اثر مهربانی
2- اقناع‌سازی

اثر مهربانی

آقای خویینی از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای اقناع مردم برای مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی از تکنیک «هویت‌بخشی به افراد» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

بعضی اوقات مشارکت دادن افراد در انجام کارهای خیر باعث می‌شود مسیر و دیدگاه آن‌ها متحول شود. در محل مرغ‌فروشی بود که صاحب آنجا به شدت با اسلام و نظام مخالف بود و به عیان مخالفت خود را اعلام می‌کرد. ما به آن‌جا رفتیم و هزینه‌ی ده مرغ را به ایشان دادیم و گفتیم اگر کسی گلایه کرد و پول نداشت از این مرغ‌ به آن‌ها بدهید. ایشان پرسیدند اسم شما رو بگم؟ گفتم نه لازم نیست از طرف خودتون بدید، این کار تکرار شد و چندین بار ما تعداد زیادی مرغ را خریداری کردیم و مسئول پخش آن را خود ایشان گذاشتیم.

این شخص بعد‌ها به صورتی رویه‌اش عوض شد که از ارادتمندان به اهل‌بیت قرار گرفت تا جایی که ما در یکی از مراسم‌های خود از ایشان دعوت و تقدیر کردیم. ما معتقدیم گاهی وقت‌ها برای هدایت مردم، «توجه کردن به آن‌ها» کافی است.

مجری طرح:
تصویر آواتار حسنعلی خویینی
حجت‌الاسلام حسنعلی خویینی
3 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
مجمع هیئت رایة العباس مجمع هیئت رایة العباس 3- تیم‌سازی
اواخر سال، ۸۹ به همراه دو نفر از دوستان، در مسجد دور هم نشستیم و عنوان کردیم که شهرمان فقط محرم و ماه رمضان برنامه...
مجمع خادمین حضرت زهرا (س) مجمع خادمین حضرت زهرا (س) 4- عملیات
آغاز فعالیت‌های من در همان الموت شکل گرفت. احساس کردم با وجود فعالیت‌ها و تلاش‌های پدر، پدربزرگ و اجدادم در منطقه،...
توانمندسازی مبلغین توانمندسازی مبلغین 5- توانمندسازی
در طرح رضوان هر دو هفته یک بار جلسات آموزش و توانمندسازی را برای مبلغین برگزار می‌کردیم. حدود ۴ تا ۶ ساعت بود، زمان...
طرح رضوان طرح رضوان 4- عملیات
ایده جلسات خانگی را با عنوان طرح رضوان ابتدا از خانه‌ی مادر خودم شروع و در سال ۱۴۰۱ مراسم شهادت حضرت فاطمه(س) را بر...
اربعین در روستا اربعین در روستا 4- عملیات
در ناحیه‌ی تکاب شهداد، ۲۸ پارچه روستا به صورت موازی از شمال به جنوب وجود دارد که روستای استحکام در مرکزیت تمام این...