از تیمی کوچک تا شبکه‌ای محلی
1- شناسایی

از تیمی کوچک تا شبکه‌ای محلی

آقای علیزاده از حلقه‌های میانی فعال در حوزه نهج‌البلاغه، برای شناسایی افراد در جهت گسترش جلسات نهج‌البلاغه‌خوانی از روش «چهره‌به‌چهره» و «رصد شرکت‌کنندگان مراسم و مراکز مذهبی» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

ما در ابتدا فعالیت در حوزه نهج‌البلاغه را با گروهی هفت الی هشت نفره شروع کردیم. پس از آن به واسطه فعالیت‌هایی که در حوزه نهج‌البلاغه داشتیم، افراد دیگری هم به گروه پیوستند و ما با همراهی تیمی بیست نفره جلسات «چای و نهج‌البلاغه» را در خانه‌های مردم راه‌اندازی کردیم. در هر جلسه‌ای که برگزار می‌شد، شرکت‌کنندگان را دعوت می‌کردیم که به این حرکت بپیوندند و میزبان جلسات در خانه‌های خود شوند. همچنین هرکدام از ما تلاش می‌کردیم در ارتباط با دوستان، همکاران و فضاهای دیگر، جلسات چای و نهج‌البلاغه را معرفی کرده و آنها را نیز به این حرکت دعوت کنیم.

علاوه بر آن به هرکدام از دوستان گفته بودیم که در محلات مختلف به یک مسجد و هیئت وصل شوید و عناصر فرهنگی، اجتماعی و دغدغه‌مند در آن محله را شناسایی کنید تا در ادامه بتوانیم حلقه‌های نهج‌البلاغه‌خوانی در محلات را به آنها بسپاریم. حضور دوستان در مساجد و هیئت‌ها تأثیر مثبتی در جذب افراد علاقه‌مند و افزایش جلسات نهج‌‌البلاغه‌خوانی در سطح محلات داشت.

این تجربه متعلق به طرح «چای و نهج‌البلاغه» با 10 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار علیزاده
آقای علیزاده
10 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
نور نهج‌البلاغه در شهر نور نهج‌البلاغه در شهر 1- شناسایی
ما برای معرفی جلسات «چای و نهج‌البلاغه» به مردم و شناسایی افراد توانمند در جهت گسترش جلسات، فعالیت‌های متفاوتی را د...
هر دوره‌ آموزشی، یک پایگاه جدید ترویج هر دوره‌ آموزشی، یک پایگاه جدید ترویج 1- شناسایی
یکی از روش‌هایی که ما برای گسترش جلسات نهج‌البلاغه‌خوانی در سطح شهر و استان استفاده کردیم، شناسایی و آموزش مربیان ن...
هر مربی، یک نهضت هر مربی، یک نهضت 4- عملیات
کار ما با تدریس تفسیر موضوعی نهج‌البلاغه برای دانشجویان آغاز شد. با الهام از مطالب روزنامه‌ها و پس از حضور آقای قرا...
تجربه‌نگاری در مسیر تجربه‌نگاری در مسیر 5- توانمندسازی
بزرگوارانی که در جلسات نهج‌البلاغه‌خوانی ویژه برادران، به‌عنوان استاد حضور پیدا می‌کردند، از اساتید حوزه بودند و آش...
مسابقه، آغاز یک مسیر مسابقه، آغاز یک مسیر 1- شناسایی
برگزاری مسابقه در فضای دانش آموزان و بزرگسالان یکی از روش‌هایی بود که ما برای جذب و شناسایی افراد علاقه‌مند به فعال...