نشریه‌ی روستا
2- اقناع‌سازی

نشریه‌ی روستا

آقای حسن غلامی برای اقناع‌سازی مسئولین محلی از تکنیک «تایید و تشویق» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

برای روستای خود یک نشریه به چاپ رسانده بودیم، حالا از میان چند دَه روستای تابع شهرستان رُشتخوار، فقط روستای کریم‌آباد نشریه داشت و ما در آن به نوعی تمام مدیران شهرستان، استان و مسئولین محلی را به چالش می‌کشیدیم. می‌گفتیم شما برای روستا کاری نمی‌کنید، قنات روستا را پیگیری نمی‌کنید، کشاورزی از بین رفته، روستا دارد خالی از سکنه می‌شود.
روستایی که یادگار اجداد ماست و خدمتش را به ما کرده‌است؛ پس حالا ما باید به روستا کمک کنیم و به همین ترتیب از مسئولین درخواست می‌کردیم.

همچنین از مسئولینی که توجهی به روستا داشتند، تقدیر می‌کردیم و این خود انگیزه‌ای برای تلاش بیشتر در آن‌ها ایجاد می‌نمود. حتی مدیرانی که با ما اختلاف داشتند، از ترس هم که شده مجبور بودند نگاهشان را اصلاح نمایند.

این تجربه متعلق به طرح «نشریه کوهیک» با 5 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار حسن غلامی
آقای حسن غلامی
29 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
تیم نویسندگی تیم نویسندگی 3- تیم‌سازی
سال ۷۹ با چند نفر از اهالی جوان روستا که به مشهد مهاجرت کرده بودند، دور هم جمع شدیم و تصمیم به چاپ نشریه گرفتیم. هی...
بستر نوشتن بستر نوشتن 2- اقناع‌سازی
ما برای اینکه بچه‌های روستا را ترغیب به نوشتن کنیم، از آن‌ها می‌خواستیم، حتی با وجود نقص و ایراد هم مطلب بنویسند و...
نشریه کوهیک نشریه کوهیک 4- عملیات
خشک شدن قنات روستا و بحران کم‌آبی موجب مهاجرت من، سایر جوانان و حتی خانواده‌ها شده و روستا را مبدل به خانه‌ی سالمند...
رسانه‌ای برای آگاهی رسانه‌ای برای آگاهی 2- اقناع‌سازی
نگاشتن مشکلات و ظرفیت‌ها بر روی کاغذ، خود کمک بزرگی به روستا بود، چون خود مردم متوجه مشکلات و سرمایه‌های موجود می‌ش...
فراخوان موکب رسانه‌ای فراخوان موکب رسانه‌ای 1- شناسایی
ما موکب رسانه‌ای به نام فجر تشکیل دادیم که ۴ نفر عضو داشت. در ابتدا برای شناسایی فراخوان دادیم، کسانی که توانایی کا...