گام متقابل
2- اقناع‌سازی

گام متقابل

آقای گران از فعالین حلقه‌ی میانی در جهت جلب اعتماد خانواده‌های دانش‌آموزان از تکنیک «مدیریت حواس و احساسات» و «ارائه خدمات» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

ما برای جلب اعتماد خانواده‌های دانش‌آموزان برنامه‌های متفاوتی در نظر می‌گرفتیم، مثلا روز مادر از مادرهای دانش‌آموزان دعوت می‌کردیم و حدود  ۲۰۰ دانش‌آموز و مادر آمدند. یادم می‌آید که یک مراسم خیلی خوب گرفته بودیم و در آن همه‌ی  ۱۰۰ نفر دانش‌آموز برای مادرانشان گل و هدیه خریده بودند. ما با مادران در جلسه نشسته بودیم و قرار بود بچه‌ها از بیرون با گل و هدیه بیایند، دست مادران را ببوسند و هدیه را بدهند.

مادرها بعد از برنامه تشکر می‌کردند که این اتفاق واقعا زیبا رقم زده شده بود. یا مثلا، در حلقه‌ها، درمورد احترام به والدین با بچه‌ها صحبت می‌کردیم. مادرها از خانه تماس می‌گرفتند و می‌گفتند که رفتار فرزندمان بسیار تغییر کرده و بهتر شده است. می‌گفتند وقتی از مسجد می‌آید، دست ما را می‌بوسد. چنین کارهایی موجب اعتمادزایی می‌شد؛ اما مهمترین مسئله‌ای که اعتمادزایی می‌کرد، کلاس‌های علمی آموزشی و درسی بود. این اعتمادسازی باعث می‌شد، خانواده‌های دانش‌آموزان نیز وارد فعالیت‌ها شوند. پس از مدتی شبکه‌ی مادران تشکیل شد که در کارهای مختلف ما را همراهی می‌کردند.

این تجربه متعلق به طرح «بچه‌های مسجد» با 10 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار ابوالفضل گران
آقای ابوالفضل گران
37 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
طلسم‌شکنِ تردیدها طلسم‌شکنِ تردیدها 2- اقناع‌سازی
 مسئولیت بنده در کانون فرهنگی تربیتی برگزاری دوره‌های تربیت مربی است. اکثر خواهران از قشر جوان و تحصیل کرده هستند و...
حضور کودکان مسجد حضور کودکان مسجد 4- عملیات
یکی از پیرمردهای مسجد با حضور کودکان در مسجد به شدت مخالف بود و همیشه نسبت به صدای کودکان اعتراض داشت طرحی که امام...
رویداد، فرصتی برای آشنایی رویداد، فرصتی برای آشنایی 1- شناسایی
برگزاری دوره‌های آموزشی یکی از راه‌های شناسایی افراد علاقه‌مند و مستعد برنامه‌سازی بود اما با فراگیر شدن کرونا مجبو...
تیم تربیتی غدیر تیم تربیتی غدیر 3- تیم‌سازی
برای تشکیل ستاد تربیتی غدیر که هدف آن عملیاتی کردن پژوهش‌های تربیتی بود، می‌خواستم مجموعه‌ای از افراد را داشته باشی...
ستاد تربیتی غدیر ستاد تربیتی غدیر 4- عملیات
در سال ۱۳۹۳ پس از حدود ۸ سال مطالعه تخصصی در حوزه تربیت تصمیم گرفتم، پژوهش‌ها، تحقیقات و فضای نظری که در موضوع تربی...