رسانه و مشارکت مردم
2- اقناع‌سازی

رسانه و مشارکت مردم

آقای غلامی از فعالین حلقه‌ی میانی برای اقناع‌سازی مردم روستای خود در جهت فعالسازی آن‌ها از تکنیک «کمک در شناخت عرصه» و «تایید و تشویق» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

نگاشتن مشکلات و ظرفیت‌ها بر روی کاغذ، خود کمک بزرگی به روستا بود، چون خود مردم متوجه مشکلات و سرمایه‌های موجود می‌شدند و نسبت به مسائل دغدغه پیدا می‌کردند. از طرفی هم وقتی مسائل و مشکلات رسانه‌ای شوند، مسئولین محلی راغب به حل آن‌ها خواهند شد. 

بعلاوه می‌شود از رسانه برای تشویق بهره جست، مثلا گاهی ما در یک نشریه از یک کشاورز یا چوپان نمونه تقدیر و تصویرش را منتشر می‌کنیم؛ این خود تاثیر‌گذار است و بقیه نیز برای اینکه مورد تقدیر قرار بگیرند، تلاششان را مضاعف می‌کنند.

این تجربه متعلق به طرح «نشریه کوهیک» با 5 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار حسن غلامی
آقای حسن غلامی
26 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
یک چالش کاغذی یک چالش کاغذی 2- اقناع‌سازی
برای روستای خود یک نشریه به چاپ رسانده بودیم، حالا از میان چند دَه روستای تابع شهرستان رُشتخوار، فقط روستای کریم‌آب...
ایستگاه‌صلواتی ماشینی ایستگاه‌صلواتی ماشینی 4- عملیات
 ما به عنوان اعضای گروه مضیف در مسجد فعالیت می‌کنیم. من سرحلقه هستم و کار مطالعاتی انجام می‌دهیم. بیشتر مطالعات با...
نشریه کوهیک نشریه کوهیک 4- عملیات
خشک شدن قنات روستا و بحران کم‌آبی موجب مهاجرت من، سایر جوانان و حتی خانواده‌ها شده و روستا را مبدل به خانه‌ی سالمند...
هم‌افزایی محتوایی هم‌افزایی محتوایی 5- توانمندسازی
ما در این حلقات مضیف در مورد تشکیلات، چگونگی ساخت تشکیلات و این که افراد در تشکیلات چگونه کار گروهی انجام دهند و .....
تشویق، موتور تحول تشویق، موتور تحول 2- اقناع‌سازی
ما برای اینکه بچه‌های روستا را ترغیب به نوشتن کنیم، از آن‌ها می‌خواستیم، حتی با وجود نقص و ایراد هم مطلب بنویسند و...