هر دانش‌آموز ، یک نهال
2- اقناع‌سازی

هر دانش‌آموز ، یک نهال

آقای غلامی از فعالین حلقه‌ی میانی در توضیح فعالیت‌های خود در شاخه‌ی اقناع از تکنیک «هویت‌بخشی به افراد» استفاده و بیان می‌کنند:

زمانی در معابر روستا نهال می‌کاشتیم. اما دانش‌آموزان نهال‌ها را می‌شکستند و یا اگر توسط دام‌ها خورده می‌شدند، بچه‌ها نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بودند. به‌فکر افتادیم تا برای حل این مشکل چاره‌اندیشی کنیم. باید راه‌حلی ساده و کم‌هزینه پیدا می‌کردیم تا از آن جواب بگیریم. نهایتا به این راه‌حل رسیدیم که برای هر نهالی که می‌کاریم، شناسنامه‌ای درست کنیم و هر نهال را به یک دانش‌آموز بدهیم.

یعنی بگوییم این نهال مال توست و شناسنامه آن را هم به اسم خودت صادر کرده‌ایم. حتی اگر زمانی هم از روستا رفتی، باز هم این نهال متعلق به شماست. با انجام این کار، دانش‌آموزی که تا پیش از این نهال‌ها را می‌شکست، حالا نگهبان و نگهدار نهال‌ها شده بود. آن را آبیاری می‌کرد. به آن سر می‌زد و مراقبش بود.

از این طرح خیلی خوب جواب گرفتیم و پس از آن، هیچ نهالی کنده و یا شکسته نشد. این هم از همان مواردی بود که بازهم به ما اثبات کرد اگر مردم در کاری مشارکت داده شوند و آن کار را از خودشان ببینند، از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد و مشکلی در آن کار پیش نخواهد آمد.

این تجربه متعلق به طرح «زیبای کوچک» با 5 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار حسن غلامی
آقای حسن غلامی
26 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
کشف استعداد کشف استعداد 1- شناسایی
ایام کرونا بود و از مراسم محرم مثل همیشه استقبال نمی‌شد، در این زمان ما پویش پیام عاشورا را راه‌اندازی کردیم. به ای...
میز خدمت به مردم میز خدمت به مردم 4- عملیات
یک میز خدمت راه اندازی کردیم و با گفت و گوهایی که انجام شد در یک محله یا آرایشگر داوطلبانه پذیرفت که ده تا بچه یتیم...
یک‌جا کشتی یک‌جا کشتی 4- عملیات
سال  ۸۲، قنات روستا کمی به آب افتاده بود؛ اما این آب کفاف کشاورزی کل روستا را نمی‌داد. حفر چاه می‌توانست کار کشاورز...
شناخت صحنه شناخت صحنه 1- شناسایی
همان‌گونه که حضرت آقا در سخنرانی ۹۸/۳/۱ بیان کردند؛ شناخت صحنه یکی از الزامات ایجاد حرکت عمومی است. ما تا ندانیم چه...
رویدادی برای اقناع رویدادی برای اقناع 2- اقناع‌سازی
ما طرح پاتوق محله‌ی سجاد را تا اینجا پیش بردیم که ظرفیت‌های محله را شناسایی و هر کدام را با توجه به استعداد و توانا...