
شکار مربی
آقای حیدرپور از فعالین حلقهی میانی برای شناسایی افرادی که علاقهمند به فعالیت در حوزهی نهجالبلاغه هستند از روش «رصد شرکتکنندگان مراسم و مراکز مذهبی» و «رویداد» و «چهرهبهچهره» و «برگزاری دورهآموزشی»استفاده کرده و اینگونه بیان میکنند:
با تمرکز بر "تربیت مربیان نهجالبلاغه" و روشهای نوین آموزشی (مثل طرح سوالات کاربردی، تولید محتوای جذاب و مخاطبشناسی)، معارف علوی را از مدارس تا محیطهای کاری گسترش دادیم. امروز با تربیت صدها مربی و تولید محتوای چندرسانهای، نهجالبلاغه به فرهنگی زنده و کاربردی تبدیل شده است. کلید موفقیت ما: "تبدیل مفاهیم به رفتارهای عملی از طریق مربیان آموزشدیده" بودهاست.
همیشه برای پیدا کردن مربیهای مناسب، اولویتمان اخلاق و رفتار است؛ فقط نباید مثلا زبان تدریس کنند، بلکه باید با منش و کردارشان هم الگو باشند. بیشتر این مربیها را از بین مربیان حلقات صالحین، معلمان دلسوز و طلاب متعهد انتخاب میکنیم.
خودم هم شخصاً در دانشگاه تدریس میکنم و همینجا فرصت خوبی است تا استعدادهای درخشان را شناسایی کنم. مثلاً فردا ساعت ده، جلسهای برای نود سرباز دارم با موضوع "معرفی نهجالبلاغه". یا پنجشنبهی همین هفته، مربیان سپاه را برای "مسابقه الگوی برتر تدریس" آموزش میدهم.
خیلی وقتها در همین دورهها، افراد مستعد خودشان پیدایشان میشود! با اشتیاق میآیند و میگویند: «تا حالا از این کلاسها بیخبر بودیم، چطور میتوانیم شرکت کنیم؟» من هم گاهی با شوخی شرطهایی میگذارم و میگویم: «البته شرط دارد!»
