دوره مربیگری و برنامه‌سازی
5- توانمندسازی

دوره مربیگری و برنامه‌سازی

آقای موذنی از فعالین حلقه‌ میانی در توضیح فعالیت‌های خود در شاخه‌ «توانمندسازی» این‌گونه بیان می‌کنند:

برنامه‌سازی و اجرای برنامه‌های تربیتی تخصص می‌خواهد. مربی باید گفتمان و منطق حاکم بر برنامه را متوجه باشد و بتواند در صحنه تدبیر کند. عنصر اجراییِ صرف، به درد این کار نمی‌خورد. این مهارت در یک دوره دو روزه قابل کسب کردن نیست و با آموزش مستمر حاصل می‌شود. به همین منظور اواخر سال ۱۳۹۵ اولین دوره مستمر و منسجم تربیتی مربیان و پس از آن سامانه آموزش آنلاین مربیان راه‌اندازی شد.

ما دوره آموزشی را یک ساله‌ تعریف کردیم. پس از آن مربیان مجموعه‌های تربیتی، مربیان کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی، مساجد، پایگاه‌های بسیج، اماکن متبرکه و مدارس سراسر کشور را جذب کرده و آموزش را شروع کردیم. طی یک روند منظم با مربیان نشست‌های مستمر ماهیانه و هفتگی داشتیم، به آنها برنامه می‌دادیم تا در مجموعه‌هایشان پیاده کنند، بازخورد بدهند و در حین این تعاملات توانمند شوند. علاوه بر آن کاروزی مربیان در قالب طرح‌های مختلف، در مدارس کشور با حضور بیش از ۲۰۰۰ دانش‌آموز صورت گرفت.

در حین آموزش مربیان، به تدریج از میان آنها، کسانی را که به درد برنامه‌سازی می‌خوردند را وارد دوره برنامه‌سازی کردیم. از اواسط سال ۱۳۹۵ نیز دوره‌ی برنامه‌سازی طراحی شده و مرکزمان را راه‌اندازی کردیم تا مربیان مستعد در حوزه برنامه‌سازی نیز توانمند شوند.

این تجربه متعلق به طرح «ستاد تربیتی غدیر» با 12 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار محسن موذنی
آقای محسن موذنی
12 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
پیش‌نیاز پیش‌نیاز 2- اقناع‌سازی
چند سالی است که در حلقات صالحین فعالیت می‌کنم و اکنون سرمربی صالحین هستم. جلسات عمومی و تخصصی زیادی در موضوعات تربی...
کدخدای کوچک کوچه کدخدای کوچک کوچه 2- اقناع‌سازی
ما از همه‌ی محلات مختلف اطلاعات دقیق داشتیم و این اطلاعات را از تیم شناسایی خودمان به‌دست آورده بودیم، تیم دانش‌آمو...
ستاد تربیتی غدیر ستاد تربیتی غدیر 4- عملیات
در سال ۱۳۹۳ پس از حدود ۸ سال مطالعه تخصصی در حوزه تربیت تصمیم گرفتم، پژوهش‌ها، تحقیقات و فضای نظری که در موضوع تربی...
مدرسه‌ای با رویکرد تربیتی مدرسه‌ای با رویکرد تربیتی 4- عملیات
پس از سال‌ها کار در فضای تربیتی ایده‌ی تاسیس مدرسه با رویکرد تربیتی را دنبال کردم. مدرسه دنیایی است که کارهایش انته...
گام متقابل گام متقابل 2- اقناع‌سازی
ما برای جلب اعتماد خانواده‌های دانش‌آموزان برنامه‌های متفاوتی در نظر می‌گرفتیم، مثلا روز مادر از مادرهای دانش‌آموزا...