همینطوره که میگی
2- اقناع‌سازی

همینطوره که میگی

سرکار خانم مروجی از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای اقناع فعالین فرهنگی برای همراهی در فعالیت‌‍‌ها از تکنیک «همراه شدن با روایت مخاطب» و «کمک در شناخت عرصه» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

با توجه به فعالیت های گسترده‌ای که در سطح شهرستان داریم و افراد متعددی که با آن ها سر و کار داریم، به تبع برای هرکدام باید از شیوه‌های مختلفی در امر اقناع استفاده کرد؛ مثلا یکی از مواردی که از آن استفاده کردیم صحبت چهره به چهره بود.

 برای پیش‌برد فعالیت‌ها، چهره به چهره صحبت می‌کردیم، تلفنی هم صحبت می‌کردیم و بعضاً به این روش جذب می‌شدند. بعضی‌ها هم می‌گفتند که ما کار خودمان را داریم و دوست نداریم که مدام یک بالادستی از ما گزارش بخواهد. گفتم که مدل بسیج نیست، مدل بالا به پایین نیست، اتفاقاً مدلش پایین به بالاست یعنی خودمان طرح می‌دهیم، هر مقدار ظرفیت‌هایی که ما بتوانیم در سطح شهرستان زنده و پویا کنیم انجام می‌دهیم. نخواستم خیلی از آن‌ها گزارش بخواهم، گفتم مثلاً ماهانه یکی دو تا عکس و توضیحی مختصر حتی با صوت بفرستید.

مجری طرح:
تصویر آواتار عشرت مروجی
خانم عشرت مروجی
8 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
پاتوق محله سجاد پاتوق محله سجاد 4- عملیات
از سال ۱۳۸۹ با تعدادی از نوجوان‌ها وارد مسجد محله سجاد شدیم، مسجد محله سجاد یکی از فعال‌ترین مساجد شهر مشهد بود، ام...
هر محله یک پرچم مهربانی هر محله یک پرچم مهربانی 4- عملیات
پس از شناسایی و فعال شدن بچه‌ها در محله‌های حاشیه‌ی شهر، فضای کار را طوری مدیریت می‌کنیم که دیگر بچه‌ها احساس کنند...
توانمندسازی و ظرفیت سازی توانمندسازی و ظرفیت سازی 5- توانمندسازی
ما برای ایجاد تحول فرهنگی در منطقه‌ی خود ابتدا فعالین و افراد تاثیرگذار در شهرستان را شناسایی کردم و سپس برای توانم...
انتشار فعالیت، انتقال دغدغه انتشار فعالیت، انتقال دغدغه 2- اقناع‌سازی
ما در محلات مختلف برای دغدغه‌مند کردن و پای‌کار آوردن مردم فعالیت‌های انجام‌ شده را در فضای مجازی منتشر می‌کردیم. ا...
کسی جا نماند! کسی جا نماند! 4- عملیات
۳۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش مرکز نیکوکاری هستند. این ۳۰۰ نفر مجموعه بافت جدید است که در منطقه ما هستند. بعضی از خ...