ارزش‌های مشترک
2- اقناع‌سازی

ارزش‌های مشترک

خانم جعفری از فعالین حلقه‌ میانی در اقناع‌سازی از تکنیک «توجه به آگاهی و تجربه مشترک» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

برای برگزاری کلاس‌ها و جلسات در محله‌ها و خانه‌های مردم، می‌بایست خانه‌هایی را پیدا می‌کردیم که مورد تایید اهالی باشد و بین مردم مقبولیت داشته باشد. وقتی خانه‌ای را که همه‌‏ی این شرایط را داشت پیدا می‌کردیم، به سراغ صاحب‎‌‌خانه می‌رفتیم و با آن‌ها صحبت می‌کردیم. می‌گفتیم شما فرد مورد اعتماد ما هستید و ما شما را انتخاب کرده‌ایم.

برنامه‌ و هدف‌مان را برایشان توضیح می‌دادیم؛ اینکه می‌خواهیم به‌نوعی مساجد را در خانه‌ها بیاوریم و یک روز در هفته مردم بیایند اینجا و برایشان کلاس‌ها و برنامه‌های مختلفی برگزار شود؛ بعد از کلاس هم توسط ما پذیرایی می‌شوند. اگر در این امر مشارکت کنید، عمده‌‎ی ثواب این کار متعلق به شماست و قطعا با فعالیت‌هایی هم که در خانه‌یتان انجام خواهد شد، مانند قرائت قرآن و آموزش احکام و... برکات سرشاری نصیبتان می‌شود. خب این افراد هم خانواده‌هایی مذهبی بودند و معمولا می‌پذیرفتند.

این تجربه متعلق به طرح «خانه دین» با 9 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار جعفری
خانم جعفری
17 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
اثر مهربانی اثر مهربانی 2- اقناع‌سازی
بعضی اوقات مشارکت دادن افراد در انجام کارهای خیر باعث می‌شود مسیر و دیدگاه آن‌ها متحول شود. در محل مرغ‌فروشی بود که...
هدیه‌ای برای اربعین هدیه‌ای برای اربعین 4- عملیات
قبل از اربعین به بچه‌های دهه هشتادی گفتم بیایید یک کار برای اربعین  آقا اباعبدالله‌(ع) انجام دهیم. برای بچه‌های کوچ...
میزبانان روضه‌های خانگی میزبانان روضه‌های خانگی 2- اقناع‌سازی
اولین جلسه‌ای که گذاشتیم مصادف با شهادت خانم فاطمه زهرا (س) در اواخر دی ماه ۱۴۰۱ بود، وقتی در همان اولین جلسه ویژگی...
حوضچه جذب حوضچه جذب 1- شناسایی
با نظام مهندسی شهر پل‌سفید که کارهای ساختمانی را انجام می‌دهد، صحبت کردم. گفتم: افراد را برای گرفتن اسکن و کپی از ب...
صادقانه با مردم صادقانه با مردم 1- شناسایی
اواخر دی ماه سال ۱۴۰۱  شهادت خانم فاطمه زهرا (س) بود و ما برای احیای سنت روضه‌های خانگی اولین بار از خانه مادر خودم...