شناسایی فعالین فرهنگی شهر
1- شناسایی

شناسایی فعالین فرهنگی شهر

آقای یارمحمودی از فعالین حلقه‌ی میانی برای شناسایی فعالان فرهنگی شهر از تکنیک «چهره به چهره» و «گلوله برفی» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

برای شناسایی افراد فعال و تاثیرگذار در راستای ایجاد تحول فرهنگی در شهر ابتدا با افرادی که به‌واسطه‌ی فعالیت‌های فرهنگی می‌شناختم، به‌صورت چهره‌ به چهره صحبت کردیم و از آنها خواستیم افراد و ظرفیت‌های دیگری که می‌شناسند به ما معرفی کنند. به این ترتیب  حدود ۸۰۰ نفر از نخبه‌ها و فعالین شهرستان را شناسایی و به مجموعه‌ای مثل امامزاده حسین دعوت شدند که در چندین جلسه متوالی در خدمتشان بودیم. افراد مختلف که در عرصه­‌های مختلف فعال بودند به جلسه دعوت شدند.

سپس از بین آنان هشتاد نفر را انتخاب کردیم و از آن­‌ها خواستیم هر کدام در منطقه خودشان همین الگو را پیاده کنند. به این صورت که ابتدا  ظرفیت­‌ها و پتانسیل منطقه که می‌­تواند به ایجاد تحول فرهنگی کمک کند را شناسایی و بعد شروع به دعوت از ظرفیت‌­ها در کارگروه منطقه­‌ای خودشان کنند.

 

این تجربه متعلق به طرح «قرارگاه سیدالشهدا» با 9 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار علی‌اکبر یارمحمودی
آقای علی‌اکبر یارمحمودی
9 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
کشف استعداد کشف استعداد 1- شناسایی
ایام کرونا بود و از مراسم محرم استقبال نمی‌شد، در این زمان ما پویش «پیام عاشورا» را راه‌اندازی کردیم. به این صورت ک...
رهنمود از رهبران محلی رهنمود از رهبران محلی 2- اقناع‌سازی
در ابتدای تشکیل باشگاه کشاورزان جوان، چون هنوز به خروجی ملموسی برای روستا نرسیده بودیم، کار سختی برای اقناع افراد و...
وفاق و همدلی وفاق و همدلی 2- اقناع‌سازی
تا پیش از شروع به کار ما، دو دستگی در روستا وجود داشت و این اختلاف‌ها هیئت، جشن و عروسی و نزاع‌های سیاسی را شامل می...
صدقه جاریه صدقه جاریه 4- عملیات
ما در محله‌ی خود یک موضوع اجتماعی را تبدیل به فرصت کردیم، در شهر ما افراد بسیاری برای مراسم عزاداری عزیزانی که از د...
تجملات یا آبادانی تجملات یا آبادانی 2- اقناع‌سازی
حل بسیاری از مشکلات اجتماعی منوط به حذف برخی هزینه‌های اضافه‌ای بود که صرف تجملات می‌شد. فرهنگ‌ها و رسومی که ضرورتی...