گام متقابل
2- اقناع‌سازی

گام متقابل

آقای گران از فعالین حلقه‌ی میانی در جهت جلب اعتماد خانواده‌های دانش‌آموزان از تکنیک «مدیریت حواس و احساسات» و «ارائه خدمات» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

ما برای جلب اعتماد خانواده‌های دانش‌آموزان برنامه‌های متفاوتی در نظر می‌گرفتیم، مثلا روز مادر از مادرهای دانش‌آموزان دعوت می‌کردیم و حدود  ۲۰۰ دانش‌آموز و مادر آمدند. یادم می‌آید که یک مراسم خیلی خوب گرفته بودیم و در آن همه‌ی  ۱۰۰ نفر دانش‌آموز برای مادرانشان گل و هدیه خریده بودند. ما با مادران در جلسه نشسته بودیم و قرار بود بچه‌ها از بیرون با گل و هدیه بیایند، دست مادران را ببوسند و هدیه را بدهند.

مادرها بعد از برنامه تشکر می‌کردند که این اتفاق واقعا زیبا رقم زده شده بود. یا مثلا، در حلقه‌ها، درمورد احترام به والدین با بچه‌ها صحبت می‌کردیم. مادرها از خانه تماس می‌گرفتند و می‌گفتند که رفتار فرزندمان بسیار تغییر کرده و بهتر شده است. می‌گفتند وقتی از مسجد می‌آید، دست ما را می‌بوسد. چنین کارهایی موجب اعتمادزایی می‌شد؛ اما مهمترین مسئله‌ای که اعتمادزایی می‌کرد، کلاس‌های علمی آموزشی و درسی بود. این اعتمادسازی باعث می‌شد، خانواده‌های دانش‌آموزان نیز وارد فعالیت‌ها شوند. پس از مدتی شبکه‌ی مادران تشکیل شد که در کارهای مختلف ما را همراهی می‌کردند.

این تجربه متعلق به طرح «بچه‌های مسجد» با 10 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار ابوالفضل گران
آقای ابوالفضل گران
37 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
چرخه ی زرینِ باورپذیری چرخه ی زرینِ باورپذیری 2- اقناع‌سازی
 ما همواره به دنبال افرادی هستیم که بتوانند وظیفه مهم مربی‌گری را به عهده بگیرند. پس از شناسایی این افراد باید فرای...
انجمن اسلامی؛ شبکه‌ای از یاران قدیم انجمن اسلامی؛ شبکه‌ای از یاران قدیم 1- شناسایی
من دبیر بودم. در کلاس با بچه‌ها دوست می‌شدم و در مورد مسائل متعدد صحبت می‌کردیم. بعد که خوب با هم دوست شدیم به آن‌ه...
شهریار نخبگان کرمان شهریار نخبگان کرمان 4- عملیات
ما کار تربیت را از کوچه‌ پس‌ کوچه‌های محلات کم‌برخوردار کرمان و با بچه‌هایی که الگویی جز چاقوکش‌ها و موادفروش‌های م...
دخترِ نوجوانِ مسلمانِ پیشران دخترِ نوجوانِ مسلمانِ پیشران 4- عملیات
با توجه به اهمیت دوران نوجوانی برای دختران و تاثیری که در آینده آنها دارد و همچنین خلأ موجود در زمینه فعالیت‌های فر...
رصد مستعدین نخبه رصد مستعدین نخبه 1- شناسایی
 حوزه‌ی فعالیتی ما لازمه‌اش ایجاد یک فرایند تربیت مربی‌ست؛ در بستر یک کانون فرهنگی تربیتی. این کانون در بخش‌های مخت...