کانون قرآن
4- عملیات

کانون قرآن

آقای باوی از فعالین حلقه‌ی میانی در توضیح فعالیت‌های خود در شاخه‌ی «عملیات» این‌گونه بیان می‌کنند:

از سال ۷۷ کلاس حفظ قرآن را تشکیل دادیم، آن موقع مکان، پول و مربی حرفه‌ای هم در دسترس نداشتیم. یک مدرسه‌ی از رده خارج شده‌ که متعلق به آموزش و پرورش بود را برای مدت تابستان قرض گرفتیم و یکی از معلمان را که سه جزء قرآن حفظ بود دعوت کردیم که در تابستان به نوحوانان آموزش حفظ قرآن بدهد.
بعد از تابستان باید مدرسه را تخلیه می‌کردیم و ما از یک قرض الحسنه سه میلیون قرض و جایی را اجاره کردیم. در ادامه علاقه‌مندان به قرآن زیاد شدند و همان قرض الحسنه به ما بیشتر کمک کرد.

ما کانون‌هایی ذیل خود داریم که ده‌تای آن در قزوین و بقیه‌ی آن در استان پراکنده هستند. روش ما برای ایجاد کانون این چنین است که خیلی از کسانی که آموزش می‌بینند می‌روند و همان الگو را در منطقه یا شهر خود پیاده می‌کنند. ما هیچ هزینه‌ای از افراد برای آموزش قرآن نمی‌گیریم و به وسیله‌ی خیرین نیازهای ضروری خود را بر طرف می‌کنیم.

۹۰ درصد افرادی که در مسابقات حفظ قرآن در سازمان تبلیغات یا جاهای دیگر می‌روند از بچه‌های ما هستند و حتی بعضی از حافظان کانون‌های ما خانوادگی حافظ قرآن شدند. 

مجری طرح:
تصویر آواتار خوش‌پنجه
آقای خوش‌پنجه
1 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
شبکه‌ی قرآنی شبکه‌ی قرآنی 2- اقناع‌سازی
ما در سطح استان کرمان شبکه‌ای ایجاد کردیم به این صورت که ۲۳ شهرستان هر کدام یک شورا و رابط کارگروهی داشتند. اعضای ش...
دوره‌ی تربیت مربی ریحانه النبی دوره‌ی تربیت مربی ریحانه النبی 5- توانمندسازی
در شهرک منظریه پس از شناسایی کنشگران، فعالان و مستعدان قرآنی سعی کردیم با برگزاری دوره‌های روخوانی، روانخوانی، تربی...
استمرار جلسات خانگی قرآن استمرار جلسات خانگی قرآن 2- اقناع‌سازی
  استمرار جلسات خانگی باید یک محرک داشته باشد، ما از فضای رسانه برای مستندسازی جلسات خانگی قرآن به خوبی استفاده کرد...
گنج‌یابی در محلات گنج‌یابی در محلات 1- شناسایی
برای گسترش جلسات خانگی و کلاس‌های آموزش قرآن، به سطح شهر رفتم و محله به محله به شناسایی مربیان قرآنی پرداختم و طرح...
آموزش، کلید گسترش آموزش، کلید گسترش 5- توانمندسازی
برای گسترش جلسات خانگی قرآن در سطح شهر و روستاهای اطراف آن، فعالیت‌های خودم به تنهایی کافی نبود. باید مربیانی را آم...