به زبان مزیت و اثرگذاری
2- اقناع‌سازی

به زبان مزیت و اثرگذاری

آقای داوودی از فعالین حلقه‌ میانی در اقناع‌سازی از تکنیک «ایجاد مزیت» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

ما الگویی را در ستاد مردمی نشر و ترویج معارف فرهنگ علوی برای ترویج نهج‌البلاغه خوانی طراحی کردیم که مردم ببینند، بشنوند، بفهمند و مشارکت کنند:

دیداری: پوسترهای جذاب با حکمت‌های نهج‌البلاغه در مساجد، مدارس و اماکن عمومی نصب می‌شود.
شنیداری: جزوات صوتی برای استفاده در صبحگاه مدارس و بین نمازهای مساجد تهیه شده است.
درک مطلب: کیوآرکدهای روی پوسترها، مردم را به توضیحات ۲ دقیقه‌ای از تفسیر آیت‌الله مکارم شیرازی متصل می‌کند.
تعاملی: مسابقات جذاب با سوالات متناسب با هر گروه سنی برگزار می‌شود.
ویژگی‌های منحصر به فرد:
مردمی و کم‌هزینه: با همکاری چاپخانه‌های متعهد، پوسترها با ۵۰% تخفیف چاپ می‌شود.
سیستم هوشمند: پوسترها به صورت چرخشی بین مراکز گردش می‌کند تا هزینه‌ها کاهش یابد.
عملی و آسان: هر مرکز فقط یک قاب ثابت دریافت می‌کند و پوسترها به راحتی تعویض می‌شوند.

این مدل کار بسیار ارزان و کارآمد است. این مزیت‌ها به ما این امکان را می‌دهد که وقتی وارد جمعی می‌شویم برای حاضرین از این مزایا بتوانیم صحبت کنیم و این تبیین اثرگذاری و سهولت کار و قیمت ارزان و... موجب می‌شود که به ناگاه شخصی بلند شود و داوطلبانه اعلام کند که من این تابلو را برای هیأت پدرم، برای هیأت شهیدم، برای مسجد و یا برای مدرسه تهیه و استفاده می‌کنم و در ترویج نهج‌البلاغه کمک می‌کنم. حتی بعضی‌ها می‌گویند این که چیزی نیست، بانی می‌شوم برای مجموعه‌هایی که به شما مراجعه می‌کنند؛ چه اشکالی دارد کلام امیرالمومنین (ع) باشد و در اختیار عموم قرار بگیرد و ثوابش را ببرم؟ یعنی روش این مدلی است. از نظر هنری هم بسیار روی مدل کار کردیم که این نیز موجب جذابیت بصری شده است.

این تجربه متعلق به طرح «ستاد مردمی نشر و ترویج معارف فرهنگ علوی» با 6 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار داوودی
آقای داوودی
6 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
یک صفحه قرآن، یک حکمت از نهج‌البلاغه یک صفحه قرآن، یک حکمت از نهج‌البلاغه 4- عملیات
پنج سال پیش، مجموعه‌ای مردمی متشکل از طلاب، اساتید، نیروهای سپاه و فعالان فرهنگی با هدف ترویج معارف اهل‌بیت(ع) و با...
حکمت در حرکت حکمت در حرکت 4- عملیات
 "چای و نهج‌البلاغه" یک حرکت خودجوش مردمی بود که از سال ۱۳۹۷ در بافق با هدف ترویج مطالعه روزانه نهج‌البلاغه به صورت...
هر دوره‌آموزشی، یک پایگاه جدید ترویج هر دوره‌آموزشی، یک پایگاه جدید ترویج 1- شناسایی
در استان چهارمحال و بختیاری، جوانان پرشور و دغدغه‌مندی از سنین دبیرستان تا بزرگسالان، بدون هیچ چشم‌داشتی گرد هم آمد...
شکار مربی شکار مربی 1- شناسایی
با تمرکز بر "تربیت مربیان نهج‌البلاغه" و روش‌های نوین آموزشی (مثل طرح سوالات کاربردی، تولید محتوای جذاب و مخاطب‌شنا...
یک نفر را بشناس، صد نفر را جذب کن یک نفر را بشناس، صد نفر را جذب کن 1- شناسایی
نهج البلاغه‌خوانی به‌صورت خودجوش و مردمی سازماندهی شده است. هسته اولیه با برنامه‌ریزی منظم، زمینه‌ساز تشکیل جلسات م...