به دنیای کتاب 1- شناسایی
ما برای کسانی که اصلا مطالعه نمی‌کردند و فرصت شرکت در دوره‌های حضوری هم نداشتند، برنامه داشتیم. برنامه ما به این صو...
همه پای کار مردم همه پای کار مردم 2- اقناع‌سازی
برای گسترش گلخانه‌های لیموترش و در جهت تشویق جوانان به راه‌اندازی گلخانه، هزار متر زمین برای چهل نفر از آنان که جوی...
زلزله کرمانشاه زلزله کرمانشاه 4- عملیات
سال ۹۶ برای زلزله کرمانشاه در شهر اطلاعیه زدیم و همه مردم کمک می‌کردند. این اقلام که جمع‌آوری می‌شد خیلی سروصدا می‌...
تعهد با نقش‌آفرینی تعهد با نقش‌آفرینی 2- اقناع‌سازی
ما برای دانش آموزانی که داوطلب فعالیت در حوزه کتاب می‌شدند از همان ابتدا، نقش تعریف می‌کردیم و دانش‌آموزان می‌توانس...
به کام خیریه به کام خیریه 2- اقناع‌سازی
ما برای جذب افراد به خیریه خدمات مورد نیاز آن قشر یا صنف را با هزینه مناسب‌تر در مسجد به آنها ارائه می‌دادیم، مثلا...