رهبر محلی
2- اقناع‌سازی

رهبر محلی

آقای غلامی از فعالین حلقه‌ی میانی برای متقاعدسازی مردم روستای خود از تکنیک «استفاده از افراد سرشناس و پیشرو در امر اقناع» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

در ابتدای تشکیل باشگاه کشاورزان جوان، چون هنوز به خروجی ملموسی برای روستا نرسیده بودیم، کار سختی برای اقناع افراد و جذب آن‌ها داشتیم. بسم الله گفتیم و متقاعدسازی برای پیوستن به باشگاه را از فامیل و دوستان نزدیک آغاز کردیم. تک‌به‌تک، به خانه اهالی می‌رفتیم و مدت‌ها برای متقاعد کردن آن‌ها وقت می‌گذاشتیم و از اینکه کار به کندی‌ پیش رود یا اینکه حرفمان را قبول نکنند، دلسرد نمی‌شدیم.

آن دسته از اهالی روستا که به شهر مهاجرت کرده بودند، روی مابقی افراد تاثیرگذاری بالایی داشتند؛ بنابراین آنها را متقاعد به همکاری نمودیم و سپس از آنها درخواست کردیم که مابقی مردم را هم به مشارکت در فعالیت‌های باشگاه ترغیب کنند. البته به مرور زمان و با فعالیت‌هایی که انجام دادیم، احساس رضایت و اعتماد عمومی نسبت به باشگاه شکل گرفت و کار را سرعت بخشید. چون وقتی مردم متوجه نیت خیرتان می‌شوند، شما را به‌عنوان یک رهبر محلی می‌پذیرند و حمایت می‌نمایند.

این تجربه متعلق به طرح «باشگاه کشاورزان جوان» با 6 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار حسن غلامی
آقای حسن غلامی
29 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
نگاه مشترک نگاه مشترک 2- اقناع‌سازی
برای از بین بردن رسم غلط نشان دادن جهیزیه و اقناع‌سازی اهالی روستا برای شروعی ساده و کم هزینه، از حوزه علمیه شهر چم...
گسترش باشگاه گسترش باشگاه 4- عملیات
ما اولین روستا در منطقه بودیم که عضو باشگاه کشاورزان جوان شدیم. از آنجایی که خودم عضو کمیته ملی باشگاه بودم و سایر...
تغییر آداب و رسوم تغییر آداب و رسوم 2- اقناع‌سازی
برای تغییر آداب و رسوم اشتباهی که از گذشته در بین اهالی وجود داشت: ابتدا به‌واسطه روحانی روستا و بزرگانی که حرفشان...
تجملات یا آبادانی تجملات یا آبادانی 2- اقناع‌سازی
حل بسیاری از مشکلات اجتماعی منوط به حذف برخی هزینه‌های اضافه‌ای بود که صرف تجملات می‌شد. فرهنگ‌ها و رسومی که ضرورتی...
صدقه جاریه صدقه جاریه 4- عملیات
ما در محله‌ی خود یک موضوع اجتماعی را تبدیل به فرصت کردیم، در شهر ما افراد بسیاری برای مراسم عزاداری عزیزانی که از د...