کشف استعداد
1- شناسایی

کشف استعداد

آقای بازگیر از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای شناسایی نونهالان توانمند از تکنیک «پویش (کمپین)» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

ایام کرونا بود و از مراسم محرم استقبال نمی‌شد، در این زمان ما پویش «پیام عاشورا» را راه‌اندازی کردیم. به این صورت که با هماهنگی یک بزرگوار که استاد دکلمه خوانی هستند، یک متنی تهیه کردیم و کاری را هماهنگ کردیم و در شبکه‌های اجتماعی شهرستان و فضای مجازی توسط مردم و بچه‌های جهادی و هیئتیِ شهرستان پخش کردیم.

محتوای متن در خصوص داستان کربلا بود. یک خطابه بود نسبت به امام حسین (علیه‌السلام). هدف ما از انتشار آن، این بود که بچه‌های هفت تا ده سال بازخوانی‌اش کنند؛ خودش نمی‌تواند فیلم بگیرد و تمرین کند، لذا پدر یا مادر درگیر این مسئله می‌شدند. این گروه ده داور داشتند. بچه‌ها از طریق آنها رتبه‌بندی و بهترین‌ها انتخاب می‌شدند و جایزه می‌گرفتند. خود این پیامی که می‌فرستادیم یک تبلیغ بود. یک صفحه مطلب، در خصوص کربلا و داستان عاشورا به مردم ارائه می‌کردیم که روضه هم درونش بود. نکته بعدی این بود که بچه‌ها را درگیر کرده بودیم.

عمدا بچه‌های کوچک هفت تا ده ساله را انتخاب کردیم. وقتی بچه کوچک انتخاب می‌کنید، خودش نمی‌تواند فیلم بگیرد و با خودش تمرین بکند. یک حس رقابت ایجاد شده بود و به‌خاطر اینکه کم نیاورند و جایزه بگیرند، باید با والدین تمرین و دکلمه خوانی می‌کردند. این‌گونه والدین را هم درگیر محرم می‌کردیم، بدون اینکه پای هیئت بیایند. کار کوچکی بود؛ ولی سعی کردیم این‌جوری پیام عاشورا و حال و هوای محرم را در خانه‌ها ببریم. در کنار این تلاشمان، قصد داشتیم در همین سیستم استعدادیابی داشته باشیم که بتوانیم برای آینده، بچه‌های نونهال که توانمندند را انتخاب بکنیم که روی مجری‌گری و مداحی‌شان کار بکنیم.

از دیگر شهرستان‌های استان هم شرکت‌کننده داشتیم این مسابقه در کانال‌ها پخش شده بود. از تهران، بوشهر، بندرعباس، خوزستان و کرمانشاه شرکت‌کننده داشتیم؛ الحمدلله یعنی این نبود که بگوییم دور خودمان جمع بشویم ۴ تا همسایه پچ‌پچ بکنند و مسئله طرح بشود. استفاده از فضای مجازی اتفاق افتاد.

 

مجری طرح:
تصویر آواتار میثم بازگیر
آقای میثم بازگیر
15 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
یک‌جا کشتی یک‌جا کشتی 4- عملیات
سال  ۸۲، قنات روستا کمی به آب افتاده بود؛ اما این آب کفاف کشاورزی کل روستا را نمی‌داد. حفر چاه می‌توانست کار کشاورز...
محافظین مرتع محافظین مرتع 2- اقناع‌سازی
میزان اشتغال به دامداری از اشتغال به کشاورزی در روستای ما بیشتر است. کریم‌آباد ۸۴۰۰ هکتار اراضی ملی دارد. یک قسمت ا...
حلاوت اثرگذاری حلاوت اثرگذاری 2- اقناع‌سازی
اهالی محل، ریش سفیدها و بزرگان مسجد را در جریان موضوعات قرار می‌دادیم و این کار باعث می‌شد افرادی که موضع منفعلانه‌...
قرارگاه سیدالشهدا قرارگاه سیدالشهدا 4- عملیات
ابتدا به صورت متولیان فرهنگی در محله مشغول به فعالیت بودیم، پس از صحبت‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم و دغدغ...
سازه اجتماعی در روستا سازه اجتماعی در روستا 2- اقناع‌سازی
من و چند نفر دیگر از دوستان، چندباری برای پیگیری مسائل روستا به ادارات شهرستان مراجعه کرده بودیم اما هربار با این پ...