استعدادیابی
1- شناسایی

استعدادیابی

تجربه‌ی «آقای میثم بازگیر» از فعالین حلقه‌ی میانی در شهر دره شهر به شرح زیر است:

ایام کرونا بود و از مراسم محرم مثل همیشه استقبال نمی‌شد، در این زمان ما پویش پیام عاشورا را راه‌اندازی کردیم. به این صورت که با هماهنگی یک بزرگوار که استاد دکلمه خوانی هستند، یک متنی تهیه کردیم کاری را هماهنگ کردیم و در شبکه‌های اجتماعی شهرستان و فضای مجازی توسط مردم و بچه‌های جهادی و هیئتیِ شهرستان پخش کردیم.

محتوای متن در خصوص داستان کربلا بود. یک خطابه بود نسبت به امام حسین علیه‌السلام. هدف ما از انتشار آن، این بود که بچه‌های ۷ تا ۱۰ سال بازخوانی‌اش کنند؛ خودش نمی‌تواند فیلم بگیرد و تمرین کند، لذا پدر یا مادر درگیر این مسئله می‌شدند. این گروه ۱۰ داور داشتند. بچه‌ها از طریق آن‌ها رتبه‌بندی و بهترین‌ها انتخاب می‌شدند و جایزه می‌گرفتند. خود این پیامی که می‌فرستادیم یک تبلیغ بود. یک صفحه مطلب، در خصوص کربلا و داستان عاشورا به مردم ارائه می‌کردیم که روضه هم درونش بود. نکته بعدی این بود که بچه‌ها را درگیر کرده بودیم.

به‌عمد بچه‌های کوچک ۷ تا ۱۰ساله را انتخاب کردیم. وقتی بچه کوچک انتخاب می‌کنید، خودش نمی‌تواند فیلم بگیرد و با خودش تمرین بکند. یک حس رقابت ایجاد شده بود و به‌خاطر اینکه کم نیاورند و جایزه بگیرند، باید با والدین تمرین و دکلمه خوانی می‌کردند. این‌گونه والدین را هم درگیر محرم می‌کردیم، بدون اینکه پای هیئت بیایند. کار کوچکی بود؛ ولی سعی کردیم این‌جوری پیام عاشورا و حال و هوای محرم را در خانه‌ها ببریم. در کنار این تلاشمان، قصد داشتیم در همین سیستم استعدادیابی داشته باشیم که بتوانیم برای آینده، بچه‌های نونهال که توانمندند را انتخاب بکنیم که روی مجری‌گری و مداحی‌شان کار بکنیم.

از دیگر شهرستان‌های استان هم شرکت‌کننده داشتیم این مسابقه در کانال‌ها پخش شده بود. از تهران، بوشهر، بندرعباس، خوزستان و کرمانشاه شرکت‌کننده داشتیم؛ الحمدلله یعنی این نبود که بگوییم دور خودمان جمع بشویم ۴ تا همسایه پچ‌پچ بکنند و مسئله طرح بشود. استفاده از فضای مجازی اتفاق افتاد.

 

مجری طرح:
تصویر آواتار میثم بازگیر
آقای میثم بازگیر
16 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
انتشار فعالیت، انتقال دغدغه انتشار فعالیت، انتقال دغدغه 2- اقناع‌سازی
ما در محلات مختلف برای دغدغه‌مند کردن و پای‌کار آوردن مردم فعالیت‌های انجام‌ شده را در فضای مجازی منتشر می‌کردیم. ا...
فراخوان فراخوان 1- شناسایی
برای پیاده‌سازی الگوی محله مهربانی در محلات جدید در بدو ورود ابتدا با معتمدین محل ارتباط می‌گرفتم و سپس از طریق آنا...
رهبر محلی رهبر محلی 2- اقناع‌سازی
در ابتدای تشکیل باشگاه کشاورزان جوان، چون هنوز به خروجی ملموسی برای روستا نرسیده بودیم، کار سختی برای اقناع افراد و...
فرهنگ‌سازی فرهنگ‌سازی 4- عملیات
حل بسیاری از مشکلات اجتماعی منوط به حذف برخی هزینه‌های اضافه‌ای بود که صرف تجملات می‌شد. فرهنگ‌ها و رسومی که ضرورتی...
پله‌پله تا کنشگر پله‌پله تا کنشگر 1- شناسایی
ما در محلات مختلف کارها را پیش می‌بردیم، اما در ادامه تصمیم گرفتیم در هر محله افراد فعال و تاثیر گذار را شناسایی و...