گام متقابل
2- اقناع‌سازی

گام متقابل

آقای گران از فعالین حلقه‌ی میانی در جهت جلب اعتماد خانواده‌های دانش‌آموزان از تکنیک «مدیریت حواس و احساسات» و «ارائه خدمات» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

ما برای جلب اعتماد خانواده‌های دانش‌آموزان برنامه‌های متفاوتی در نظر می‌گرفتیم، مثلا روز مادر از مادرهای دانش‌آموزان دعوت می‌کردیم و حدود  ۲۰۰ دانش‌آموز و مادر آمدند. یادم می‌آید که یک مراسم خیلی خوب گرفته بودیم و در آن همه‌ی  ۱۰۰ نفر دانش‌آموز برای مادرانشان گل و هدیه خریده بودند. ما با مادران در جلسه نشسته بودیم و قرار بود بچه‌ها از بیرون با گل و هدیه بیایند، دست مادران را ببوسند و هدیه را بدهند.

مادرها بعد از برنامه تشکر می‌کردند که این اتفاق واقعا زیبا رقم زده شده بود. یا مثلا، در حلقه‌ها، درمورد احترام به والدین با بچه‌ها صحبت می‌کردیم. مادرها از خانه تماس می‌گرفتند و می‌گفتند که رفتار فرزندمان بسیار تغییر کرده و بهتر شده است. می‌گفتند وقتی از مسجد می‌آید، دست ما را می‌بوسد. چنین کارهایی موجب اعتمادزایی می‌شد؛ اما مهمترین مسئله‌ای که اعتمادزایی می‌کرد، کلاس‌های علمی آموزشی و درسی بود. این اعتمادسازی باعث می‌شد، خانواده‌های دانش‌آموزان نیز وارد فعالیت‌ها شوند. پس از مدتی شبکه‌ی مادران تشکیل شد که در کارهای مختلف ما را همراهی می‌کردند.

این تجربه متعلق به طرح «بچه‌های مسجد» با 10 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار ابوالفضل گران
آقای ابوالفضل گران
37 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
اعتکاف، واسطه‌ی وصل اعتکاف، واسطه‌ی وصل 1- شناسایی
در مجموعه‌ی دختران بصیرا، برنامه‌های متفاوتی برای نوجوانان تدارک می‌دیدیم. برای مثال دو سال پیش برای اولین بار برنا...
دختران رستا دختران رستا 4- عملیات
ما در کنار بیت‌الزهرا(س) در مناطق مختلف طرحی را به‌عنوان «دختران رستا» پیاده‌سازی کردیم. به این صورت که در ابتدا دخ...
دانش‌آموزان و مسجد دانش‌آموزان و مسجد 2- اقناع‌سازی
دو نفر از دانش‌آموزان جذب مسجد شده بودند. از آنها پرسیدم: «بچه‌ها درستان چطور است؟» گفتند ضعیف است. گفتم: «من برایت...
نمک پروردگان حسنی نمک پروردگان حسنی 4- عملیات
در نیمه‌ی ماه رمضان، جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام را داشتیم که آن را با عنوان (نمک پروردگان حسنی) برگزار نم...
ستاد تربیتی غدیر ستاد تربیتی غدیر 4- عملیات
از نظر ما برای اجرای دقیق و اثرگذار فرایند تربیت به دو بازوی علم و اجرا نیاز داریم. یعنی یک گروه باید بر اساس آموزه...