سردرِ خانه‌ها
2- اقناع‌سازی

سردرِ خانه‌ها

تجربه‌ی «خانم جعفری» از فعالین حلقه‌ی میانی در شهر زاهدان به شرح زیر است:

بعد از انتخاب خانه‌ها، برای هر خانه‌، اسمی در نظر گرفته می‌شد که به‌‎صورت بنر چاپ می‌کردیم و سردر خانه نصب می‌شد؛ یکی ام‌ابیها، یکی خانه‌‏ی رباب و... . ما اصرار داریم بنرها در تمام طول سال سردرِ خانه‌ها بماند؛ اما گاهاً مواردی هست که فقط روز جلسه بنر را نصب می‌کنند و بعد از آن جمع‌آوری می‌کنند. استدلالشان هم این است که ممکن است توسط باد کنده شود یا فرد مزاحمی آن را پاره کند.

برای همین در حال آماده‌سازی تابلو‌های کوچک و مناسبی هستیم که بر دیوار خانه‌ها پَرچ شود. دلیل‌مان هم این است که در طول هفته مردمی که از آنجا رد می‌شوند و این تابلو را می‌بینند برایشان سؤال شود که خانه‌‎ی دین چیست؛ بعد می‌روند درب خانه را می‌زنند و در مورد تابلو می‌پرسند و بدین ترتیب با جلسات آشنا می‌شوند. بعلاوه با این کار اهالی محل و حاضران در جلسات هم احترام و حرمت بیشتری برای آن خانه و اهالی آن قائل می‌شوند.

این تجربه متعلق به طرح «خانه دین» با 9 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار جعفری
خانم جعفری
17 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
تامین پشتیبان تامین پشتیبان 5- توانمندسازی
در دوره‌ی تربیت مربی که برگزار کرده بودیم، ۱۲۰ نفر خانم شرکت کردند. از همان ابتدا هم هدف ما این بود که این افراد آم...
مجمع خادمین حضرت زهرا (س) مجمع خادمین حضرت زهرا (س) 4- عملیات
آغاز فعالیت‌های من در همان الموت شکل گرفت. احساس کردم با وجود فعالیت‌ها و تلاش‌های پدر، پدربزرگ و اجدادم در منطقه،...
خودت انتخاب کن خودت انتخاب کن 2- اقناع‌سازی
پس از برگزاری کلاس‌های آموزشی در خانه‌ی دین، اگر چند نفری که تازه آمده‌اند، همان ابتدا از کلاس‌ها خوششان نیاید و بر...
یاوران هیئت یاوران هیئت 2- اقناع‌سازی
در شهر پل سفید با همراهی دوستان، هیئتی تشکیل دادیم به نام «هیئت رایت العباس» که تمام مناسبت‌ها را پوشش می‌دهد. برای...
حوضچه جذب حوضچه جذب 1- شناسایی
با نظام مهندسی شهر پل‌سفید که کارهای ساختمانی را انجام می‌دهد، صحبت کردم. گفتم: افراد را برای گرفتن اسکن و کپی از ب...