همینطوره که میگی
2- اقناع‌سازی

همینطوره که میگی

سرکار خانم مروجی از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای اقناع فعالین فرهنگی برای همراهی در فعالیت‌‍‌ها از تکنیک «همراه شدن با روایت مخاطب» و «کمک در شناخت عرصه» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

با توجه به فعالیت های گسترده‌ای که در سطح شهرستان داریم و افراد متعددی که با آن ها سر و کار داریم، به تبع برای هرکدام باید از شیوه‌های مختلفی در امر اقناع استفاده کرد؛ مثلا یکی از مواردی که از آن استفاده کردیم صحبت چهره به چهره بود.

 برای پیش‌برد فعالیت‌ها، چهره به چهره صحبت می‌کردیم، تلفنی هم صحبت می‌کردیم و بعضاً به این روش جذب می‌شدند. بعضی‌ها هم می‌گفتند که ما کار خودمان را داریم و دوست نداریم که مدام یک بالادستی از ما گزارش بخواهد. گفتم که مدل بسیج نیست، مدل بالا به پایین نیست، اتفاقاً مدلش پایین به بالاست یعنی خودمان طرح می‌دهیم، هر مقدار ظرفیت‌هایی که ما بتوانیم در سطح شهرستان زنده و پویا کنیم انجام می‌دهیم. نخواستم خیلی از آن‌ها گزارش بخواهم، گفتم مثلاً ماهانه یکی دو تا عکس و توضیحی مختصر حتی با صوت بفرستید.

مجری طرح:
تصویر آواتار عشرت مروجی
خانم عشرت مروجی
4 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
تیم‌سازی محلی تیم‌سازی محلی 3- تیم‌سازی
ما در پاتوق محله با انجام عملیات‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های مناسبتی در دل محله، علاوه بر جلب اعتماد مردم، نیروه...
رهنمود از رهبران محلی رهنمود از رهبران محلی 2- اقناع‌سازی
در ابتدای تشکیل باشگاه کشاورزان جوان، چون هنوز به خروجی ملموسی برای روستا نرسیده بودیم، کار سختی برای اقناع افراد و...
توانمندسازی و ظرفیت سازی توانمندسازی و ظرفیت سازی 5- توانمندسازی
ما برای ایجاد تحول فرهنگی در منطقه‌ی خود ابتدا فعالین و افراد تاثیرگذار در شهرستان را شناسایی کردم و سپس برای توانم...
اشاعه مدل باشگاه اشاعه مدل باشگاه 4- عملیات
ما اولین روستا در منطقه بودیم که عضو باشگاه کشاورزان جوان شدیم. از آنجایی که خودم عضو کمیته ملی باشگاه بودم و سایر...
به دنبال کنشگر به دنبال کنشگر 1- شناسایی
ما به حاشیه شهر کرمان رفت‌و‌آمد می‌کردیم و نیازمندان را شناسایی کرده بودیم و لیست‌شان را داشتیم. لذا شروع کردیم به...