سوار بر موج ذائقه
2- اقناع‌سازی

سوار بر موج ذائقه

خانم مرادیان از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای اقناع‌سازی افراد برای فعالیت از تکنیک «تایید و تشویق» و «ترسیم چشم‌انداز» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، پای کار مردم برویم که اگر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم حل بشود، به ما بیشتر اعتماد خواهند کرد. در باشگاه زوج‌های جوان مثلا وقتی زوجی در جلسه‌ها به حرف‌های من اهمیت نمی‌دهد، به مسئولین باشگاه اعلام می‌کنم که ما این هفته می‌خواهیم شیرخشک توزیع کنیم؛ این خودش بهانه خوبی برای ماندنشان در جلسه می‌شود.

یا مثلا عمدا در گروه اعلام می‌کنیم که مسئول باشگاه زوج‌های جوان، آن زن و شوهری که شش ماه در برنامه‌های ما فعال بوده است را معرفی کند، می‌خواهیم بسته معیشتی بدهیم. ممکن است تا قبل از این اعلام  فقط پنج زوج فعال بوده‌اند؛ اما با این خبر، همه فعال می‌شوند و از ما فرصت می‌خواهند تا از این قضیه محروم نشوند. ما هم می‌پذیریم و می‌گوییم: «اشکال ندارد، چهارماه فعالیت نمایید؛ اگر مسئول باشگاه از شما راضی باشد، به شما هم خدمات ارائه می‌دهیم.»

این تجربه متعلق به طرح «کانون ازدواج آسان» با 4 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار زهرا مرادیان
خانم زهرا مرادیان
25 تجربه
خانم مردایان از فعالین حلقه‌ی میانی در شهر یاسوج هستند.
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
کشف مادران با غیرت کشف مادران با غیرت 4- عملیات
بانک اطلاعاتی ما کوچه به کوچه، خیابان به خیابان و خانه به خانه را شناسایی می‌کند. مثلا این‌که در یک محله چه تعداد خ...
در خدمت شروعی ساده در خدمت شروعی ساده 1- شناسایی
تا سال ۹۸ در کانون ازدواج آسان حدود دَه ‌تا مراسم ازدواج برگزار کردیم که معمولا از طرف صدا و سیما هم می‌آمدند و مرا...
دور‌همی خانوادگی دور‌همی خانوادگی 4- عملیات
در طرح مواسات مادرانه پس از شناسایی خانواده‌های چندفرزندی در ابتدا با برگزاری دورهمی‌های مادرانه به آموزش مفاهیم مش...
هسته­‌سازی در محلات هسته­‌سازی در محلات 4- عملیات
پس از تشکیل گروه‌های نهضت مادری و دورهمی‌ها در محلات، هر محله‌­ای با توجه به اینکه به آنها گفته بودیم هسته‌­سازی کن...
مواسات مادرانه مواسات مادرانه 4- عملیات
ما در ابتدا گروهی ۴ الی ۵ نفره بودیم، که نهج‌البلاغه را به صورت جمعی مطالعه می‌کردیم. در ادامه با توجه به بیانات مق...