شناسایی فعالین فرهنگی شهر
1- شناسایی

شناسایی فعالین فرهنگی شهر

آقای یارمحمودی از فعالین حلقه‌ی میانی برای شناسایی فعالان فرهنگی شهر از تکنیک «چهره به چهره» و «گلوله برفی» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

برای شناسایی افراد فعال و تاثیرگذار در راستای ایجاد تحول فرهنگی در شهر ابتدا با افرادی که به‌واسطه‌ی فعالیت‌های فرهنگی می‌شناختم، به‌صورت چهره‌ به چهره صحبت کردیم و از آنها خواستیم افراد و ظرفیت‌های دیگری که می‌شناسند به ما معرفی کنند. به این ترتیب  حدود ۸۰۰ نفر از نخبه‌ها و فعالین شهرستان را شناسایی و به مجموعه‌ای مثل امامزاده حسین دعوت شدند که در چندین جلسه متوالی در خدمتشان بودیم. افراد مختلف که در عرصه­‌های مختلف فعال بودند به جلسه دعوت شدند.

سپس از بین آنان هشتاد نفر را انتخاب کردیم و از آن­ها خواستیم هر کدام در منطقه خودشان همین الگو را پیاده کنند. به این صورت که ابتدا  ظرفیت­‌ها و پتانسیل منطقه که می‌­تواند به ایجاد تحول فرهنگی کمک کند را شناسایی و بعد شروع به دعوت از ظرفیت‌­ها در کارگروه منطقه­‌ای خودشان کنند.

 

این تجربه متعلق به طرح «قرارگاه سیدالشهدا» با 9 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار علی‌اکبر یارمحمودی
آقای علی‌اکبر یارمحمودی
9 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
یک‌جا کشتی یک‌جا کشتی 4- عملیات
سال  ۸۲، قنات روستا کمی به آب افتاده بود؛ اما این آب کفاف کشاورزی کل روستا را نمی‌داد. حفر چاه می‌توانست کار کشاورز...
باشگاه کشاورزان جوان باشگاه کشاورزان جوان 4- عملیات
تصمیم گرفته بودیم، روی عمران، آبادانی، هویت و فرهنگ روستا کار کنیم تا شرایط را برای بازگشت و مهاجرت معکوس به روستا...
اقناع برای آغازی ساده اقناع برای آغازی ساده 2- اقناع‌سازی
 بانوان در خانواده‌ها نقش کلیدی‌تر و اثرگذارتری دارند. یکی از کارهای خوبی که با کمک آن‌ها انجام شد، حذف رسم بی‌پایه...
اعتمادسازی اعتمادسازی 2- اقناع‌سازی
در ابتدا افراد معتمد و فعال منطقه را جمع و جلسه گذاشتیم و بررسی کردیم که اگر بخواهیم به صورت محله محوری کار کنیم کد...
دست به دست هم دست به دست هم 4- عملیات
در محله‌ی حاشیه شهر بعد از اینکه شناسایی‌ها کاملا انجام شد، جلسات هفتگی گذاشتیم. در این جلسات که روزهای یکشنبه برگز...