کشف استعداد
1- شناسایی

کشف استعداد

آقای بازگیر از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای شناسایی نونهالان توانمند از تکنیک «پویش» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

ایام کرونا بود و از مراسم محرم مثل همیشه استقبال نمی‌شد، در این زمان ما پویش پیام عاشورا را راه‌اندازی کردیم. به این صورت که با هماهنگی یک بزرگوار که استاد دکلمه خوانی هستند، یک متنی تهیه کردیم کاری را هماهنگ کردیم و در شبکه‌های اجتماعی شهرستان و فضای مجازی توسط مردم و بچه‌های جهادی و هیئتیِ شهرستان پخش کردیم.

محتوای متن در خصوص داستان کربلا بود. یک خطابه بود نسبت به امام حسین علیه‌السلام. هدف ما از انتشار آن، این بود که بچه‌های ۷ تا ۱۰ سال بازخوانی‌اش کنند؛ خودش نمی‌تواند فیلم بگیرد و تمرین کند، لذا پدر یا مادر درگیر این مسئله می‌شدند. این گروه ۱۰ داور داشتند. بچه‌ها از طریق آن‌ها رتبه‌بندی و بهترین‌ها انتخاب می‌شدند و جایزه می‌گرفتند. خود این پیامی که می‌فرستادیم یک تبلیغ بود. یک صفحه مطلب، در خصوص کربلا و داستان عاشورا به مردم ارائه می‌کردیم که روضه هم درونش بود. نکته بعدی این بود که بچه‌ها را درگیر کرده بودیم.

به‌عمد بچه‌های کوچک ۷ تا ۱۰ساله را انتخاب کردیم. وقتی بچه کوچک انتخاب می‌کنید، خودش نمی‌تواند فیلم بگیرد و با خودش تمرین بکند. یک حس رقابت ایجاد شده بود و به‌خاطر اینکه کم نیاورند و جایزه بگیرند، باید با والدین تمرین و دکلمه خوانی می‌کردند. این‌گونه والدین را هم درگیر محرم می‌کردیم، بدون اینکه پای هیئت بیایند. کار کوچکی بود؛ ولی سعی کردیم این‌جوری پیام عاشورا و حال و هوای محرم را در خانه‌ها ببریم. در کنار این تلاشمان، قصد داشتیم در همین سیستم استعدادیابی داشته باشیم که بتوانیم برای آینده، بچه‌های نونهال که توانمندند را انتخاب بکنیم که روی مجری‌گری و مداحی‌شان کار بکنیم.

از دیگر شهرستان‌های استان هم شرکت‌کننده داشتیم این مسابقه در کانال‌ها پخش شده بود. از تهران، بوشهر، بندرعباس، خوزستان و کرمانشاه شرکت‌کننده داشتیم؛ الحمدلله یعنی این نبود که بگوییم دور خودمان جمع بشویم ۴ تا همسایه پچ‌پچ بکنند و مسئله طرح بشود. استفاده از فضای مجازی اتفاق افتاد.

 

مجری طرح:
تصویر آواتار میثم بازگیر
آقای میثم بازگیر
15 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
پله‌پله تا کنشگر پله‌پله تا کنشگر 1- شناسایی
ما در محلات مختلف کارها را پیش می‌بردیم، اما در ادامه تصمیم گرفتیم در هر محله افراد فعال و تاثیر گذار را شناسایی و...
حرمت نان و نمک حرمت نان و نمک 2- اقناع‌سازی
منطقه ما خیلی حساس است و مردم عملکرد ما را با دقت بالایی بررسی می‌کنند؛ اینکه از لحاظ اعتقادی در برخورد با پیروان د...
رهنمود از رهبران محلی رهنمود از رهبران محلی 2- اقناع‌سازی
در ابتدای تشکیل باشگاه کشاورزان جوان، چون هنوز به خروجی ملموسی برای روستا نرسیده بودیم، کار سختی برای اقناع افراد و...
توانمندسازی و ظرفیت سازی توانمندسازی و ظرفیت سازی 5- توانمندسازی
ما برای ایجاد تحول فرهنگی در منطقه‌ی خود ابتدا فعالین و افراد تاثیرگذار در شهرستان را شناسایی کردم و سپس برای توانم...
ساز مخالف ساز مخالف 2- اقناع‌سازی
همه آدم‌ها مثل هم نیستند، حتی پنج انگشت آدمی هم مثل هم نیست هر جایی ممکن است یکی باشد که ساز مخالف بزند. ما از کنار...