ارزش‌های مشترک
2- اقناع‌سازی

ارزش‌های مشترک

خانم جعفری از فعالین حلقه‌ میانی در اقناع‌سازی از تکنیک «توجه به آگاهی و تجربه مشترک» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

برای برگزاری کلاس‌ها و جلسات در محله‌ها و خانه‌های مردم، می‌بایست خانه‌هایی را پیدا می‌کردیم که مورد تایید اهالی باشد و بین مردم مقبولیت داشته باشد. وقتی خانه‌ای را که همه‌‏ی این شرایط را داشت پیدا می‌کردیم، به سراغ صاحب‎‌‌خانه می‌رفتیم و با آن‌ها صحبت می‌کردیم. می‌گفتیم شما فرد مورد اعتماد ما هستید و ما شما را انتخاب کرده‌ایم.

برنامه‌ و هدف‌مان را برایشان توضیح می‌دادیم؛ اینکه می‌خواهیم به‌نوعی مساجد را در خانه‌ها بیاوریم و یک روز در هفته مردم بیایند اینجا و برایشان کلاس‌ها و برنامه‌های مختلفی برگزار شود؛ بعد از کلاس هم توسط ما پذیرایی می‌شوند. اگر در این امر مشارکت کنید، عمده‌‎ی ثواب این کار متعلق به شماست و قطعا با فعالیت‌هایی هم که در خانه‌یتان انجام خواهد شد، مانند قرائت قرآن و آموزش احکام و... برکات سرشاری نصیبتان می‌شود. خب این افراد هم خانواده‌هایی مذهبی بودند و معمولا می‌پذیرفتند.

این تجربه متعلق به طرح «خانه دین» با 9 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار جعفری
خانم جعفری
17 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
اردو در نقش تشویق اردو در نقش تشویق 2- اقناع‌سازی
در کنار جلسات خانه‌ی دین، ما اردو نیز برگزار می‌کنیم. معمولا هر چند وقت یک‎‌‌بار، روزهای جمعه اگر خود افراد تمایل د...
کاروان شادی کاروان شادی 4- عملیات
برای اعیاد در مسجدمان یک جشن کوچک با جمعیت کم می‌گرفتیم و برای برگزار کردن چنین جشنی، مشکل داشتیم و منتظر ۲۰۰ هزار...
صادقانه با مردم صادقانه با مردم 1- شناسایی
اواخر دی ماه سال ۱۴۰۱  شهادت خانم فاطمه زهرا (س) بود و ما برای احیای سنت روضه‌های خانگی اولین بار از خانه مادر خودم...
یاوران هیئت یاوران هیئت 2- اقناع‌سازی
در شهر پل سفید با همراهی دوستان، هیئتی تشکیل دادیم به نام «هیئت رایت العباس» که تمام مناسبت‌ها را پوشش می‌دهد. برای...
هیئت دخترانه بنت‌الهدی هیئت دخترانه بنت‌الهدی 4- عملیات
با توجه به بررسی‌ها و تحقیقاتی که با چند نفر از روحانیون بزرگوار انجام داده بودیم، متوجه شدیم در زمینه نوجوانان خلأ...