طلسم‌شکنِ تردیدها
2- اقناع‌سازی

طلسم‌شکنِ تردیدها

سرکار خانم نجفی‌فر از فعالین حلقه‌میانی برای اقناع افراد و تقبل مسئولیت مربی شدن‌شان از تکنیک «مدیریت حواس و احساسات مخاطب» و «کمک در شناخت عرصه» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

بخش بنده در کانون فرهنگی تربیتی برگزاری دوره‌های تربیت مربی است. اکثر خواهران دانشجو طلبه و یا از طلاب هستند و قبلاً دوره‌های مختلفی را طی نموده‌اند و پیش‌زمینه‌هایی در کانون یا خود مجموعه داشتند و حتی به حلقات مختلف سطح دانشگاه‌ها به عنوان استاد می‌روند. پس از شناسایی افراد مستعد، به منظور اقناع افراد، فعالیت‌هایی انجام می‌دهیم؛ برای نمونه یک‌سری جلسات انگیزشی داریم که با اساتید مختلف طرح مسئله می‌کنیم تا بدانیم اصل مسئله، وظایف و تکالیفمان چیست؟

تلاش می‌کنیم جلسات انگیزشی را  لا‌به‌لای دوره‌ها نیز داشته باشیم. هر جا احساس کنیم انگیزه افراد پایین آمده، دوباره با اساتید مختلف کلاس انگیزشی برگزار می‌کنیم. این موضوع خیلی کمک‌کننده است و موجت ثبات قدم و اطمینان قلبی افراد می‌شود.

این تجربه متعلق به طرح «کانون مربی‌پروری» با 4 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار نجفی‌فر
خانم نجفی‌فر
4 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
کارگاهِ مربی‌سازی کارگاهِ مربی‌سازی 5- توانمندسازی
در مجموعه تربیتی‌مان، دوره‌های تربیت مربی برگزار می‌کنیم.  من هم "حلقه‌داری" و مباحث دیگر را به خواهران انتقال می‌د...
به سوی تیم شدن به سوی تیم شدن 3- تیم‌سازی
در همه مراتب حلقه صالحین فعال بوده‌ام و به تبع با طیف وسیعی از افراد ارتباط داشتم. حالا قرار بود خودم آغاز کننده مس...
فایده ایجاد کن، نیرو جذب کن فایده ایجاد کن، نیرو جذب کن 1- شناسایی
هسته اولیه مجموعه «دختران بصیرا» توسط یکی از دوستان در سال ۹۵ شکل گرفت؛ به این صورت که در محله خودشان با ۷، ۸ دختر...
تیم تربیتی غدیر تیم تربیتی غدیر 3- تیم‌سازی
برای تشکیل ستاد تربیتی غدیر که هدف آن عملیاتی کردن پژوهش‌های تربیتی بود، می‌خواستم مجموعه‌ای از افراد را داشته باشی...
دانش‌آموزان و مسجد دانش‌آموزان و مسجد 2- اقناع‌سازی
دو نفر از دانش‌آموزان جذب مسجد شده بودند. از آنها پرسیدم: «بچه‌ها درستان چطور است؟» گفتند ضعیف است. گفتم: «من برایت...