
هر تماس، یک سفیر جدید برای نهجالبلاغه
آقای داوودی از فعالین حلقهی میانی در راستای شناسایی علاقهمندان به فعالیت در حوزه نهجالبلاغه از روش «ارائه خدمات» استفاده کرده و بیان میکنند:
ما با طراحی یک سیستم جامع فرهنگی، معارف ناب نهجالبلاغه را به شکلی جذاب و کاربرپسند در اختیار عموم قرار دادیم. این طرح هوشمندانه بر چهار پایه استوار است: نخست، نصب پوسترهای زیبا و چشمگیر حاوی حکمتهای امیرالمومنین(ع) در مساجد، مدارس، مطبها و اماکن پرتردد. دوم، تولید محتوای صوتی متنوع شامل قرائت و شرح حکمتها برای استفاده در صبحگاه مدارس، بین دو نماز در مساجد و دیگر محافل. سوم، تعبیه QR Code هوشمند روی هر پوستر که مخاطب را به تفسیرهای کوتاه ۲ دقیقهای از مراجع بزرگی مانند آیتالله مکارم شیرازی متصل میکند. و چهارم، برگزاری مسابقات جذاب با طراحی سوالات متناسب برای هر گروه سنی و سطح تحصیلی.
برای بهینهسازی هزینهها، از روشهای نوآورانهای استفاده کردهایم: سیستم چرخشی پوسترها بین مراکز مختلف که به هر مجموعه اجازه میدهد با هزینهای ناچیز از تمام محتواها بهرهمند شود. همکاری ویژه با چاپخانههای متعهد که با ۵۰ درصد تخفیف این اثر فرهنگی را چاپ میکنند. طراحی قابهای ثابت و باکیفیت که فقط یکبار خریداری شده و پوسترها به صورت دورهای در آنها تعویض میشوند.
یک مدل کار که در جهت یافتن داوطلبین انجام میشود به این شکل است که یک گروه پشتیبانی تعریف کردیم و شخص با تیم ارتباط میگیرد و درخواست میدهد و خود بچهها میبرند و به آنها تحویل میدهند. ضمن این که دفتر مرکزی هم داریم که بیایند و تحویل بگیرند.
به عنوان نمونه ما افرادی را به عنوان پشتیبان معرفی کردیم و شماره تماس آنها را به طور گسترده در اختیار عموم قرار دادیم. هر زمان هر فردی، هر مدرسه و مسجدی تماس بگیرد، بندگان خدا میروند تحویلش میدهند و برمیگردند. گفتیم به دنبال آسان بودن و ارزان بودنیم یک شعار نیست بلکه بر اساس طراحیهای اجرایی عملیاتیاش کردیم. حال به این روش ما متوجه میشویم که چه افرادی تمایل به فعالیت در این عرصه دارند و تازه کار ما با آنها شروع میشود.
