اثر مهربانی
2- اقناع‌سازی

اثر مهربانی

آقای خویینی از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای اقناع مردم برای مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی از تکنیک «هویت‌بخشی به افراد» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

بعضی اوقات مشارکت دادن افراد در انجام کارهای خیر باعث می‌شود مسیر و دیدگاه آن‌ها متحول شود. در محل مرغ‌فروشی بود که صاحب آنجا به شدت با اسلام و نظام مخالف بود و به عیان مخالفت خود را اعلام می‌کرد. ما به آن‌جا رفتیم و هزینه‌ی ده مرغ را به ایشان دادیم و گفتیم اگر کسی گلایه کرد و پول نداشت از این مرغ‌ به آن‌ها بدهید. ایشان پرسیدند اسم شما رو بگم؟ گفتم نه لازم نیست از طرف خودتون بدید، این کار تکرار شد و چندین بار ما تعداد زیادی مرغ را خریداری کردیم و مسئول پخش آن را خود ایشان گذاشتیم.

این شخص بعد‌ها به صورتی رویه‌اش عوض شد که از ارادتمندان به اهل‌بیت قرار گرفت تا جایی که ما در یکی از مراسم‌های خود از ایشان دعوت و تقدیر کردیم. ما معتقدیم گاهی وقت‌ها برای هدایت مردم، «توجه کردن به آن‌ها» کافی است.

مجری طرح:
تصویر آواتار حسنعلی خویینی
حجت‌الاسلام حسنعلی خویینی
3 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
یاد بگیر و یاد بده یاد بگیر و یاد بده 4- عملیات
ما در جلسات روضه‌های خانگی می‌خواستیم خود مخاطبین و مهمانانی که در جلسات حضور پیدا می‌کردند را فعال کنیم و در حرکت...
مجمع خادمین حضرت زهرا (س) مجمع خادمین حضرت زهرا (س) 4- عملیات
آغاز فعالیت‌های من در همان الموت شکل گرفت. احساس کردم با وجود فعالیت‌ها و تلاش‌های پدر، پدربزرگ و اجدادم در منطقه،...
کانال مطالبه‌گری کانال مطالبه‌گری 4- عملیات
از زمانی که فضای مجازی فراگیر شده است، مردم تبعیض‌ها و اعمال نفوذها را می‌بینند. کسی این موضوعات را برنمی‌تابد و را...
اردو در نقش تشویق اردو در نقش تشویق 2- اقناع‌سازی
در کنار جلسات خانه‌ی دین، ما اردو نیز برگزار می‌کنیم. معمولا هر چند وقت یک‎‌‌بار، روزهای جمعه اگر خود افراد تمایل د...
گام نخست، ایجاد نیاز گام نخست، ایجاد نیاز 1- شناسایی
توافق کردیم که بیت‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در خانه‌ی مردم عادی که برای این برنامه داوطلب می‌شوند، برگزار گردد؛ بنابر...