همایش خودباوری
2- اقناع‌سازی

همایش خودباوری

آقای حسین‌آبادی از فعالین حلقه‌ی میانی برای همراه‌ کردن فعالان و جلب اعتماد مردم محله از تکنیک «ایجاد عملیات‌های آزمایشی و نمونه» و «استفاده از افراد سرشناس و پیشرو در امر اقناع» بهره گرفته و بیان می‌کنند:

در ابتدای کار دو تا همایش راه انداختیم که مردم ما را بشناسند. به علاوه در یک سری از افراد غرور و خودبینی زیاد بود و از انجام برخی مسئولیت ها که به عهده آنها می‌گذاشتیم، سر باز می‌زدند. و اساسا اعتماد به نفس کار بزرگ را نداشتند و یاد نگرفته بودند کار جمعی و محله‌ای انجام بدهند.

برای همین در محله‌ی سیدی یک مسابقه قرآنی و یک مسابقه ورزشی برگزار کردیم وبا برگزاری این دو مسابقه ما با بچه‌های ورزشکار و قرآنی ارتباط برقرار کردیم. سپس با دوستانی که به واسطه‌ی دو همایش قرآنی و ورزشی به جمع ما پیوسته بودند، برای ایام محرم تجمع هیئتی برپا کردیم. به این منظور در یک دبیرستان دخترانه مستقر شدیم و از تمامی هیئت ها خواستیم در برگزاری آن با ما همکاری کنند. از آنجایی که آنها تا به حال تجربه‌ی اجرای چنین مراسمی را در فضای باز نداشتند، کمی مردد بودند.

ما این جرات را در آنها ایجاد کردیم و یک بار پنجشنبه شب، در فضای باز صندلی چیدیم و با دعوت از یک مداح و سخنران مجلس روضه برگزار کردیم. دو-سه تا از هیئت های هفتگی در این مراسم شرکت کردند. این باعث شد یک اطمینانی نسبت به ما در محله ایجاد شود. چرا که افراد مختلفی از اقشار ورزشکار، هیئتی، قاری، روحانی و خیر در کنارمان بودند.

این تجربه متعلق به طرح «محله مهربانی» با 12 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار مهران کدخدا حسین‌آبادی
آقای مهران کدخدا حسین‌آبادی
13 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
به دنبال کنشگر به دنبال کنشگر 1- شناسایی
ما به حاشیه شهر کرمان رفت و آمد می‌کردیم و نیازمندان را شناسایی کرده بودیم و لیستشان را داشتیم. لذا شروع کردیم به ا...
استراتژی درست رو پیدا کن استراتژی درست رو پیدا کن 2- اقناع‌سازی
پس از اینکه تعداد نوجوانان در گروه دخترانه‌ی بصیرا زیاد شد، نیاز به مربی بیشتر داشتیم. هر چه با دوستان خودمان صحبت...
یک تیم برای گردان یک تیم برای گردان 3- تیم‌سازی
به ذهنم رسید که فکر کنم در حال اداره جنگ نرم هستم یا مسئول یک پایگاه معمولی‌؟ من نگاه کلان را ترجیح می‌دهم! اگر بخو...
روحانی اثرگذار روحانی اثرگذار 2- اقناع‌سازی
برای تغییر آداب و رسوم اشتباهی که از گذشته در بین اهالی وجود داشت: ابتدا به‌واسطه روحانی روستا و بزرگانی که حرفشان...
رویدادی برای اقناع رویدادی برای اقناع 2- اقناع‌سازی
ما طرح پاتوق محله‌ی سجاد را تا اینجا پیش بردیم که ظرفیت‌های محله را شناسایی و هر کدام را با توجه به استعداد و توانا...