طلسم‌شکنِ تردیدها
2- اقناع‌سازی

طلسم‌شکنِ تردیدها

سرکار خانم نجفی‌فر از فعالین حلقه‌میانی برای اقناع افراد و تقبل مسئولیت مربی شدن‌شان از تکنیک «مدیریت حواس و احساسات مخاطب» و «کمک در شناخت عرصه» و «تایید و تشویق مخاطب» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

 مسئولیت بنده در کانون فرهنگی تربیتی برگزاری دوره‌های تربیت مربی است. اکثر خواهران از قشر جوان و تحصیل کرده هستند و قبلاً دوره‌های مختلفی را طی نموده‌اند و پیش‌زمینه‌هایی در کانون یا خود مجموعه دارند و حتی به عنوان مربی در حلقات مختلف سطح دانشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند. پس از شناسایی افراد مستعد، به منظور اقناع افراد برای ایفای نقش‌های اجتماعی، فعالیت‌هایی انجام می‌دهیم؛ برای نمونه سلسله جلساتی داریم که با اساتید مختلف طرح مسئله می‌کنیم تا بدانیم اصل مسئله، وظایف و تکالیفمان در شرایط فعلی جامعه اسلامی چیست؟

 تلاش می‌کنیم این جلسات انگیزشی  را  لا‌به‌لای دوره‌ها نیز برگزار کنیم. هر جا احساس کنیم افراد به تشویق وتبیین بیشتری نیاز پیدا کرده‌اند، دوباره با اساتید مختلف کلاس برگزار می‌کنیم. این موضوع خیلی کمک‌کننده است و موجب ارتقای احساس مسئولیت، ثبات قدم و اطمینان قلبی افراد می‌شود.

درواقع اگر مربیان جامعه بتوانند وظیفه و تکلیف خود را درست تشخیص دهند، این وظیفه شناسی در کنار مسئولیت پذیری و اخلاص می‌تواند باعث تربیت نسل‌های شایسته ی بعدی شود.

این تجربه متعلق به طرح «کانون مربی‌پروری» با 4 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار نجفی‌فر
خانم نجفی‌فر
4 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
مدرسه فوتبال مدرسه فوتبال 1- شناسایی
ما برای جذب جوانان و نوجوانان به مجموعه‌های خود در راستای ایجاد تحول فرهنگی در شهر، به این نتیجه رسیدیم بهترین چیزی...
کدخدای کوچک کوچه کدخدای کوچک کوچه 2- اقناع‌سازی
ما از همه‌ی محلات مختلف اطلاعات دقیق داشتیم و این اطلاعات را از تیم شناسایی خودمان به‌دست آورده بودیم، تیم دانش‌آمو...
نوجوان پیشران نوجوان پیشران 4- عملیات
فعالیت در فضای محله و ارتباط با فعالین محلی ما را به این نتیجه رساند که بهترین قشری که می‌تواند در جامعه تاثیرگذار...
اردو، دریچه شناخت اردو، دریچه شناخت 1- شناسایی
اردو یکی از طرح‌هایی بود که چند ماه یکبار یا فصلی انجام می‌شد. بعد از برگزاری چند اردو، به این نتیجه رسیدیم که در ف...
بر فرکانس مخاطب بر فرکانس مخاطب 2- اقناع‌سازی
یکی از کارهای ما احیاء نمازخانه مدرسه بود و هفته‌ای چند جلسه، نماز برگزار می‌کردیم. در مدرسه این‌گونه بود که یک زنگ...