هر دوره‌ آموزشی، یک پایگاه جدید ترویج
1- شناسایی

هر دوره‌ آموزشی، یک پایگاه جدید ترویج

آقای گنجی از حلقه‌های میانی فعال در حوزه نهج‌البلاغه، در راستای شناسایی علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه نهج‌البلاغه از روش «فراخوان» و «برگزاری دوره آموزشی» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

یکی از روش‌هایی که ما برای گسترش جلسات نهج‌البلاغه‌خوانی در سطح شهر و استان استفاده کردیم، شناسایی و آموزش مربیان نهج‌البلاغه بود. ما برای شناسایی مربیان نهج‌البلاغه و افراد علاقه‌مند به فعالیت در حوزه نهج‌البلاغه، فراخوانی تحت عنوان «تربیت مربی نهج‌البلاغه» را در سراسر استان منتشر کردیم. از این طریق حدود دو هزار نفر اعلام آمادگی کردند.

پس از ثبت‌نام اولیه، دوره‌های آموزشی را با حضور استاد مهدوی ارفع(مؤسس نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌خوانی) در مرکز استان و شش شهرستان استان برگزار کردیم. در این دوره‌ها به بیش از هزار نفر آموزش‌های اولیه مربیگری ارائه شد. این افراد پس از آموزش، از عناصر کلیدی برگزاری و گسترش جلسات نهج‌البلاغه‌خوانی در سطح شهر، محلات، روستاها، ادارات و... شدند.

این تجربه متعلق به طرح «نهضت نهج‌البلاغه خوانی» با 4 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار گنجی
آقای گنجی
4 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
میزبانی بر مدار حکمت میزبانی بر مدار حکمت 2- اقناع‌سازی
یکی از شروط ما برای برگزاری جلسات نهج‌البلاغه‌خوانی در خانه‌ها، این بود که پذیرایی باید ساده (صرفاً چای) باشد. اما...
تجربه‌نگاری در مسیر تجربه‌نگاری در مسیر 5- توانمندسازی
بزرگوارانی که در جلسات نهج‌البلاغه‌خوانی ویژه برادران، به‌عنوان استاد حضور پیدا می‌کردند، از اساتید حوزه بودند و آش...
تبیین گنجینه نهج‌البلاغه تبیین گنجینه نهج‌البلاغه 2- اقناع‌سازی
ما برای همراه کردن مردم و ترغیب آنان برای خواندن نهج‌البلاغه‌ و فعالیت در این حوزه، از طرح‌های استاد مهدوی ارفع (مؤ...
روضه به روضه، دنبال همراه روضه به روضه، دنبال همراه 1- شناسایی
در جلسات نهج‌البلاغه‌خوانی محلات، گاهی برای افراد شرکت‌کننده سوالات یا ابهاماتی درباره حکمت‌ها و مطالب خوانده شده پ...
از تیمی کوچک تا شبکه‌ای محلی از تیمی کوچک تا شبکه‌ای محلی 1- شناسایی
ما در ابتدا فعالیت در حوزه نهج‌البلاغه را با گروهی هفت الی هشت نفره شروع کردیم. پس از آن به واسطه فعالیت‌هایی که در...