رهنمود از رهبران محلی
2- اقناع‌سازی

رهنمود از رهبران محلی

آقای غلامی از فعالین حلقه‌ی میانی برای متقاعدسازی مردم روستای خود از تکنیک «استفاده از افراد سرشناس و پیشرو در امر اقناع» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

در ابتدای تشکیل باشگاه کشاورزان جوان، چون هنوز به خروجی ملموسی برای روستا نرسیده بودیم، کار سختی برای اقناع افراد و جذب آن‌ها داشتیم. بسم الله گفتیم و متقاعدسازی برای پیوستن به باشگاه را از فامیل و دوستان نزدیک آغاز کردیم. تک‌به‌تک، به خانه اهالی می‌رفتیم و مدت‌ها برای متقاعد کردن آن‌ها وقت می‌گذاشتیم و از اینکه کار به کندی‌ پیش رود یا اینکه حرفمان را قبول نکنند، دلسرد نمی‌شدیم.

آن دسته از اهالی روستا که به شهر مهاجرت کرده بودند، روی مابقی افراد تاثیرگذاری بالایی داشتند؛ بنابراین آنها را متقاعد به همکاری نمودیم و سپس از آنها درخواست کردیم که مابقی مردم را هم به مشارکت در فعالیت‌های باشگاه ترغیب کنند. البته به مرور زمان و با فعالیت‌هایی که انجام دادیم، احساس رضایت و اعتماد عمومی نسبت به باشگاه شکل گرفت و کار را سرعت بخشید. چون وقتی مردم متوجه نیت خیرتان می‌شوند، شما را به‌عنوان یک رهبر محلی می‌پذیرند و حمایت می‌نمایند.

این تجربه متعلق به طرح «باشگاه کشاورزان جوان» با 6 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار حسن غلامی
آقای حسن غلامی
26 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
جذب در عملیات جذب در عملیات 1- شناسایی
در ابتدا هسته‌ی پنج نفری در هیئت تشکیل شد و هدف ما شناسایی خانواده‌هایی بود که کودکانشان به دلیل مشکلات مالی از ادا...
همگی در صحنه همگی در صحنه 4- عملیات
از زمانی که عضو شورا شدم بعضی درها برایم باز می‌شد ولی از طرف دیگر معایبی هم داشت مثلا همین که اجازه نمی‌دادند من ه...
روحانی اثرگذار روحانی اثرگذار 2- اقناع‌سازی
برای تغییر آداب و رسوم اشتباهی که از گذشته در بین اهالی وجود داشت: ابتدا به‌واسطه روحانی روستا و بزرگانی که حرفشان...
حلاوت اثرگذاری حلاوت اثرگذاری 2- اقناع‌سازی
اهالی محل، ریش سفیدها و بزرگان مسجد را در جریان موضوعات قرار می‌دادیم و این کار باعث می‌شد افرادی که موضع منفعلانه‌...
پاتوق محله امام سجاد(ع) پاتوق محله امام سجاد(ع) 4- عملیات
از سال ۱۳۸۹ با تعدادی از نوجوان‌ها وارد مسجد محله امام سجاد شدیم، مسجد محله امام سجاد یکی از فعال‌ترین مساجد شهر مش...