رهنمود از رهبران محلی
آقای غلامی از فعالین حلقهی میانی برای متقاعدسازی مردم روستای خود از تکنیک «استفاده از افراد سرشناس و پیشرو در امر اقناع» استفاده کرده و اینگونه بیان میکنند:
در ابتدای تشکیل باشگاه کشاورزان جوان، چون هنوز به خروجی ملموسی برای روستا نرسیده بودیم، کار سختی برای اقناع افراد و جذب آنها داشتیم. بسم الله گفتیم و متقاعدسازی برای پیوستن به باشگاه را از فامیل و دوستان نزدیک آغاز کردیم. تکبهتک، به خانه اهالی میرفتیم و مدتها برای متقاعد کردن آنها وقت میگذاشتیم و از اینکه کار به کندی پیش رود یا اینکه حرفمان را قبول نکنند، دلسرد نمیشدیم.
آن دسته از اهالی روستا که به شهر مهاجرت کرده بودند، روی مابقی افراد تاثیرگذاری بالایی داشتند؛ بنابراین آنها را متقاعد به همکاری نمودیم و سپس از آنها درخواست کردیم که مابقی مردم را هم به مشارکت در فعالیتهای باشگاه ترغیب کنند. البته به مرور زمان و با فعالیتهایی که انجام دادیم، احساس رضایت و اعتماد عمومی نسبت به باشگاه شکل گرفت و کار را سرعت بخشید. چون وقتی مردم متوجه نیت خیرتان میشوند، شما را بهعنوان یک رهبر محلی میپذیرند و حمایت مینمایند.