همراهی برای آینده
2- اقناع‌سازی

همراهی برای آینده

خانم پالیز از حلقه‌های میانی فعال در حوزه کودک، در جهت همراه کردن امام جماعت و هیأت امنا مساجد در راستای برپایی گلخانه کودکان از تکنیک «کمک در شناخت عرصه» و «ایجاد عملیات‌های آزمایشی و نمونه» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

ما برای همراه کردن امام جماعت و هیئت امنا در جهت برپایی گلخانه کودکان مسجد، ابتدا طرح را با جزئیات برای آنها توضیح می‌دادیم و پس از آن نتایج آن از جمله؛ تربیت مسجدی‌های آینده، پویا شدن فضای مسجد، ترغیب بچه‌ها برای حضور در مسجد و... را بیان می‌کردیم.
همراه کردن هیئت امنا کار سختی بود اما ما تلاش می‌کردیم با استفاده از روش‌های مختلفی آنها را با خود همراه سازیم. برای مثال بعضی مواقع به ما می‌گفتند این کار نشدنی است و مدیریت کودکان سخت است، به آنها می‌گفتیم یک قالی و یک گوشه در اختیار ما قرار دهید، ما کارمان را انجام می‌دهیم، شما هم نتیجه را ببینید. آنها با مشاهده فعالیت‌ها و نتایج موفقی که اجرای طرح گلخانه کودکان داشت از جمله؛ آرام و منظم شدن فضای مسجد، شادی و رضایت بچه‌ها و... راضی می‌شدند با ما همکاری کنند.

این تجربه متعلق به طرح «گلخانه کودکان مسجد» با 7 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار پالیز
خانم پالیز
7 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
اردو، دریچه شناخت اردو، دریچه شناخت 1- شناسایی
اردو یکی از طرح‌هایی بود که چند ماه یکبار یا فصلی انجام می‌شد. بعد از برگزاری چند اردو، به این نتیجه رسیدیم که در ف...
توسعه و رشد در کنار ما توسعه و رشد در کنار ما 2- اقناع‌سازی
فعالیت ما در حوزه‌ی برنامه‌سازی تربیتی در بخش خواهران با هشت مجموعه مسجدمحور شروع شد. این هشت مجموعه قرار بود با تو...
دانش‌آموزان و مسجد دانش‌آموزان و مسجد 2- اقناع‌سازی
دو نفر از دانش‌آموزان جذب مسجد شده بودند. از آنها پرسیدم: «بچه‌ها درستان چطور است؟» گفتند ضعیف است. گفتم: «من برایت...
دختران بصیرا دختران بصیرا 4- عملیات
با جمعی از دوستان دغدغه‌مند در یکی از شهرک‌های پر آسیب که بیشتر آنها مهاجر هستند شروع به فعالیت فرهنگی کردیم. بر حس...
فعالیت قابل دفاع فعالیت قابل دفاع 2- اقناع‌سازی
ماموریت ما در ستاد تربیتی غدیر این است که فضای نظری، مطالعات و پژوهش‌هایی که در حوزه تربیت وجود دارد را با تولید بر...