ارزش‌های مشترک
2- اقناع‌سازی

ارزش‌های مشترک

خانم جعفری از فعالین حلقه‌ میانی در اقناع‌سازی از تکنیک «توجه به آگاهی و تجربه مشترک» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

برای برگزاری کلاس‌ها و جلسات در محله‌ها و خانه‌های مردم، می‌بایست خانه‌هایی را پیدا می‌کردیم که مورد تایید اهالی باشد و بین مردم مقبولیت داشته باشد. وقتی خانه‌ای را که همه‌‏ی این شرایط را داشت پیدا می‌کردیم، به سراغ صاحب‎‌‌خانه می‌رفتیم و با آن‌ها صحبت می‌کردیم. می‌گفتیم شما فرد مورد اعتماد ما هستید و ما شما را انتخاب کرده‌ایم.

برنامه‌ و هدف‌مان را برایشان توضیح می‌دادیم؛ اینکه می‌خواهیم به‌نوعی مساجد را در خانه‌ها بیاوریم و یک روز در هفته مردم بیایند اینجا و برایشان کلاس‌ها و برنامه‌های مختلفی برگزار شود؛ بعد از کلاس هم توسط ما پذیرایی می‌شوند. اگر در این امر مشارکت کنید، عمده‌‎ی ثواب این کار متعلق به شماست و قطعا با فعالیت‌هایی هم که در خانه‌یتان انجام خواهد شد، مانند قرائت قرآن و آموزش احکام و... برکات سرشاری نصیبتان می‌شود. خب این افراد هم خانواده‌هایی مذهبی بودند و معمولا می‌پذیرفتند.

این تجربه متعلق به طرح «خانه دین» با 9 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار جعفری
خانم جعفری
17 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
اعتماد، رمز اجرای موفق اعتماد، رمز اجرای موفق 2- اقناع‌سازی
برای شروع اجرای طرح رضوان، ابتدا به بچه‌های ستاد خودمان یعنی ستاد خاتم گفتیم: از بانوان فعال و دغدغه‌مند فرهنگی هر...
کانال مطالبه‌گری کانال مطالبه‌گری 4- عملیات
از زمانی که فضای مجازی فراگیر شده است، مردم تبعیض‌ها و اعمال نفوذها را می‌بینند. کسی این موضوعات را برنمی‌تابد و را...
همراهی برای اهل بیت (ع) همراهی برای اهل بیت (ع) 2- اقناع‌سازی
در طرح رضوان رکن مهم جلسات روضه‌های خانگی سخنرانان و مداحان بودند و باید با سخنرانان و مداحان صحبت می‌کردیم و قبول...
مهدکودک هیئت مهدکودک هیئت 4- عملیات
ما در مسجدمان مهدکودک داریم، برای هیئت نیز به‌صورت جداگانه دو تا مهد دایر کرده‌ایم؛ یکی برای دخترها و یکی برای پسره...
احیاء آداب و رسوم محلی زیارت احیاء آداب و رسوم محلی زیارت 2- اقناع‌سازی
سنت و رسمی در شهرمان بود که هر کسی به کربلا می‌رفت، خانواده‌ها جمع می‌شدند و برایش چاوشی می‌خواندند و مشایعت می‌کرد...