فراخوان موکب رسانه‌ای
1- شناسایی

فراخوان موکب رسانه‌ای

تجربه‌ی «آقای مسعود هراتی» از فعالین حلقه‌ی میانی در شهر سمنان به شرح زیر است:

ما موکب رسانه‌ای به نام فجر تشکیل دادیم که ۴ نفر عضو داشت. در ابتدا برای شناسایی فراخوان دادیم، کسانی که توانایی کار رسانه‌ای دارند، اعلام کنند.
افرادی آمدند که هنرمند یا کارگردان صدا‌و‌سیما بودند، این افراد هزینه‌ی خودشان را می‌دادند و هزینه‌ی دیگران هم بعضا تقبل می‌کردند. چون اعضا خودشان آمده‌بودند لذا چالشی به عنوان فعالان این عرصه وجود نداشت، اگر چالشی هم بود مربوط به دستگاه حاکمیتی بود.

کار ما متوقف به اربعین نشد بعضی از کارها در صداوسیما نیز پخش شد، علت این که کار رسانه‌ای ما مورد توجه واقع شد، این بود که به زبان خود مردم تهیه‌ شده‌بود و خود مردم هم آن را پوشش رسانه‌ای دادند که این‌گونه زیباتر می‌شد.

در ابتدا شاید بزرگترین چالش ما این بود که آیا چنین کاری ممکن است؟ یا خیر. ما در موکب رسانه‌ای مسئول تدارکات، روابط عمومی، کمیته فرهنگی مسئول زیر ساخت هم داریم، و کل کمیته با هم تصمیم می‌گیرند، چه کار فرهنگی ویژه‌ای انجام دهند.

در فضای رسانه‌ای کارهای متعددی مثل دوربین مخفی و... وجود دارد و ما باید تصمیم بگیریم کدام قالب را در کار رسانه‌ای انجام دهیم. ما برای موکب رسانه‌ای سه سرفصل مهم داریم، 1:سر فصل تجهیزات (صداسیما)، 2:استقرار در کربلا (عمود ۱۱۲۰ موکب نزدیک بین الحرمین رزمندگان اسلام) و سر فصل مباحث مالی.
که در مبحث مالی می‌توانیم خودمان برویم و کمک جذب کنیم، با ارگان‌ها تعامل کنیم و یا اینکه با حضورمان در میدان کمک‌هایی برای بحث مالی جذب شود.

این تجربه متعلق به طرح «موکب رسانه‌» با 1 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار مسعود هراتی
آقای مسعود هراتی
1 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
بستر نوشتن بستر نوشتن 2- اقناع‌سازی
ما برای اینکه بچه‌های روستا را ترغیب به نوشتن کنیم، از آن‌ها می‌خواستیم، حتی با وجود نقص و ایراد هم مطلب بنویسند و...
تیم نویسندگی تیم نویسندگی 3- تیم‌سازی
سال ۷۹ با چند نفر از اهالی جوان روستا که به مشهد مهاجرت کرده بودند، دور هم جمع شدیم و تصمیم به چاپ نشریه گرفتیم. هی...
نشریه کوهیک نشریه کوهیک 4- عملیات
خشک شدن قنات روستا و بحران کم‌آبی موجب مهاجرت من، سایر جوانان و حتی خانواده‌ها شده و روستا را مبدل به خانه‌ی سالمند...
نشریه‌ی روستا نشریه‌ی روستا 2- اقناع‌سازی
برای روستای خود یک نشریه به چاپ رسانده بودیم، حالا از میان چند دَه روستای تابع شهرستان رُشتخوار، فقط روستای کریم‌آب...
رسانه‌ای برای آگاهی رسانه‌ای برای آگاهی 2- اقناع‌سازی
نگاشتن مشکلات و ظرفیت‌ها بر روی کاغذ، خود کمک بزرگی به روستا بود، چون خود مردم متوجه مشکلات و سرمایه‌های موجود می‌ش...