
رسانه و مشارکت مردم
آقای غلامی از فعالین حلقهی میانی برای اقناعسازی مردم روستای خود در جهت فعالسازی آنها از تکنیک «کمک در شناخت عرصه» و «تایید و تشویق» استفاده کرده و اینگونه بیان میکنند:
نگاشتن مشکلات و ظرفیتها بر روی کاغذ، خود کمک بزرگی به روستا بود، چون خود مردم متوجه مشکلات و سرمایههای موجود میشدند و نسبت به مسائل دغدغه پیدا میکردند. از طرفی هم وقتی مسائل و مشکلات رسانهای شوند، مسئولین محلی راغب به حل آنها خواهند شد.
بعلاوه میشود از رسانه برای تشویق بهره جست، مثلا گاهی ما در یک نشریه از یک کشاورز یا چوپان نمونه تقدیر و تصویرش را منتشر میکنیم؛ این خود تاثیرگذار است و بقیه نیز برای اینکه مورد تقدیر قرار بگیرند، تلاششان را مضاعف میکنند.
این تجربه متعلق به طرح «نشریه کوهیک»
با 5 تجربه ثبتشده میباشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:

آقای حسن غلامی
26 تجربه