چرخه ی زرینِ باورپذیری
2- اقناع‌سازی

چرخه ی زرینِ باورپذیری

سرکار خانم حاجیان از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای اقناع داوطلبین مربی تربیتی از تکنیک «هویت‌بخشی» و «تایید و تشویق» و «حلاوت اثرگذاری» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

 ما همواره به دنبال افرادی هستیم که بتوانند وظیفه مهم مربی‌گری را به عهده بگیرند. پس از شناسایی این افراد باید فرایندی را طی کنیم تا بتوانیم مجاب‌شان کنیم تا با ما همراه شوند. افرادی که انتخاب می‌شوند کسانی هستند که اصلاً روحیه این کار را دارند. سپس کامل در جریان برنامه‌های ما قرار می‌گیرند یعنی تا برنامه‌ها، موضوعات، نوع ارتباطمان و آموزش‌ها را ندانند و در جریانش قرار نگیرند قطعاً با ما کار نمی‌کنند. ما همه این اطلاعات را در اختیارشان می‌گذاریم تا حدی که خود را به عنوان ارکان مجموعه در نظر می‌گیرند.

 نیروها را به دوره‌های مختلف می‌آوریم و آن‌ها را می‌بینیم و در ارتباطیم، در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند. خود ارتباطی که با بچه‌ها می‌گیرند و فضای مربی_متربی خیلی می‌تواند به نیروها کمک کند و از این طریق مربی بیشتر جذب می‌شود؛ چون هر چقدر صمیمیت بیشتر می‌شود، فضای ارتباط و پاسخگویی به سوالات و همچنین اثرگذاری مربی روی متربی بیشتر شده و همین ایجاد انگیزه می‌کند و بین طرفین علقه ایجاد می‌شود و از طرفی این صمیمیت موجب می‌شود تا اثزگذاری برای مربی شیرین‌تر و مهم شود.

 خودمان نیز اقداماتی داریم؛ حمایت‌های غیرمالی و محتوایی در جهت تشویق و قدردانی انجام می‌گیرد که در جذب مربی بیشتر کمک کند. 

این تجربه متعلق به طرح «چرخه مربی‌پروری» با 4 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار حاجیان
خانم حاجیان
4 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
رصد مستعدین نخبه رصد مستعدین نخبه 1- شناسایی
 حوزه‌ی فعالیتی ما لازمه‌اش ایجاد یک فرایند تربیت مربی‌ست؛ در بستر یک کانون فرهنگی تربیتی. این کانون در بخش‌های مخت...
تیم تربیتی غدیر تیم تربیتی غدیر 3- تیم‌سازی
برای تشکیل ستاد تربیتی غدیر که هدف آن عملیاتی کردن پژوهش‌های تربیتی بود، می‌خواستم مجموعه‌ای از افراد را داشته باشی...
طلسم‌شکنِ تردیدها طلسم‌شکنِ تردیدها 2- اقناع‌سازی
 مسئولیت بنده در کانون فرهنگی تربیتی برگزاری دوره‌های تربیت مربی است. اکثر خواهران از قشر جوان و تحصیل کرده هستند و...
دانش‌آموزان و مسجد دانش‌آموزان و مسجد 2- اقناع‌سازی
دو نفر از دانش‌آموزان جذب مسجد شده بودند. از آنها پرسیدم: «بچه‌ها درستان چطور است؟» گفتند ضعیف است. گفتم: «من برایت...
طرح «ولی نعمتان» طرح «ولی نعمتان» 4- عملیات
توجه به مناطق محروم و محرومیت زدایی تربیتی در این مناطق به منظور تحقق عدالت تربیتی از سال ۱۳۹۹  با اجرای طرح «ولی‌ن...