
به زبان مزیت و اثرگذاری
آقای داوودی از فعالین حلقه میانی در اقناعسازی از تکنیک «ایجاد مزیت» استفاده کرده و اینگونه بیان میکنند:
ما الگویی را در ستاد مردمی نشر و ترویج معارف فرهنگ علوی برای ترویج نهجالبلاغه خوانی طراحی کردیم که مردم ببینند، بشنوند، بفهمند و مشارکت کنند:
دیداری: پوسترهای جذاب با حکمتهای نهجالبلاغه در مساجد، مدارس و اماکن عمومی نصب میشود.
شنیداری: جزوات صوتی برای استفاده در صبحگاه مدارس و بین نمازهای مساجد تهیه شده است.
درک مطلب: کیوآرکدهای روی پوسترها، مردم را به توضیحات ۲ دقیقهای از تفسیر آیتالله مکارم شیرازی متصل میکند.
تعاملی: مسابقات جذاب با سوالات متناسب با هر گروه سنی برگزار میشود.
ویژگیهای منحصر به فرد:
مردمی و کمهزینه: با همکاری چاپخانههای متعهد، پوسترها با ۵۰% تخفیف چاپ میشود.
سیستم هوشمند: پوسترها به صورت چرخشی بین مراکز گردش میکند تا هزینهها کاهش یابد.
عملی و آسان: هر مرکز فقط یک قاب ثابت دریافت میکند و پوسترها به راحتی تعویض میشوند.
این مدل کار بسیار ارزان و کارآمد است. این مزیتها به ما این امکان را میدهد که وقتی وارد جمعی میشویم برای حاضرین از این مزایا بتوانیم صحبت کنیم و این تبیین اثرگذاری و سهولت کار و قیمت ارزان و... موجب میشود که به ناگاه شخصی بلند شود و داوطلبانه اعلام کند که من این تابلو را برای هیأت پدرم، برای هیأت شهیدم، برای مسجد و یا برای مدرسه تهیه و استفاده میکنم و در ترویج نهجالبلاغه کمک میکنم. حتی بعضیها میگویند این که چیزی نیست، بانی میشوم برای مجموعههایی که به شما مراجعه میکنند؛ چه اشکالی دارد کلام امیرالمومنین (ع) باشد و در اختیار عموم قرار بگیرد و ثوابش را ببرم؟ یعنی روش این مدلی است. از نظر هنری هم بسیار روی مدل کار کردیم که این نیز موجب جذابیت بصری شده است.
