جذب در عملیات
آقای حسینآبادی از فعالین حلقهی میانی در راستای شناسایی افراد فعال و دغدغهمند محله از تکنیک «ارائه خدمات» و «فضای مجازی» استفاده کرده و اینگونه بیان میکنند:
در ابتدا هستهی پنج نفری در هیئت تشکیل شد و هدف ما شناسایی خانوادههایی بود که کودکانشان به دلیل مشکلات مالی از ادامهی تحصیل محروم میمانند. طی همین شناساییها متوجه دیگر مشکلاتی که گریبانگیر این خانوادهها بود، شدیم و ما برای رفع مشکلات هر محله با همان جمع پنج نفری به تناسب مطالباتی که وجود داشت به ارگانهای مختلف مراجعه میکردیم یا نامه میفرستادیم، با مسئولین شهرداری یا شورای شهر جلسه میگذاشتیم و تقاضا میکردیم تا بیایند از نزدیک این مشکلات را رصد کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.
با نتایجی که از این پیگیریها حاصل شد، توانستیم محلات را تقسیمبندی کنیم. خیابانهای اصلی آسفالت شد و کوچه و خیابانها بهطور دقیق نامگذاری شد. در حین همین پیگیریها افرادی که در محلات کارهای ساده و اولیه انجام می دادند را نیز شناسایی کردیم و به آنها هویت بخشیدیم و مسئولیت پیگیری اموری را به آنها میسپردیم.
یک سری افراد را هم از طریق فضای مجازی جذب میکردیم. بعضی بچههایی که استوری و فعالیتهای ما را در این فضا میدیدند ارتباط میگرفتند. و به همین منوال توانستیم جمعی از خیرین را نیز با خود همراه کنیم. مثلا یکی شرکت ساختمانی یا توزیع کالا داشت، یک نفر شیرینیپزی یا رستوران داشت. کمکی که اینها به ما میکردند در جهت اشتغالزایی افراد بود.