همینطوره که میگی
2- اقناع‌سازی

همینطوره که میگی

سرکار خانم مروجی از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای اقناع فعالین فرهنگی برای همراهی در فعالیت‌‍‌ها از تکنیک «همراه شدن با روایت مخاطب» و «کمک در شناخت عرصه» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

با توجه به فعالیت های گسترده‌ای که در سطح شهرستان داریم و افراد متعددی که با آن ها سر و کار داریم، به تبع برای هرکدام باید از شیوه‌های مختلفی در امر اقناع استفاده کرد؛ مثلا یکی از مواردی که از آن استفاده کردیم صحبت چهره به چهره بود.

 برای پیش‌برد فعالیت‌ها، چهره به چهره صحبت می‌کردیم، تلفنی هم صحبت می‌کردیم و بعضاً به این روش جذب می‌شدند. بعضی‌ها هم می‌گفتند که ما کار خودمان را داریم و دوست نداریم که مدام یک بالادستی از ما گزارش بخواهد. گفتم که مدل بسیج نیست، مدل بالا به پایین نیست، اتفاقاً مدلش پایین به بالاست یعنی خودمان طرح می‌دهیم، هر مقدار ظرفیت‌هایی که ما بتوانیم در سطح شهرستان زنده و پویا کنیم انجام می‌دهیم. نخواستم خیلی از آن‌ها گزارش بخواهم، گفتم مثلاً ماهانه یکی دو تا عکس و توضیحی مختصر حتی با صوت بفرستید.

مجری طرح:
تصویر آواتار عشرت مروجی
خانم عشرت مروجی
8 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
دست به دست هم دست به دست هم 4- عملیات
در محله‌ی حاشیه شهر بعد از اینکه شناسایی‌ها کاملا انجام شد، جلسات هفتگی گذاشتیم. در این جلسات که روزهای یکشنبه برگز...
هنرمندان در صحنه هنرمندان در صحنه 4- عملیات
ما در شهرستان خود برای انجام فعالیت‌های فرهنگی سعی کردیم از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم. برای مثال یکسری هنرم...
نه به چشم و هم‌چشمی نه به چشم و هم‌چشمی 4- عملیات
بانوان ما از آقایان فعال‌تر هستند و گام‌های موثری در اصلاح فرهنگ روستا برداشته‌اند. بانوان درخانواده‌ها نقش کلیدی‌ت...
جذب در عملیات جذب در عملیات 1- شناسایی
در ابتدا هسته‌ی پنج نفری در هیئت تشکیل شد و هدف ما شناسایی خانواده‌هایی بود که کودکانشان به دلیل مشکلات مالی از ادا...
تو چرا نه؟ تو چرا نه؟ 2- اقناع‌سازی
بعضا با افرادی مرتبط می‌شویم که خود مجموعه‌دار هستند و در عرصه میدان‌داری ید طولایی دارند. وقتی افراد را شناسایی می...