رهنمود از رهبران محلی
2- اقناع‌سازی

رهنمود از رهبران محلی

آقای غلامی از فعالین حلقه‌ی میانی برای متقاعدسازی مردم روستای خود از تکنیک «استفاده از افراد سرشناس و پیشرو در امر اقناع» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

در ابتدای تشکیل باشگاه کشاورزان جوان، چون هنوز به خروجی ملموسی برای روستا نرسیده بودیم، کار سختی برای اقناع افراد و جذب آن‌ها داشتیم. بسم الله گفتیم و متقاعدسازی برای پیوستن به باشگاه را از فامیل و دوستان نزدیک آغاز کردیم. تک‌به‌تک، به خانه اهالی می‌رفتیم و مدت‌ها برای متقاعد کردن آن‌ها وقت می‌گذاشتیم و از اینکه کار به کندی‌ پیش رود یا اینکه حرفمان را قبول نکنند، دلسرد نمی‌شدیم.

آن دسته از اهالی روستا که به شهر مهاجرت کرده بودند، روی مابقی افراد تاثیرگذاری بالایی داشتند؛ بنابراین آنها را متقاعد به همکاری نمودیم و سپس از آنها درخواست کردیم که مابقی مردم را هم به مشارکت در فعالیت‌های باشگاه ترغیب کنند. البته به مرور زمان و با فعالیت‌هایی که انجام دادیم، احساس رضایت و اعتماد عمومی نسبت به باشگاه شکل گرفت و کار را سرعت بخشید. چون وقتی مردم متوجه نیت خیرتان می‌شوند، شما را به‌عنوان یک رهبر محلی می‌پذیرند و حمایت می‌نمایند.

این تجربه متعلق به طرح «باشگاه کشاورزان جوان» با 6 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار حسن غلامی
آقای حسن غلامی
26 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
قطره قطره قطره قطره 4- عملیات
در زمان زلزله‌ی سی‌سخت در فضای مجازی، گروه‌هایمان دیدم خانم‌ها دارند آه و ناله می‌کنند که ما گرسنه هستیم، غذا نداری...
فرهنگ‌سازی به نفع همه فرهنگ‌سازی به نفع همه 4- عملیات
حل بسیاری از مشکلات اجتماعی منوط به حذف برخی هزینه‌های اضافه‌ای بود که صرف تجملات می‌شد. فرهنگ‌ها و رسومی که ضرورتی...
هنرمندان در صحنه هنرمندان در صحنه 4- عملیات
ما در شهرستان خود برای انجام فعالیت‌های فرهنگی سعی کردیم از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم. برای مثال یکسری هنرم...
گفت‌وگو با جوانان گفت‌وگو با جوانان 2- اقناع‌سازی
ما برای محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال برای خانم‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست در محله پنجشیر زیرساخت‌هایی را بوجود آوردیم...
کشف استعداد کشف استعداد 1- شناسایی
ایام کرونا بود و از مراسم محرم استقبال نمی‌شد، در این زمان ما پویش «پیام عاشورا» را راه‌اندازی کردیم. به این صورت ک...