همینطوره که میگی
2- اقناع‌سازی

همینطوره که میگی

سرکار خانم مروجی از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای اقناع فعالین فرهنگی برای همراهی در فعالیت‌‍‌ها از تکنیک «همراه شدن با روایت مخاطب» و «کمک در شناخت عرصه» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

با توجه به فعالیت های گسترده‌ای که در سطح شهرستان داریم و افراد متعددی که با آن ها سر و کار داریم، به تبع برای هرکدام باید از شیوه‌های مختلفی در امر اقناع استفاده کرد؛ مثلا یکی از مواردی که از آن استفاده کردیم صحبت چهره به چهره بود.

 برای پیش‌برد فعالیت‌ها، چهره به چهره صحبت می‌کردیم، تلفنی هم صحبت می‌کردیم و بعضاً به این روش جذب می‌شدند. بعضی‌ها هم می‌گفتند که ما کار خودمان را داریم و دوست نداریم که مدام یک بالادستی از ما گزارش بخواهد. گفتم که مدل بسیج نیست، مدل بالا به پایین نیست، اتفاقاً مدلش پایین به بالاست یعنی خودمان طرح می‌دهیم، هر مقدار ظرفیت‌هایی که ما بتوانیم در سطح شهرستان زنده و پویا کنیم انجام می‌دهیم. نخواستم خیلی از آن‌ها گزارش بخواهم، گفتم مثلاً ماهانه یکی دو تا عکس و توضیحی مختصر حتی با صوت بفرستید.

مجری طرح:
تصویر آواتار عشرت مروجی
خانم عشرت مروجی
4 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
از مخالفت تا همراهی از مخالفت تا همراهی 2- اقناع‌سازی
جهادکشاورزی طرحی داشت به نام یکپارچه‌سازی اراضی که اگر ما طبق آن طرح، کشاورزیمان را در یک نقطه انجام می دادیم یا در...
آفتاب آمد دلیل آفتاب آفتاب آمد دلیل آفتاب 2- اقناع‌سازی
بعد از عضوگیری در باشگاه کشاورزان جوان، شروع به آموزش و توجیه افراد کردیم. آن زمان دیگر خودمان هم به روستا برگشته ب...
کنارتان هستیم کنارتان هستیم 2- اقناع‌سازی
در کرمان به این خاطر که زمین و ملک ارزانتر است، مهاجر زیاد دارد و به تبع خرده فرهنگ‌های آن نیز بیشتر است. ما زمانی...
اعتمادسازی اعتمادسازی 2- اقناع‌سازی
در ابتدا افراد معتمد و فعال منطقه را جمع و جلسه گذاشتیم و بررسی کردیم که اگر بخواهیم به صورت محله محوری کار کنیم کد...
شناسایی پلاک به پلاک شناسایی پلاک به پلاک 1- شناسایی
ما در محله‌ی خود برای شناسایی ظرفیت‌ها و نیروهای مستعد پلاک به پلاک پیش رفتیم تا آنها را در جهت خدمت به خود مردم فع...