سردرِ خانه‌ها
2- اقناع‌سازی

سردرِ خانه‌ها

خانم جعفری از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای تداوم همراهی مردم برای برپایی خانه‌های دین از تکنیک «هویت‌بخشی به افراد» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

بعد از انتخاب خانه‌ها، برای هر خانه‌، اسمی در نظر گرفته می‌شد که به‌‎صورت بنر چاپ می‌کردیم و سردر خانه نصب می‌شد؛ یکی ام‌ابیها، یکی خانه‌‏ی رباب و... . ما اصرار داریم بنرها در تمام طول سال سردرِ خانه‌ها بماند؛ اما گاهاً مواردی هست که فقط روز جلسه بنر را نصب می‌کنند و بعد از آن جمع‌آوری می‌کنند. استدلالشان هم این است که ممکن است توسط باد کنده شود یا فرد مزاحمی آن را پاره کند.

برای همین در حال آماده‌سازی تابلو‌های کوچک و مناسبی هستیم که بر دیوار خانه‌ها پَرچ شود. دلیل‌مان هم این است که در طول هفته مردمی که از آنجا رد می‌شوند و این تابلو را می‌بینند برایشان سؤال شود که خانه‌‎ی دین چیست؛ بعد می‌روند درب خانه را می‌زنند و در مورد تابلو می‌پرسند و بدین ترتیب با جلسات آشنا می‌شوند. بعلاوه با این کار اهالی محل و حاضران در جلسات هم احترام و حرمت بیشتری برای آن خانه و اهالی آن قائل می‌شوند.

این تجربه متعلق به طرح «خانه دین» با 9 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار جعفری
خانم جعفری
17 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
خانه دین خانه دین 4- عملیات
در ابتدا خانم‌ها به صورت هفتگی، یک روز در پایگاه، یک روز در مسجد جمع می‌شدند و کلاس قرآن برگزار می‌کردیم. اما پس از...
مسجد دست‌گیر مسجد دست‌گیر 4- عملیات
ما معتقدیم هر طرحی باید پیوست نیازش درست باشد یعنی باید ببینیم چه نیازی از مخاطب را بر طرف می‌کند اگر پیوست نیاز سن...
گام نخست، ایجاد نیاز گام نخست، ایجاد نیاز 1- شناسایی
توافق کردیم که بیت‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در خانه‌ی مردم عادی که برای این برنامه داوطلب می‌شوند، برگزار گردد؛ بنابر...
اثر مهربانی اثر مهربانی 2- اقناع‌سازی
بعضی اوقات مشارکت دادن افراد در انجام کارهای خیر باعث می‌شود مسیر و دیدگاه آن‌ها متحول شود. در محل مرغ‌فروشی بود که...
طرح رضوان طرح رضوان 4- عملیات
ایده جلسات خانگی را با عنوان طرح رضوان ابتدا از خانه‌ی مادر خودم شروع و در سال ۱۴۰۱ مراسم شهادت حضرت فاطمه(س) را بر...