کانال مطالبه‌گری
4- عملیات

کانال مطالبه‌گری

آقای صادقی از فعالین حلقه‌ی میانی در توضیح فعالیت‌های خود در شاخه‌ی «عملیات» این‌گونه بیان می‌کنند:

از زمانی که فضای مجازی فراگیر شده است، مردم تبعیض‌ها و اعمال نفوذها را می‌بینند. کسی این موضوعات را برنمی‌تابد و راه چاره را در مطالبه‌گری می بینند تا بتوانند از حق و حقوق خود دفاع کنند؛ اما باید مسیر درست را به آن‌ها آموزش داد.

به دلیل ارتباط مستمری که با روستاها داشتیم، مردم مشکلات و مسائل اصلی روستاها را به ما منتقل می‌کردند. موضوعات زیرساختی مانند جاده، برق و آب از مشکلات عمده این مناطق بود.
برای همین یک کانال مطالبه‌گری در فضای مجازی راه‌اندازی کردیم و مسئولین شهر را بدون اینکه افراد بدانند اینها مسئولین شهری هستند، عضو نمودیم. به دوستان تاکید داشتیم حواس‌شان باشد که در بحث مطالبه‌گری با آبروی کسی بازی نکنند.

به این ترتیب مردم مطالبات خود را به‌جای اینکه به ما بگویند در گروه بیان می‌کردند و به صورت مستقیم مشکلات و مطالبات مردم به دست مسئولان می‌رسید. 

مجری طرح:
تصویر آواتار محمدصادق صادقی
آقای محمدصادق صادقی
21 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
مسجد دست‌گیر مسجد دست‌گیر 4- عملیات
ما معتقدیم هر طرحی باید پیوست نیازش درست باشد یعنی باید ببینیم چه نیازی از مخاطب را بر طرف می‌کند اگر پیوست نیاز سن...
احیاء آداب و رسوم محلی زیارت احیاء آداب و رسوم محلی زیارت 2- اقناع‌سازی
سنت و رسمی در شهرمان بود که هر کسی به کربلا می‌رفت، خانواده‌ها جمع می‌شدند و برایش چاوشی می‌خواندند و مشایعت می‌کرد...
گام نخست، ایجاد نیاز گام نخست، ایجاد نیاز 1- شناسایی
توافق کردیم که بیت‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در خانه‌ی مردم عادی که برای این برنامه داوطلب می‌شوند، برگزار گردد؛ بنابر...
خودت انتخاب کن خودت انتخاب کن 2- اقناع‌سازی
پس از برگزاری کلاس‌های آموزشی در خانه‌ی دین، اگر چند نفری که تازه آمده‌اند، همان ابتدا از کلاس‌ها خوششان نیاید و بر...
کاروان شادی کاروان شادی 4- عملیات
برای اعیاد در مسجدمان یک جشن کوچک با جمعیت کم می‌گرفتیم و برای برگزار کردن چنین جشنی، مشکل داشتیم و منتظر ۲۰۰ هزار...