سوار بر موج ذائقه
2- اقناع‌سازی

سوار بر موج ذائقه

خانم مرادیان از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای اقناع‌سازی افراد برای فعالیت از تکنیک «تایید و تشویق» و «ترسیم چشم‌انداز» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، پای کار مردم برویم که اگر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم حل بشود، به ما بیشتر اعتماد خواهند کرد. در باشگاه زوج‌های جوان مثلا وقتی زوجی در جلسه‌ها به حرف‌های من اهمیت نمی‌دهد، به مسئولین باشگاه اعلام می‌کنم که ما این هفته می‌خواهیم شیرخشک توزیع کنیم؛ این خودش بهانه خوبی برای ماندنشان در جلسه می‌شود.

یا مثلا عمدا در گروه اعلام می‌کنیم که مسئول باشگاه زوج‌های جوان، آن زن و شوهری که شش ماه در برنامه‌های ما فعال بوده است را معرفی کند، می‌خواهیم بسته معیشتی بدهیم. ممکن است تا قبل از این اعلام  فقط پنج زوج فعال بوده‌اند؛ اما با این خبر، همه فعال می‌شوند و از ما فرصت می‌خواهند تا از این قضیه محروم نشوند. ما هم می‌پذیریم و می‌گوییم: «اشکال ندارد، چهارماه فعالیت نمایید؛ اگر مسئول باشگاه از شما راضی باشد، به شما هم خدمات ارائه می‌دهیم.»

این تجربه متعلق به طرح «کانون ازدواج آسان» با 4 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار مرادیان
خانم مرادیان
24 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
حلقه مادران حلقه مادران 4- عملیات
ما برای نوجوانان در مسجد برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی برگزار می‌کردیم و سپس از طریق همین بچه‌های مسجد، خانواده‌...
گفتمان‌سازی فعال گفتمان‌سازی فعال 2- اقناع‌سازی
در تشکل نهضت مادری نوع نگاه ما به بیانات آقا در الگوی سوم زن این است که افراد در ساحت فردی، خانوادگی و اجتماعی رشد...
دور‌همی خانوادگی دور‌همی خانوادگی 4- عملیات
در طرح مواسات مادرانه پس از شناسایی خانواده‌های چندفرزندی در ابتدا با برگزاری دورهمی‌های مادرانه به آموزش مفاهیم مش...
ازدواج آسان ازدواج آسان 4- عملیات
در هیئت اندیشه‌ورزمان به فکر افتادیم تا کانون ازدواج آسان را راه‌اندازی نماییم و مدل ازدواج آسان و سبک ازدواج اسلام...
مواسات مادرانه مواسات مادرانه 4- عملیات
ما در ابتدا گروهی ۴ الی ۵ نفره بودیم، که نهج‌البلاغه را به صورت جمعی مطالعه می‌کردیم. در ادامه با توجه به بیانات مق...