سوار بر موج ذائقه
2- اقناع‌سازی

سوار بر موج ذائقه

خانم مرادیان از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای اقناع‌سازی افراد برای فعالیت از تکنیک «تایید و تشویق» و «ترسیم چشم‌انداز» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، پای کار مردم برویم که اگر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم حل بشود، به ما بیشتر اعتماد خواهند کرد. در باشگاه زوج‌های جوان مثلا وقتی زوجی در جلسه‌ها به حرف‌های من اهمیت نمی‌دهد، به مسئولین باشگاه اعلام می‌کنم که ما این هفته می‌خواهیم شیرخشک توزیع کنیم؛ این خودش بهانه خوبی برای ماندنشان در جلسه می‌شود.

یا مثلا عمدا در گروه اعلام می‌کنیم که مسئول باشگاه زوج‌های جوان، آن زن و شوهری که شش ماه در برنامه‌های ما فعال بوده است را معرفی کند، می‌خواهیم بسته معیشتی بدهیم. ممکن است تا قبل از این اعلام  فقط پنج زوج فعال بوده‌اند؛ اما با این خبر، همه فعال می‌شوند و از ما فرصت می‌خواهند تا از این قضیه محروم نشوند. ما هم می‌پذیریم و می‌گوییم: «اشکال ندارد، چهارماه فعالیت نمایید؛ اگر مسئول باشگاه از شما راضی باشد، به شما هم خدمات ارائه می‌دهیم.»

این تجربه متعلق به طرح «کانون ازدواج آسان» با 4 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار زهرا مرادیان
خانم زهرا مرادیان
25 تجربه
خانم مردایان از فعالین حلقه‌ی میانی در شهر یاسوج هستند.
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
دلارام مادری دلارام مادری 4- عملیات
دلارام مادری یکی از مجموعه‌هایی است که از دل نهضت مادری بیرون آمده و هدفش این است که به صورت تخصصی روی اضطراب و سلا...
هسته­‌سازی در محلات هسته­‌سازی در محلات 4- عملیات
پس از تشکیل گروه‌های نهضت مادری و دورهمی‌ها در محلات، هر محله‌­ای با توجه به اینکه به آنها گفته بودیم هسته‌­سازی کن...
مواسات برای تحقق امر ولی مواسات برای تحقق امر ولی 2- اقناع‌سازی
وقتی از مواسات با مادران صحبت می‌کردیم، بعضی برایشان سؤال بود که مگر می‌شود مادران به هم اعتماد کنند؟ چطور می‌شود ب...
شکوه زندگی شکوه زندگی 4- عملیات
در یکی از گروه‌های نهضت مادری چند نفر از دوستان گفتند ما به صورت تخصصی فقط می­‌خواهیم روی جمعیت کار کنیم، به همین م...
نیازهای مادری نیازهای مادری 2- اقناع‌سازی
برای شروع مواسات ما گفتیم که مادریم پس برای رفع نیازهای مادرانه­‌مان مثل تربیت فرزند، همسرداری، همبازی برای بچه‌­ها...