طلسم‌شکنِ تردیدها
2- اقناع‌سازی

طلسم‌شکنِ تردیدها

سرکار خانم نجفی‌فر از فعالین حلقه‌میانی برای اقناع افراد و تقبل مسئولیت مربی شدن‌شان از تکنیک «مدیریت حواس و احساسات مخاطب» و «کمک در شناخت عرصه» و «تایید و تشویق مخاطب» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

 مسئولیت بنده در کانون فرهنگی تربیتی برگزاری دوره‌های تربیت مربی است. اکثر خواهران از قشر جوان و تحصیل کرده هستند و قبلاً دوره‌های مختلفی را طی نموده‌اند و پیش‌زمینه‌هایی در کانون یا خود مجموعه دارند و حتی به عنوان مربی در حلقات مختلف سطح دانشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند. پس از شناسایی افراد مستعد، به منظور اقناع افراد برای ایفای نقش‌های اجتماعی، فعالیت‌هایی انجام می‌دهیم؛ برای نمونه سلسله جلساتی داریم که با اساتید مختلف طرح مسئله می‌کنیم تا بدانیم اصل مسئله، وظایف و تکالیفمان در شرایط فعلی جامعه اسلامی چیست؟

 تلاش می‌کنیم این جلسات انگیزشی  را  لا‌به‌لای دوره‌ها نیز برگزار کنیم. هرجا احساس کنیم افراد به تشویق و تبیین بیشتری نیاز پیدا کرده‌اند، دوباره با اساتید مختلف کلاس برگزار می‌کنیم. این موضوع خیلی کمک‌کننده است و موجب ارتقای احساس مسئولیت، ثبات قدم و اطمینان قلبی افراد می‌شود.

درواقع اگر مربیان جامعه بتوانند وظیفه و تکلیف خود را درست تشخیص دهند، این وظیفه شناسی در کنار مسئولیت پذیری و اخلاص می‌تواند باعث تربیت نسل‌های شایسته بعدی شود.

این تجربه متعلق به طرح «کانون مربی‌پروری» با 4 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار نجفی‌فر
خانم نجفی‌فر
4 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
حضور کودکان مسجد حضور کودکان مسجد 4- عملیات
یکی از پیرمردهای مسجد با حضور کودکان در مسجد به شدت مخالف بود و همیشه نسبت به صدای کودکان اعتراض داشت طرحی که امام...
رصد مستعدین نخبه رصد مستعدین نخبه 1- شناسایی
 حوزه‌ی فعالیتی ما لازمه‌اش ایجاد یک فرایند تربیت مربی‌ست؛ در بستر یک کانون فرهنگی تربیتی. این کانون در بخش‌های مخت...
زنجیره‌سازی تربیتی زنجیره‌سازی تربیتی 4- عملیات
چندین سال است که در حلقات صالحین فعالیت می‌کنم و الان سرمربی‌ شده‌ام. بیشتر فعالیتمان در بسیج محلات است و اگر بشود...
اعتکاف، واسطه‌ی وصل اعتکاف، واسطه‌ی وصل 1- شناسایی
در مجموعه‌ی دختران بصیرا، برنامه‌های متفاوتی برای نوجوانان تدارک می‌دیدیم. برای مثال دو سال پیش برای اولین بار برنا...
دانش‌آموزان کنشگر دانش‌آموزان کنشگر 4- عملیات
پس از تولید برنامه‌های تربیتی در ستاد تربیتی غدیر برای اجرای برنامه‌ها به مجموعه‌های تربیتی یا مدارسی با رویکرد ترب...