شناسایی فعالین فرهنگی شهر
1- شناسایی

شناسایی فعالین فرهنگی شهر

آقای یارمحمودی از فعالین حلقه‌ی میانی برای شناسایی فعالان فرهنگی شهر از تکنیک «چهره به چهره» و «گلوله برفی» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

برای شناسایی افراد فعال و تاثیرگذار در راستای ایجاد تحول فرهنگی در شهر ابتدا با افرادی که به‌واسطه‌ی فعالیت‌های فرهنگی می‌شناختم، به‌صورت چهره‌ به چهره صحبت کردیم و از آنها خواستیم افراد و ظرفیت‌های دیگری که می‌شناسند به ما معرفی کنند. به این ترتیب  حدود ۸۰۰ نفر از نخبه‌ها و فعالین شهرستان را شناسایی و به مجموعه‌ای مثل امامزاده حسین دعوت شدند که در چندین جلسه متوالی در خدمتشان بودیم. افراد مختلف که در عرصه­‌های مختلف فعال بودند به جلسه دعوت شدند.

سپس از بین آنان هشتاد نفر را انتخاب کردیم و از آن­‌ها خواستیم هر کدام در منطقه خودشان همین الگو را پیاده کنند. به این صورت که ابتدا  ظرفیت­‌ها و پتانسیل منطقه که می‌­تواند به ایجاد تحول فرهنگی کمک کند را شناسایی و بعد شروع به دعوت از ظرفیت‌­ها در کارگروه منطقه­‌ای خودشان کنند.

 

این تجربه متعلق به طرح «قرارگاه سیدالشهدا» با 9 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار علی‌اکبر یارمحمودی
آقای علی‌اکبر یارمحمودی
9 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
رویدادی برای اقناع رویدادی برای اقناع 2- اقناع‌سازی
ما طرح پاتوق محله‌ی سجاد را تا اینجا پیش بردیم که ظرفیت‌های محله را شناسایی و هر کدام را با توجه به استعداد و توانا...
از پشت میزت بیرون بیا از پشت میزت بیرون بیا 2- اقناع‌سازی
ما برای حل مشکلات محله سعی می‌کردیم نهادهای مربوطه را نیز درگیر کنیم تا آنها نیز پای کار بیایند و قدمی جهت رفاه حال...
اعتمادسازی اعتمادسازی 2- اقناع‌سازی
در ابتدا افراد معتمد و فعال منطقه را جمع و جلسه گذاشتیم و بررسی کردیم که اگر بخواهیم به صورت محله محوری کار کنیم کد...
آفتاب آمد دلیل آفتاب آفتاب آمد دلیل آفتاب 2- اقناع‌سازی
بعد از عضوگیری در باشگاه کشاورزان جوان، شروع به آموزش و توجیه افراد کردیم. آن زمان دیگر خودمان هم به روستا برگشته ب...
ظرفیت مسجد ظرفیت مسجد 2- اقناع‌سازی
در پاتوق محله سجاد پس از شناسایی و برقراری ارتباط با ظرفیت‌های انسانی و مکانی در محله می‌بایست از راه‌های مختلف اعت...