رهبر محلی
2- اقناع‌سازی

رهبر محلی

آقای غلامی از فعالین حلقه‌ی میانی برای متقاعدسازی مردم روستای خود از تکنیک «استفاده از افراد سرشناس و پیشرو در امر اقناع» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

در ابتدای تشکیل باشگاه کشاورزان جوان، چون هنوز به خروجی ملموسی برای روستا نرسیده بودیم، کار سختی برای اقناع افراد و جذب آن‌ها داشتیم. بسم الله گفتیم و متقاعدسازی برای پیوستن به باشگاه را از فامیل و دوستان نزدیک آغاز کردیم. تک‌به‌تک، به خانه اهالی می‌رفتیم و مدت‌ها برای متقاعد کردن آن‌ها وقت می‌گذاشتیم و از اینکه کار به کندی‌ پیش رود یا اینکه حرفمان را قبول نکنند، دلسرد نمی‌شدیم.

آن دسته از اهالی روستا که به شهر مهاجرت کرده بودند، روی مابقی افراد تاثیرگذاری بالایی داشتند؛ بنابراین آنها را متقاعد به همکاری نمودیم و سپس از آنها درخواست کردیم که مابقی مردم را هم به مشارکت در فعالیت‌های باشگاه ترغیب کنند. البته به مرور زمان و با فعالیت‌هایی که انجام دادیم، احساس رضایت و اعتماد عمومی نسبت به باشگاه شکل گرفت و کار را سرعت بخشید. چون وقتی مردم متوجه نیت خیرتان می‌شوند، شما را به‌عنوان یک رهبر محلی می‌پذیرند و حمایت می‌نمایند.

این تجربه متعلق به طرح «باشگاه کشاورزان جوان» با 6 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار حسن غلامی
آقای حسن غلامی
29 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
حاشیه شهر حاشیه شهر 1- شناسایی
ما به حاشیه شهر کرمان رفت و آمد می کردیم و نیازمندان را شناسایی کرده بودیم و لیستشان را داشتیم. لذا شروع کردیم به ا...
فرهنگ‌سازی فرهنگ‌سازی 4- عملیات
حل بسیاری از مشکلات اجتماعی منوط به حذف برخی هزینه‌های اضافه‌ای بود که صرف تجملات می‌شد. فرهنگ‌ها و رسومی که ضرورتی...
همایش همایش 2- اقناع‌سازی
در ابتدای کار دو تا همایش راه انداختیم که مردم ما را بشناسند. به علاوه در یک سری از افراد منیت زیاد بود و از انجام...
پلیس‌بان محله پلیس‌بان محله 4- عملیات
از همان اوایل سکونت در منطقه سعیدی متوجه اوضاع نامساعد خانواده‌ها و مشکلات آب و برقی که در این منطقه وجود داشت شدم....
پله‌پله تا کنشگر پله‌پله تا کنشگر 1- شناسایی
ما در محلات مختلف کارها را پیش می‌بردیم، اما در ادامه تصمیم گرفتیم در هر محله افراد فعال و تاثیر گذار را شناسایی و...