صید در مسابقه
1- شناسایی

صید در مسابقه

آقای گران از فعالین حلقه‌ی میانی برای شناسایی و جذب دانش‌آموزان از تکنیک «فراخوان» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

به این نتیجه رسیده بودیم که اگر واقعا می‌خواهیم کار دانش‌آموزی کنیم باید سه بازه زمانی برایش در نظر بگیریم که این موضوع در دفترچه طرح بهنام محمدی هم وجود داشت؛ اما قبل از اینکه این طرح بیاید، خودمان ترسیم کرده بودیم. یک دوره جذب دانش‌آموز که با یک اطلاعیه و پوستر کلاس یا مسابقه، فراخوان داده و دانش‌آموز جذب می‌شود.

برای روند جذب، بازه زمانی یک ماه تا  ۴۵ روز را درنظر گرفتیم. مثلا در دو مدرسه یک اطلاعیه می‌زنیم؛ مسابقه فوتسال جام بسیج، ویژه هفته دفاع مقدس، جایزه تیم اول پانصدهزار تومان. روز بعد دانش‌آموزان زیادی در دفتر مسجد یا دفتر مدرسه، ثبت‌نام می‌کردند. دوره دوم بعد از ۴۵ روز شروع می‌شود و دانش‌آموز با فعالیت‌های مختلف، در فضای مجموعه ما می‌ماند و عضو مسجد و کانون می‌شود.

زمان سه سال را برای این مرحله درنظر گرفتیم. سومین دوره بازه زمانی سه تا هفت سال می‌باشد که دوره تثبیت بچه‌هاست. در این بازه، بچه‌ها مسئولیت و نقش می‌گیرند. البته سال‌های اول نقش‌ها متغیر است و بعد تعدادی به ثبات می‌رسند.

این تجربه متعلق به طرح «بچه‌های مسجد» با 10 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار ابوالفضل گران
آقای ابوالفضل گران
37 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
ستاد تربیتی غدیر ستاد تربیتی غدیر 4- عملیات
از نظر ما برای اجرای دقیق و اثرگذار فرایند تربیت به دو بازوی علم و اجرا نیاز داریم. یعنی یک گروه باید بر اساس آموزه...
مسجد چهار فصل مسجد چهار فصل 2- اقناع‌سازی
برای افزایش جذب و ترغیب دانش‌آموزان جهت حضور در برنامه‌های مسجد با تعدادی از دانش‌آموزان که در طرح‌های تابستانه‌ی م...
پیغمبران کوچک پیغمبران کوچک 2- اقناع‌سازی
یکی از موضوعاتی که همواره در ماه مبارک رمضان با آن مواجه هستیم، حرکت‌های فردی در حوزه امر به ‌معروف و نهی از منکر ا...
دختران رستا دختران رستا 4- عملیات
ما در کنار بیت‌الزهرا(س) در مناطق مختلف طرحی را به‌عنوان «دختران رستا» پیاده‌سازی کردیم. به این صورت که در ابتدا دخ...
ظرفیت نوجوانان ظرفیت نوجوانان 4- عملیات
برای فعال کردن و پای‌کار آوردن نوجوانان در بحث‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، اولین قدم و نشستی که داشتیم با خود نوجوانان...