کانال مطالبه‌گری
4- عملیات

کانال مطالبه‌گری

تجربه‌ی «آقای محمدصادق صادقی» از فعالین حلقه‌ی میانی در شهر کامیاران به شرح زیر است:

از زمانی که فضای مجازی فراگیر شده است، مردم تبعیض‌ها و اعمال نفوذها را می‌بینند. کسی این موضوعات را برنمی‌تابد و راه چاره را در مطالبه‌گری می بینند تا بتوانند از حق و حقوق خود دفاع کنند؛ اما باید مسیر درست را به آن‌ها آموزش داد.

به دلیل ارتباط مستمری که با روستاها داشتیم، مردم مشکلات و مسائل اصلی روستاها را به ما منتقل می‌کردند. موضوعات زیرساختی مانند جاده، برق و آب از مشکلات عمده این مناطق بود.
برای همین یک کانال مطالبه‌گری در فضای مجازی راه‌اندازی کردیم و مسئولین شهر را بدو اینکه افراد بدانند اینها مسئولین شهری هستند، عضو نمودیم. به دوستان تاکید داشتیم حواس‌شان باشد که در بحث مطالبه‌گری با آبروی کسی بازی نکنند.

به این ترتیب مردم مطالبات خود را به‌جای این‌که به ما بگویند در گروه بیان می‌کردند و به صورت مستقیم مشکلات و مطالبات مردم به دست مسئولان می‌رسید. 

مجری طرح:
تصویر آواتار محمدصادق صادقی
آقای محمدصادق صادقی
22 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
استمرار حضور استمرار حضور 2- اقناع‌سازی
در کنار جلسات خانه‌ی دین، ما اردو نیز برگزار می‌کنیم. معمولا هر چند وقت یک‎‌‌بار، روزهای جمعه اگر خود افراد تمایل د...
مفیده، پس میام مفیده، پس میام 2- اقناع‌سازی
در حوزه برگزاری کلاس‌های آموزشی در خانه‌های دین، برای اولین بار خودم رفتم و تک‌به‌تک و چهره‌به‌چهره با خانواده‌ها و...
خودت انتخاب کن خودت انتخاب کن 2- اقناع‌سازی
پس از برگزاری کلاس‌های آموزشی در خانه‌ی دین، اگر چند نفری که تازه آمده‌اند، همان ابتدا از کلاس‌ها خوششان نیاید و بر...
اثر مهربانی اثر مهربانی 2- اقناع‌سازی
بعضی اوقات مشارکت دادن افراد در انجام کارهای خیر باعث می‌شود مسیر و دیدگاه آن‌ها متحول شود. در محل مرغ‌فروشی بود که...
صادقانه با مردم صادقانه با مردم 1- شناسایی
اولین بار از خانه مادر خودم شروع کردیم که اواخر دی ماه سال ۱۴۰۱ بود، شهادت خانم فاطمه زهرا (س)، صحبت­‌ها انجام شد و...