رهنمود از رهبران محلی
2- اقناع‌سازی

رهنمود از رهبران محلی

آقای غلامی از فعالین حلقه‌ی میانی برای متقاعدسازی مردم روستای خود از تکنیک «استفاده از افراد سرشناس و پیشرو در امر اقناع» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

در ابتدای تشکیل باشگاه کشاورزان جوان، چون هنوز به خروجی ملموسی برای روستا نرسیده بودیم، کار سختی برای اقناع افراد و جذب آن‌ها داشتیم. بسم الله گفتیم و متقاعدسازی برای پیوستن به باشگاه را از فامیل و دوستان نزدیک آغاز کردیم. تک‌به‌تک، به خانه اهالی می‌رفتیم و مدت‌ها برای متقاعد کردن آن‌ها وقت می‌گذاشتیم و از اینکه کار به کندی‌ پیش رود یا اینکه حرفمان را قبول نکنند، دلسرد نمی‌شدیم.

آن دسته از اهالی روستا که به شهر مهاجرت کرده بودند، روی مابقی افراد تاثیرگذاری بالایی داشتند؛ بنابراین آنها را متقاعد به همکاری نمودیم و سپس از آنها درخواست کردیم که مابقی مردم را هم به مشارکت در فعالیت‌های باشگاه ترغیب کنند. البته به مرور زمان و با فعالیت‌هایی که انجام دادیم، احساس رضایت و اعتماد عمومی نسبت به باشگاه شکل گرفت و کار را سرعت بخشید. چون وقتی مردم متوجه نیت خیرتان می‌شوند، شما را به‌عنوان یک رهبر محلی می‌پذیرند و حمایت می‌نمایند.

این تجربه متعلق به طرح «باشگاه کشاورزان جوان» با 6 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار حسن غلامی
آقای حسن غلامی
26 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
دست به دست هم دست به دست هم 4- عملیات
در محله‌ی حاشیه شهر بعد از اینکه شناسایی‌ها کاملا انجام شد، جلسات هفتگی گذاشتیم. در این جلسات که روزهای یکشنبه برگز...
اشاعه مدل باشگاه اشاعه مدل باشگاه 4- عملیات
ما اولین روستا در منطقه بودیم که عضو باشگاه کشاورزان جوان شدیم. از آنجایی که خودم عضو کمیته ملی باشگاه بودم و سایر...
شناخت صحنه شناخت صحنه 1- شناسایی
همان‌گونه که حضرت آقا در سخنرانی ۹۸/۳/۱ بیان کردند؛ شناخت صحنه یکی از الزامات ایجاد حرکت عمومی است. ما تا ندانیم چه...
غدیر پر برکت غدیر پر برکت 4- عملیات
یکی دیگر از فعالیت‌های که با استفاده از ظرفیت‌های مردمی انجام دادیم به این صورت بود که فراخوان زدیم و بیست میلیون ت...
یک تیم برای گردان یک تیم برای گردان 3- تیم‌سازی
به ذهنم رسید که فکر کنم در حال اداره جنگ نرم هستم یا مسئول یک پایگاه معمولی‌؟ من نگاه کلان را ترجیح می‌دهم! اگر بخو...