اثر مهربانی
2- اقناع‌سازی

اثر مهربانی

آقای خویینی از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای اقناع مردم برای مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی از تکنیک «هویت‌بخشی به افراد» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

بعضی اوقات مشارکت دادن افراد در انجام کارهای خیر باعث می‌شود مسیر و دیدگاه آن‌ها متحول شود. در محل مرغ‌فروشی بود که صاحب آنجا به شدت با اسلام و نظام مخالف بود و به عیان مخالفت خود را اعلام می‌کرد. ما به آن‌جا رفتیم و هزینه‌ی ده مرغ را به ایشان دادیم و گفتیم اگر کسی گلایه کرد و پول نداشت از این مرغ‌ به آن‌ها بدهید. ایشان پرسیدند اسم شما رو بگم؟ گفتم نه لازم نیست از طرف خودتون بدید، این کار تکرار شد و چندین بار ما تعداد زیادی مرغ را خریداری کردیم و مسئول پخش آن را خود ایشان گذاشتیم.

این شخص بعد‌ها به صورتی رویه‌اش عوض شد که از ارادتمندان به اهل‌بیت قرار گرفت تا جایی که ما در یکی از مراسم‌های خود از ایشان دعوت و تقدیر کردیم. ما معتقدیم گاهی وقت‌ها برای هدایت مردم، «توجه کردن به آن‌ها» کافی است.

مجری طرح:
تصویر آواتار حسنعلی خویینی
حجت‌الاسلام حسنعلی خویینی
3 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
احیاء آداب و رسوم محلی زیارت احیاء آداب و رسوم محلی زیارت 2- اقناع‌سازی
سنت و رسمی در شهرمان بود که هر کسی به کربلا می‌رفت، خانواده‌ها جمع می‌شدند و برایش چاوشی می‌خواندند و مشایعت می‌کرد...
گام نخست، ایجاد نیاز گام نخست، ایجاد نیاز 1- شناسایی
توافق کردیم که بیت‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در خانه‌ی مردم عادی که برای این برنامه داوطلب می‌شوند، برگزار گردد؛ بنابر...
آموزش و ترویج موضوعات ارزشی آموزش و ترویج موضوعات ارزشی 2- اقناع‌سازی
ما برای آموزش و ترویج موضوعات ارزشی به‌صورت مستقیم وارد نمی‌شدیم. برای مثال اگر می‌گفتیم می‌خواهیم کلاس عفاف و حجاب...
اربعین در روستا اربعین در روستا 4- عملیات
در ناحیه‌ی تکاب شهداد، ۲۸ پارچه روستا به صورت موازی از شمال به جنوب وجود دارد که روستای استحکام در مرکزیت تمام این...
میزبانان روضه‌های خانگی میزبانان روضه‌های خانگی 2- اقناع‌سازی
اولین جلسه‌ای که گذاشتیم مصادف با شهادت خانم فاطمه زهرا (س) در اواخر دی ماه ۱۴۰۱ بود، وقتی در همان اولین جلسه ویژگی...