طلسم‌شکنِ تردیدها
2- اقناع‌سازی

طلسم‌شکنِ تردیدها

سرکار خانم نجفی‌فر از فعالین حلقه‌میانی برای اقناع افراد و تقبل مسئولیت مربی شدن‌شان از تکنیک «مدیریت حواس و احساسات مخاطب» و «کمک در شناخت عرصه» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

بخش بنده در کانون فرهنگی تربیتی برگزاری دوره‌های تربیت مربی است. اکثر خواهران دانشجو طلبه و یا از طلاب هستند و قبلاً دوره‌های مختلفی را طی نموده‌اند و پیش‌زمینه‌هایی در کانون یا خود مجموعه داشتند و حتی به حلقات مختلف سطح دانشگاه‌ها به عنوان استاد می‌روند. پس از شناسایی افراد مستعد، به منظور اقناع افراد، فعالیت‌هایی انجام می‌دهیم؛ برای نمونه یک‌سری جلسات انگیزشی داریم که با اساتید مختلف طرح مسئله می‌کنیم تا بدانیم اصل مسئله، وظایف و تکالیفمان چیست؟

تلاش می‌کنیم جلسات انگیزشی را  لا‌به‌لای دوره‌ها نیز داشته باشیم. هر جا احساس کنیم انگیزه افراد پایین آمده، دوباره با اساتید مختلف کلاس انگیزشی برگزار می‌کنیم. این موضوع خیلی کمک‌کننده است و موجت ثبات قدم و اطمینان قلبی افراد می‌شود.

این تجربه متعلق به طرح «کانون مربی‌پروری» با 4 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار نجفی‌فر
خانم نجفی‌فر
4 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
گل‌های باغ بهشت گل‌های باغ بهشت 4- عملیات
این کانون پیوستی برای رشد افراد فعال در بیت‌الزهرا(س) محسوب می‌شود که یکی از وظایف آن برنامه‌ریزی برای بچه‌هایی است...
نسل‌سازان تربیتی نسل‌سازان تربیتی 4- عملیات
در حوزه دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم فعالیت می‌کنیم؛ با نوجوانان ارتباط داریم، مربیان متعددی داریم و حلقات معرفتی ه...
مجموعه تربیتی صراط مجموعه تربیتی صراط 4- عملیات
نقطه آغازین ورود به فعالیت‌های تربیتی، آنجایی است که حس می‌کنید آسیبی وجود دارد و باید برای رفع آن کاری کرد. بعد آن...
به سوی تیم شدن به سوی تیم شدن 3- تیم‌سازی
در همه مراتب حلقه صالحین فعال بوده‌ام و به تبع با طیف وسیعی از افراد ارتباط داشتم. حالا قرار بود خودم آغاز کننده مس...
دوره مربیگری و برنامه‌سازی دوره مربیگری و برنامه‌سازی 5- توانمندسازی
برنامه‌سازی و اجرای برنامه‌های تربیتی تخصص می‌خواهد. مربی باید گفتمان و منطق حاکم بر برنامه را متوجه باشد و بتواند...